Gå til innhold

Nytt 1080 skrur seg av etter driverinstallering. LØST!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har akkurat smekket sammen den nye pcen min, og alt så ut til å funger som det skal helt til driverinstallering. Da jeg installerte windows med internett koblet til pcen, fikk jeg plutselig svart skjerm under nedlasting av «oppdateringer». Jeg prøvde så uten nett, fikk installert og alt så fint ut. Deretter installerte jeg drivere til skjermkortet, og poff, svart skjerm. Skjermen lyser som om den får signal, men uten bilde. Når pcen starter, hender det jeg kommer til windows før skjermen blir svart, og andre ganger blir den svart med en gang windowslogoen kommer under boot. Jeg har koblet i strøm til kortet, og psuen skal være bra nok. Når bildet forsvinner fra skjermen, skrur skjermkortet av viftene.

 

Hva kan problemet være, noe slikt har jeg aldri vært borti før?

 

Edit;

Vedlegg er pcspecs. Skjermkortet er et Gigabyte gtx 1080 oc.

 

Edit2;

Det er DVI ut fra hovedkortet, kan det være et innebygd skjermkort der, og om så, kan det være det som er problemet? Pcen prøver å benytte feil kort? Om så, hvordan får jeg deaktivert det?

 

Edit3; jeg får signal ut fra HDMI-portene, men windows oppfører seg som om jeg ikke har koblet til noe i DVI-porten etter driverinstall.

post-57741-252409_thumb.png

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå prøvd både DVI og HDMI. Med HDMI får jeg bilde, men fortsatt ikke noe via DVI. Windows påstår nå at jeg kun har TVen koblet til via HDMI og ingenting i DVIporten, selv om skjerm og er i.

 

Har kikket i bios, men finner ikke alternativer for å deaktivere det integrerte kortet, men gjorde det i windows før driverinstalleringe.

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for hjelpa så langt!

 

Skjermen min har kun DVI-tilkobling, og selv om et adapter er en eventuell løsning, vil jeg helst ha resten av portene åpne for bruk.

 

Ang biosen så har jeg vært igjennom både ez-settings og advanced uten å finne noe sted å deaktivere intern grafikk. Har googlet det også, uten å nødvendigvis finne noen løsning.

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for hjelpa så langt!

 

Skjermen min har kun DVI-tilkobling, og selv om et adapter er en eventuell løsning, vil jeg helst ha resten av portene åpne for bruk.

 

Ang biosen så har jeg vært igjennom både ez-settings og advanced uten å finne noe sted å deaktivere intern grafikk. Har googlet det også, uten å nødvendigvis finne noen løsning.

Men nå har du TV tilkoblet HDMI og skjerm DVI?

 

Får du heller ikke noe bilde på tv?

 

Innstillinger skal være under Advanced --> System Agent --> Graphics Configuration

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...