Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Focus Elektronikk-feil


Anbefalte innlegg

Hei,jeg har en Focus 2012 mod, som har mistet speedometer/turteller,div instrumenter,samt varmeapparat.

 

Feilen oppsto for noen uker siden,når snøen begynte å smelte.

Det begynte med at alt i bilen blinket og endte med overstående.

 

Nå har jeg lest på forum at dette er noe mange Ford eiere har problemer med,men finner ikke løsning som passer min bil.

 

Tror selv det er fukt, og fikk nesten bekreftet dette da jeg hørte noen med samme problem fikk det fikset, og at det var fukt på "et eller annet under bilen".

Verkstedet måtte visst tilkalle eksperter fra Ford, og de brukte over en uke på å finne fram feilen.

 

Får ikke kontakt med vedkommende, og lurer derfor på om noen her vet svaret på mitt spørsmål.

 

Hva kan det være under bilen som har blitt fuktig, og som kan utløse slik feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Status på bilen min i denne tråden er at jeg har brukt den til småkjøring i 3 mnd nå. Har levert den til et Mekonomen verksted for å se om dem kan feilsøke bedre enn Ford. Jeg turte ikke å fikle med bilen selv.

Selger unna litt eiendeler, så får c se hva regningen ender på.

Servicen til Ford er tragisk. Follo autoco i Ski brukte en mnd på å i det hele tatt svare og min lokale Ford viser til at den ikke har solgt bilen, bare tatt servicer. Ford Norge viser til at hver Ford forhandler er selvstendig og Ford Norge blandet seg ikke inn i kundeservice.

 

Poenget et at dette kom 5-10 dager etter reklamasjonstid.

Akkurat nå et den på et Mekonomen verksted..

Lenke til kommentar

Det klassiske er rustne jordingspunkter (som er forårsaket av fukt).

Jeg ga opp å prøve å gjøre så mye selv. Siden Ford har vist elendig service, var den på et større Mekonomen verksted i går. Har brukt bilen kun til småkjøring.

Etter fire timers feilsøking, ble dem ikke helt kloke. Henter bilen uten bedring, skal se på ny tid der. Dem lurte på om det var bilens "hovedhjerne" som har en feil.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...