Gå til innhold

Kaffe / energidrikke


Anbefalte innlegg

Hvorfor drikke energidrikke i stedet for kaffe? Kaffe er sunt. Er det bevis for at de andre tilsetningsstoffene i energidrikker er prestasjonsfremmende?

 

Sukker er i alle fall ikke prestasjonsfremmende... over tid. Og kunstig søtning som aspartam, det er i beste fall bare litt usunt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sykdommen heter "nei jeg liker det ikke, fordi jeg er så spesiell og må bli behandlet deretter"

Noen bare må gjøre andre ting for å skille seg ut og gå mot strømmen

Ja, kan de ikke bare si nei takk? Trenger vel ikke skryte av sykdommer, i alle fall ikke de som ikke finnes

Lenke til kommentar

Eg kjenner nokre som får mageproblem av kaffi, men for dei fleste som drikk energidrikk (born og unge) så er det vel smak, sukker, at det er kult og minnar meir om alkohol enn ein kopp kaffi, at dei ikkje likar kaffi, at reklamen til Red Bull fungerer.

Effekten er motsatt av alkohol...

Lenke til kommentar

 

Eg kjenner nokre som får mageproblem av kaffi, men for dei fleste som drikk energidrikk (born og unge) så er det vel smak, sukker, at det er kult og minnar meir om alkohol enn ein kopp kaffi, at dei ikkje likar kaffi, at reklamen til Red Bull fungerer.

Effekten er motsatt av alkohol...
Snakkar ikkje om effekten, men det å drikke noko du kanskje ikkje burde drikke i store mengder, at det kjem på boks osv.
Lenke til kommentar

Hehe. Sikkert sant det...

 

Navnet red bull spiller på syren taurin som de tilsetter. Det er usikkerheter omkring hvordan det virker, og posive og negative effekter. En studie fant at dosene i energidrikker verken hadde positive eller negative virkninger.

 

Men det er sikkert ikke lurt å få i seg mange bokser per dag, for unge. Ikke bare med tanke på koffein.

 

Kaffe er derimot sunt, hvis man ser bort i fra koffein og fettet (som filtreres vekk ved filterkaffe).

 

Men barn og unge liker det sikkert ikke, og som du sier så handler det om noe sosialt også.

Lenke til kommentar

koffein er ikke usunt, men som alt annet er det usunt i stor skala.

 

Selv drikker jeg både kaffe og energidrikker.

Kaffe på jobb, og energi-drikk som kos på kvelden. Alltid sukker-fri variant som jeg anser som relativt harmløs.

 

Er koffein prestasjonsfremmende? Yepp, men dessverre bygger man også opp toleranse ganske kjapt. Det er grunnen til at jeg ikke benytter PWO f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...