Gå til innhold

Kan 2018 bli året lootboksene forsvinner?


Anbefalte innlegg

Loot-bokser burde ikkje være mulig å kjøpe i spill uannsett ever. Men lootbokser som blir strødd rundt om på spillbrettet av AI for å drive spillet er knall.

 

Microtransaksjoner i spill med spillgrense under 18 år burde bare være av kosmetisk art samt at di ikkje på noko vis kan påvirke gameplay. Dernest burde alt man kan kjøpe være mulig å grinde seg til i spillet utan at det tek fleire hundre timer.

 

Når det kommer til spill med 18 års grense burde spillutgivere stå fritt til kva di serverer av microtransaksjoner så lenge di er ærlige på kva det er for noko. Dvs at folk ikkje blir lurt/svindla osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke spesielt gambling tendenser, men jeg har muligens noe som er verre i dette tilfellet. Jeg har samlemani, spesielt hvis jeg har begynt på noe (jeg kan unngå det helt om jeg aldri begynner, ganske lett).

 

Det er bare å se på Dota 2 kolleksjonen min...

 

 

Jeg kan selge mye, men da kan jeg bare bruke det på andre ting på steam plattformen; men gavekort er ikke en av dem...

 

Det er helt klart at Dota 2/Valve har brukt sleipe teknikker når det gjelder kistene; som feks å hinte at "nå var du nær å få ett veldig sjeldent objekt ved at den snurrer helt til slutten", noe som aldri var sant i realiteten...

 

Jeg har kanskje hatt "flaks" av og til, men tror det heller det er ett sinnsykt sleipt algoritme som de har lagt til for at folk ikke skal slutte å gamble...

 

Jeg har sluttet med de kistene nå mer eller mindre heldigvis

 

Det er ganske stor forskjell mellom å kunne kjøpe kosmetiske objekter direkte, mot loot bokser eller andre mekanismer som koster penger som så og si fungerer som gambling, og bruker samme triks fra industrien der; noe jeg mener sistnevnte burde ha 18 års grense, sammen med at det er straffbart å gi eller selge til individer under den alder, samme som det er med alkohol.

 

Da skal jeg love dere at det blir fort slutt på lootbokser! Problemet er at dette ikke kommer til å skje før om ett eller flere tiår, til vi får politikere etc som faktisk har "gamet" eller er "gamere"...

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

Lider spillindustrien av meget vanskelige kår?

Uansett, støtter jeg fullt myndigheters inngripen i at spill med under 18 års grense, må få innstramminger.

Det bør være merking som på tobakksvarer, altså merket tydelig at spillet krever betaling for tjenester i spillet. Det må også stå om det er månedlig betalingsplan.

Kun på den måten kan foreldre og andre lettere kjøpe spill som ikke krever penger av barna hjemme for å mestre spillet bedre/raskere.

 

Betaler man for et spill, skal man tydelig vite om det er flere betaltjenester.

 

Helt enig, merkingen av sigaretter er godt forbilde.

ADVARSEL dette spillet kan koste deg flere hundre tusen om du ikke har selvkontroll.

ADVARSEL pengespill er en stor del av dette spillet.

Om du har symptomer for spill avhengighet unngå for en vær kost.

Et krav om at leverandører som steam og app store lar deg huke av disse valgene for å ekskludere spill. In game oppdatering fra demo til fult spill ungår dette da det er en en gangs transaksjon

Lenke til kommentar

Det var mulig å betale for loot crates med spillteknisk innhold i perioden fra spillet ble sluppet for forhåndsbestillinger og frem til generell release. Levelcap har en video om det

hvor han snakker om hvor stor fordel han fikk ut av å bruke penger på loot crates.
 

