Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rusforbruk i forholdet


Anbefalte innlegg

Hei tenkte å spørre om hva et sunt forhold til rus er, fikk skikkelig dårlig samvittighet etter en kort mobilsamtale med damen. Vi har begge vært sammen i snart ett år nå, og vi befinner oss i langdistanse, dessverre.

 

Saken er at jeg ikke hadde mobilsignal de siste fire dagene, så vi kunne ikke kontakte hverandre. Men når vi endelig fikk kontakt og fortalte om dagene våre, fikk jeg høre at hun hadde drukket 0,75L med sprit fra klokka to på dagen, til kvelds. Sloknet på sofaen og ble bært i seng etter at folk oppdaget henne rullet i tepper, og noen hadde satt seg på henne. Så sier hun at hun røykte litt weed dagen derpå.

 

Hun forventet latter og god stemning, men jeg er helt ærlig bekymret for at hun absolutt må drikke så mye i sosiale sammenhenger. Hun bare la på etter jeg forklarte at jeg ble bekymret. Hun presiserte selv at det er dumt, men jeg skjønner ikke hvorfor hun ringer og forteller om det. Skal jeg bli glad for å høre sånt? Er koselig at hun hadde det bra, men jeg har erfaring med det samme. Med andre ord, jeg har allerede dritet meg ut, og jeg er vel egentlig bare bekymret for hvor lett hun tar på det.

 

En egentlig bare en bagatell, men føler at hvis jeg ikke later som og sier det hun vil høre så blir hun irritert. "Kan du ikke bare le som alle andre jeg forteller det til". Nei, for det var ikke morsomt.

 

Hun er 20, jeg er 22. Jeg vet hvordan hun blir når hun er full, spesielt skikkelig dritings, og jeg liker det svært lite med mindre jeg er der med henne. Nå er ikke jeg en kontrollerende fyr, tvert om, men synes det er skikkelig kjipt å få det der i trynet. Spesielt når jeg gir alt for forholdet, og jeg på forhånd ba henne om å ikke drikke for mye. Vet ikke om hun helt forstår at jeg har tidligere erfaring med diverse rus, og har en fungerende alkoholiker til far.

 

Hva tenker dere etter å ha lest dette? Vet at det er min side av historien og at det ofte fører til at dere blir partiske med meg (eller kanskje ikke), men still gjerne spørsmål og tenk kritisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i forhold med ei som var "sånn" i fylla.

Dvs dritings, merkelig, umulig å få kontakt med... Som en helt annen, litt forferdelig person å være med.

 

Det er ikke sikkert at denne livsstilen er et problem for henne...

Men er det et problem for deg, så kan du kanskje begynne å se deg om etter noe annet.

For du kan ikke akkurat bestemme hva andre skal gjøre heller, det blir usunt.



Anonymous poster hash: ce550...645
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun bør unngå å sovne, men det høres ikke ut som så mye mer enn barnslig oppførsel fra hennes side, og ikke ulikt hva som kan regnes som normalt for en 20-åring. Så lenge hun ellers fungerer på studier og/eller jobb, behøver det ikke å være noe problem at hun ruser seg i sosiale sammenhenger. Du bør ikke forvente at andre mennesker lever som om dine ruserfaringer eller din far var deres egne.

 

Du bør også være forsiktig med hvordan du legger frem saken overfor henne. Hvis hun føler at du dømmer henne, er det ikke sikkert hun forteller deg om det neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hun er 20, jeg er 22. Jeg vet hvordan hun blir når hun er full, spesielt skikkelig dritings, og jeg liker det svært lite med mindre jeg er der med henne. Nå er ikke jeg en kontrollerende fyr, tvert om, men synes det er skikkelig kjipt å få det der i trynet. Spesielt når jeg gir alt for forholdet, og jeg på forhånd ba henne om å ikke drikke for mye. Vet ikke om hun helt forstår at jeg har tidligere erfaring med diverse rus, og har en fungerende alkoholiker til far.

 

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor ditt tidligere missbruk av alkohol samt din fars skal gjøre at din bedre halvdel ikke kan få være ung å drikke seg dritings en gang i blant? Som du nevner, dere er i begynnelsen av 20 åra, det er helt normalt å gå på et par blemmer i ny og ne - Se litt humoren i det, og ikke vær så veslevoksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor ditt tidligere missbruk av alkohol samt din fars skal gjøre at din bedre halvdel ikke kan få være ung å drikke seg dritings en gang i blant? Som du nevner, dere er i begynnelsen av 20 åra, det er helt normalt å gå på et par blemmer i ny og ne - Se litt humoren i det, og ikke vær så veslevoksen.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være greit å drite i det at en partner som har negative assosiasjoner til dette. Det handler ikke om å være veslevoksen, det handler om modenhet. Å opptre umoden er en god oppskrift på å komme seg ut av et forhold. Jeg snakker for øvrig om det å forstå at han opplever det negativt, ikke selve det å drikke seg drita. Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det hennes ansvar å sørge for at han ikke blir trigget? Han prosjekterer jo alle sine bekymringer rett på henne. Det er han sitt ansvar å ta hånd om sine egne usikkerheter. Ja, hun kan hjelpe til og være forståelsesfull, men det betyr IKKE at hun må gjøre akkurat som han sier eller at hun må gjøre alt i sin makt for å unngå det så han ikke blir trigget. Er den perfekte oppskrift på ett forhold som IKKE vil funke i lengden da TS setter all ansvar på henne. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Tviler på at hun drakk 0,75 l vodka. Å overdrive / skryte av hvor mye som drikkes blant unge er desverre altfor vanlig. At hun drakk seg full og ikke husker hva som har skjedd er i mine øyne ikke unormalt og grunn til bekymring. Som regel skjer dette fra tid til annen når man er ung.

 

Nå er jeg i mot røyking av weed, du får selv ta en avgjørelse om du vil ha en partner som gjør dette eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hvorfor ditt tidligere missbruk av alkohol samt din fars skal gjøre at din bedre halvdel ikke kan få være ung å drikke seg dritings en gang i blant? Som du nevner, dere er i begynnelsen av 20 åra, det er helt normalt å gå på et par blemmer i ny og ne - Se litt humoren i det, og ikke vær så veslevoksen.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være greit å drite i det at en partner som har negative assosiasjoner til dette. Det handler ikke om å være veslevoksen, det handler om modenhet. Å opptre umoden er en god oppskrift på å komme seg ut av et forhold. Jeg snakker for øvrig om det å forstå at han opplever det negativt, ikke selve det å drikke seg drita.

 

 

Ikke nødvendigvis hun driter i at han har negative assosiasjoner til det, men hun må jo få lov å være ung og dum hun også selvom hennes bedre halvdel har sprunget på veggen et par ganger - Det er jo bare rettferdig at hun også får oppleve det og eventuelt lære av sine egne feil.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis hun driter i at han har negative assosiasjoner til det, men hun må jo få lov å være ung og dum hun også selvom hennes bedre halvdel har sprunget på veggen et par ganger - Det er jo bare rettferdig at hun også får oppleve det og eventuelt lære av sine egne feil.

Jeg siktet (som sagt) ikke til drikkingen, men ignoreringen av at han sa han var ukomfortabel med det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...