Gå til innhold

Kan 2018 bli året lootboksene forsvinner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lootboxes har jo aldri vært problemet, det er hva som er i dem som er det. Når spill tjener penger på at du vil at characteren din skal se "kul" ut, så gjør det ingenting. Men bruker du disse til å få fordeler i spill, som gtaV,battlefront 2 osv så driter du på leggen.

 

Ingen fordeler av lootboxer i battlefront. Kun kosmetikk i dem.

Lenke til kommentar

Problemet med lootbokser er at det er en form for gambling og det pirrer i de samme nervene hos de som har dempet kontrol på områder omkring penger og misbruk.

 

Derfor burde slike utnyttende in-game resources bli bannlyst overalt. Hvis de vil tjene penger, kan de slutte å kaste seg foran toget og fokusere på å innovere med hva vi har.

 

Folk er ikke like grafikk-horete nå lengre som vi var tiår siden.

Lenke til kommentar

 

Spillene Hearthstone og Overwatch har dramatisk økt sjansen for å få gode fordeler i spillet,

 

 

I Overwatch kan du kjøpe loot-bokser, men de inneholder bare kosmetiske endringer som ikke påvirker spillet.

 

Ingen fordeler fra loot-bokser i Overwatch, kun kosmetiske greier.

 

Gamblingaspektet er der like herlig selvsagt. I Heroes of the Storm kan man i tillegg få heroes og såkalte stimpacks (boost til opptjening av xp og gull) i loot-boksene. Det er ikke helt greit synes jeg, selv om det ikke direkte gir noen fordeler mot andre spillere.

Lenke til kommentar

Lootboxes har jo aldri vært problemet, det er hva som er i dem som er det. Når spill tjener penger på at du vil at characteren din skal se "kul" ut, så gjør det ingenting. Men bruker du disse til å få fordeler i spill, som gtaV,battlefront 2 osv så driter du på leggen.

 

Det har jo vært et problem, lootbokses er lagd for å triggre dopaminutløsningen. Den muligheten du har for å vinne noe som er "sjeldent" kan være ett vanvittg driv for noe. Det er jo ikke etisk riktig at disse loot boxene er laget for å huke inn de som er i faresonen her. La folk kjøpe det de vill ha, gambling rettet mot barn/ungdommer/unge voksne syns jeg er langt fra forsvarlig, uansett hva som er i boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lootboxes har jo aldri vært problemet, det er hva som er i dem som er det. Når spill tjener penger på at du vil at characteren din skal se "kul" ut, så gjør det ingenting. Men bruker du disse til å få fordeler i spill, som gtaV,battlefront 2 osv så driter du på leggen.

Ingen fordeler av lootboxer i battlefront. Kun kosmetikk i dem.

 

 

I Battlefront 2 og 1 såvidt jeg husker så fikk du bedre abilities, større eksplosjonradius på granater, mindre cooldown på andre abilities. Det er langt fra bare kosmetikk i battlefront sine lootboxer. Med mindre du var ironsik.

Lenke til kommentar

Håper lootboxer forsvinner! La oss heller kjøpe skins direkte. Titanfall 2 gjorde det riktig, selv om skinsene der var litt kjedelige

 

 

I Battlefront 2 og 1 såvidt jeg husker så fikk du bedre abilities, større eksplosjonradius på granater, mindre cooldown på andre abilities. Det er langt fra bare kosmetikk i battlefront sine lootboxer. Med mindre du var ironsik.

Bedre å ikke svare Lars Isaksen. Han har holdt på i månedsvis å forsvare Battlefront 2 og innbiller seg at det ikke er noen fordeler av lootboxer i spillet. Det er helt åpenbart for absolutt alle at det er det, men han nekter å innse det selv. Høres litt ut som en flat-earther som står og ser på at jorden er rund men fortsatt påstår den er flat. Vanskelig å vite om han er EA-shill eller bare forvirret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

I Battlefront 2 og 1 såvidt jeg husker så fikk du bedre abilities, større eksplosjonradius på granater, mindre cooldown på andre abilities. Det er langt fra bare kosmetikk i battlefront sine lootboxer. Med mindre du var ironsik.

 

I battlefront 1 var der ikke bokser.

I battlefront 2 inneholder de kun kosmetikk. Ikke noe som helst annet enn kosmetikk.

Lenke til kommentar

Lider spillindustrien av meget vanskelige kår?

Uansett, støtter jeg fullt myndigheters inngripen i at spill med under 18 års grense, må få innstramminger.

Det bør være merking som på tobakksvarer, altså merket tydelig at spillet krever betaling for tjenester i spillet. Det må også stå om det er månedlig betalingsplan.

Kun på den måten kan foreldre og andre lettere kjøpe spill som ikke krever penger av barna hjemme for å mestre spillet bedre/raskere.

 

Betaler man for et spill, skal man tydelig vite om det er flere betaltjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I Battlefront 2 og 1 såvidt jeg husker så fikk du bedre abilities, større eksplosjonradius på granater, mindre cooldown på andre abilities. Det er langt fra bare kosmetikk i battlefront sine lootboxer. Med mindre du var ironsik.

 

I battlefront 1 var der ikke bokser.

I battlefront 2 inneholder de kun kosmetikk. Ikke noe som helst annet enn kosmetikk.

Blir du betalt av EA for å spre løgn, eller?

 

https://imgur.com/RJMEJiH

https://imgur.com/a/8QfT4

https://imgur.com/a/OcGkc

 

Er engine upgrade cosmetic?

Er reinforced hull cosmetic?

Er ndurance presence cosmetic?