Og EA fortjener fremdeles all kjeft for Battlefront 2. Det er ikke som om den opprinnelige loot crate-implementasjonen var et hendelig uhell. De ønsket å presse mikrotransaksjoner i spillet til det maksimale, og det var ikke noe de gikk bort fra av sine hjerters godhet. Det var en reaksjon på en velfortjent shitstorm fra forbrukere, og selv når det var helt innlysende for resten av verden hvor katastrofalt det stod til med slippet av Battlefront 2, så tok det EA ganske lang tid med en rekke patetiske forsøk på å forsvare det opprinnelige forsøket før de endelig gav opp og aksepterte at det måtte ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig, liker jeg loot boksene, men kun for de estetiske grunnlagene, men de skal og ha begrensninger.

Jeg digger skins og annet extra som endrer utseende av spillet på en liten nivå. Jeg liker derimot ikke at loot bokser blir bruk til ting som skal "enhance" spill opplevelsen eller gjøre ting lettere eller sjappere. Spill mekaniske loot er ødeleggende i mitt syn og gjør ikke direkte noe for at spillet skal føles bedre ut. Mer skade på en fiende type loot er ødeleggende. Mindre tid på å bygge en bygning er ødeleggende. kun noen få eksempler på hva som er ødeleggende. Kosmetiske loot er helt greit. Valget som er gjemt bak noen sider er enda bedre.

Men skal loot boksene fungere kan dem gjerne brukes som kosmetisk kun og det du får skal ikke gjentas eller dukke opp i neste boks eller noen bokser etter det igjen. Har du for eksempel fått en CSGO desert eagle skin, skal den være en "one of a kind drop" og ikke gjentas. Loot skal og være mulig å TJENES ved spilling og ikke gjentas der heller om den droppes for en MVP etter en spill match. Loot bokser kan fungere veldig bra om dem begrenser til visse regler og grenser på hva og hvordan og hvor ofte. Lootbokser skal ikke begynne å blinke rett oppi ansiktet ditt når du starter spillet. Det kan være en liten icon av en "boks" i en eller annen hjørne i spillets menyer, hvor den verken forstyrrer spilleren med såkalt "up in your face" funksjon.

For min del, kan lootbokser være der så lenge dem holder en under de rette omstendigheter.

Kjøper aldri lootbokser selv, selv om jeg spiller spill som inneholder dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Jeg har stoppet en trollaktig diskusjon rundt Battlefront 2, da det ikke er trådens tema, og ikke er noe interessant diskusjon heller. Postes det flere innlegg på dette vil de kunne bli fjernet uten mer varsel.

 

Dette er en tråd for å diskutere generelt rundt lootbokser og dets utvikling fremover.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via Personlig Melding(PM).

 

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

"En av gigantene, Fortnite, har et mikrotransaksjonssystem som er fri for loot-bokser. Selv om en versjon av spillet ble lansert med loot-bokser i starten." - Dette stemmer ikke. I PvE delen av Fortnite - Save the World, er du helt avhengig av lootbokser for å komme deg videre. Du kan grinde deg opp, men RNG systemet gjør at du må spille i månedsvis for å komme deg opp og frem. Jeg vil si at man er avhengig av å kjøpe lootbokser, Lliamas. Er kun 2 typer som er verdt å kjøpe og man kan lett bruke flere hundre kroner i måneden på disse.

Lenke til kommentar

 

Lootboxes har jo aldri vært problemet, det er hva som er i dem som er det. Når spill tjener penger på at du vil at characteren din skal se "kul" ut, så gjør det ingenting. Men bruker du disse til å få fordeler i spill, som gtaV,battlefront 2 osv så driter du på leggen.

Ingen fordeler av lootboxer i battlefront. Kun kosmetikk i dem.

 

 

Var kanskje at man måtte spille en god stund for å "låse" opp charaterene som var problemet. Feil fra meg der da!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Selskaper vil ha profitt. Beste måten å ta disse betalingsmodellene på er å ikke kjøpe noe. Spill Factorio, Frostpunk, God of War og andre spill som gir deg haugevis med innhold for en engangssum. Når forbrukere gjør betalingsmodeller lønnsomme har de seg selv å takke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...