Gå til innhold

Hvordan søke på første utviklerjobb som C-student


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger litt tips i forhold til det å søke utviklerjobber. Jeg er i ferd med å avslutte dataingeniørstudiet nå i vår, og ønsker derfor en relevant utviklerjobb på østlandet (lokasjon spiller liten rolle, da jeg uansett ser for meg å måtte pendle). Jeg er ikke kresen i det hele tatt, men ønsker en jobb hvor jeg kan utvikle meg videre innenfor systemutvikling. Jeg er en ganske typisk C-student, med en D her og der, men med tilsvarende mange B-er. Jeg har vært på ett intervju, i tillegg til å ha sendt 5 søknader rundt omkring. Alle har vært mindre IT-firmaer (ca 30 ansatte).

 

Jeg har fått litt følelsen av at jeg er en interessant kandidat frem til karakterene legges på bordet, men aner egentlig ikke om dette er tilfellet, da jeg bare hatt fått respons fra 3 bedrifter så langt. Spørsmålet mitt går på hvordan jeg burde gå frem i forhold til å sende ut søknader, og hva slags type bedrifter jeg bør sende til.

 

Er det i det hele tatt noe poeng i å sende søknader til de store (Evry, Bouvet, Capgemini osv.)? Eller er det sånn at kun de ‹‹beste›› får napp hos de største? Bør jeg registrere meg hos bemanningsbyråer? I så fall, hvilke?

 

Alle tips tas i mot med takk  :)

Endret av hattori_hanzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg trenger litt tips i forhold til det å søke utviklerjobber. Jeg er i ferd med å avslutte dataingeniørstudiet nå i vår, og ønsker derfor en relevant utviklerjobb på østlandet (lokasjon spiller liten rolle, da jeg uansett ser for meg å måtte pendle). Jeg er ikke kresen i det hele tatt, men ønsker en jobb hvor jeg kan utvikle meg videre innenfor systemutvikling. Jeg er en ganske typisk C-student, med en D her og der, men med tilsvarende mange B-er. Jeg har vært på ett intervju, i tillegg til å ha sendt 5 søknader rundt omkring. Alle har vært mindre IT-firmaer (ca 30 ansatte).