Er cooldown bonus cosmetic?

Er barrage cosmetic?

Er jedi reflexes cosmetic?

Er lightsaber mastery cosmetic?

Er aerial training cosmetic?

 

https://www.youtube.com/watch?v=N7O5lesHCOY

 

Her kan du se disse boksene åpnes en etter en. Jeg ser ganske mye mer en cosmetics.

 

Må si er jeg nysgjerrig på om du enten kommer til å fortsette å nekte eller om du bare kommer til å ignorere posten min nå.

Du kan ikke bare "cherry picke" fakta som er enig med dine personlige meninger og ignorere resten. Det er ikke slikt det fungerer.

Voks opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir du betalt av EA for å spre løgn, eller?

 

https://imgur.com/RJMEJiH

https://imgur.com/a/8QfT4

https://imgur.com/a/OcGkc

 

Er engine upgrade cosmetic?

Er reinforced hull cosmetic?

Er ndurance presence cosmetic?

Er cooldown bonus cosmetic?

Er barrage cosmetic?

Er jedi reflexes cosmetic?

Er lightsaber mastery cosmetic?

Er aerial training cosmetic?

 

https://www.youtube.com/watch?v=N7O5lesHCOY

 

Her kan du se disse boksene åpnes en etter en. Jeg ser ganske mye mer en cosmetics.

 

Må si er jeg nysgjerrig på om du enten kommer til å fortsette å nekte eller om du bare kommer til å ignorere posten min nå.

Du kan ikke bare "cherry picke" fakta som er enig med dine personlige meninger og ignorere resten. Det er ikke slikt det fungerer.

Voks opp.

 

Ingenting av dette får du i lootboxer i spillet.

 

Det du viser til er gratis bokser, som ikke var mulige å kjøpe i spillet, noensinne.

De boksene fikk man av å spille spillet, men de har nå blitt fjernet.

 

Man kan kjøpe kosmetiske lootboxer.

 

Før folk kommer med påstander så bør de iallefall få med seg hva der er de prater om...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Lootboxes har jo aldri vært problemet, det er hva som er i dem som er det. Når spill tjener penger på at du vil at characteren din skal se "kul" ut, så gjør det ingenting. 

 

Jo, det gjør noe. Det er vel bare at det har vært større problemstillinger å ta tak i, som pay 2 win, som du nevner her. Men det at fokuset har hovedsakelig vært her, gjør ikke mikrotransaksjoner i form av kosmetikk noe "greit". Det er absolutt ikke greit. Det er fortsatt mikrotransaksjoner, og det er fortsatt gambling som tapper inn i psykologien din. Spesielt kritisk er det at dette også rettes mot barn.

 

Mikrotransaksjoner i seg selv burde fullstendig reguleres av myndigheter som gambling. Enten det, eller så må/bør det forsvinne helt i gaming. Det fins ingen rettferdiggjørelse for at det eksisterer. Ingen overhode. Spillutviklere tjener allerede mange ganger mer i penger i dag enn det de gjorde for et tiår tilbake, selv ved å ta mikrotransaksjoner ut av ligningen. De har ingen økonomiske grunner, annet enn incentiver til å få enda dypere lommer, med mikrotransaksjoner. 

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

 

 

I Battlefront 2 og 1 såvidt jeg husker så fikk du bedre abilities, større eksplosjonradius på granater, mindre cooldown på andre abilities. Det er langt fra bare kosmetikk i battlefront sine lootboxer. Med mindre du var ironsik.

I battlefront 1 var der ikke bokser.

I battlefront 2 inneholder de kun kosmetikk. Ikke noe som helst annet enn kosmetikk.

 

 

Mulig du fanboyer over Battlefront-spillene fordi du likte spillene. Men jeg råder deg til å ta av deg fanboy-brillene og se dette fra et større perspektiv. Det her handler om å gjøre motstand mot praksiser i gaming-industrien som ikke gagner oss gamere i det hele tatt. Det er oppførsel som går mot oss, og som ødelegger spillene og. Battlefront-spillene er vel primaeksempel på det, da de har massevis av problemer. Battlefront 1 var ingenting annet enn en cash cow som prøvde å tjene penger på nye Star Wars: Force Awakens som kom ut. Det var fullstendig ribbet for innhold, og alt som var av innhold var separert inn i DLCer som man selvfølgelig måtte betale for. Innhold og støtte i spillet var så lite at spillbasen døde ut etter bare noen måneder.

 

Er det slike praksiser du vil skal eksistere?

 

Battlefront 2 var ikke noe bedre. Innholdet var noe bedre enn BF1, men denne gangen gjorde EA mikrotransaksjoner til en essensiell del av spillet. Enten måtte man spille i mange, mange, urealistiske timer for å få ulike goder, eller så måtte man kjøpe bokser for å få de tingene (typisk gambling-taktikk).

 

Er det slike praksiser du vil ha i spill?

Lenke til kommentar

Sw battlefront ea 1 hadde mer innhold ved launch enn battlefront fra 2004.

Battlefront 2 har mer innhold enn battlefront-2 2005.

 

Begge har bedre gameplay enn de eldre, og 2 har en ordentlig story mode.

 

Hva gjelder unlocks ville det ta noen få timer med spilling... Langt under tiden det tok i tidligere cod eller battlefield spill.

 

Om du baserer påstander på informasjon som en reddit bruker la ut, så ville du endt opp med langt mer tid ja. Men han feilregnet, brukte tall fra en beta, etc.

 

Kosmetiske lootcrates er uansett langt bedre for spillerne enn betalt dlc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...