Jump to content
Sign in to follow this  
sofiepett

Reklamasjon på vare kjøpt via markedsplass

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte for en stund siden en vare via Komplett.no, som selges av en av deres partnere. Denne har det blitt reklamert på, og denne har blitt godkjent. Reklamerte mot Komplett. Komplett vil kun gi pengene tilbake, da de mener at siden varen er kjøpt av noen andre, men via Komplett sin markedsplass så kan de ikke omlevere vare. Stemmer egentlig dette?

Share this post


Link to post

Uten at jeg har lest vilkårene i dybden, vil jeg tro komplett har endret dem til å reflekter at de nå er en "handelsplass" i tillegg til å være en av butikkene på den handelsplassen. Kanskje ikke alle har fått det med seg, men Komplett har tatt dette grepet for å prøve å bli Norges/Scandianvias svar på Amazon, før Amazon rekker å etablere seg her.

 

Så ja, jeg regner med du ikke har fått med deg den "lille skriften" der det står at du handler med Kompletts handels "partner" og ikke Komplett selv. At Komplett kun er inne i bildet som en "betalings løsning" nærmest. Så Komplett kan sikkert ganske riktig, ikke tilby noe annet enn pengene tilbake..

 

Når det er sagt, så har du selvsagt akkurat de samme rettigheter i henhold til norsk forbrukerkjøpslov som før. Så bare fordi om Komplett ikke nødvendigvis har system for omlevering. Så har du selvsagt fremdeles krav på det. Enten mot Komplett, eller mot partneren varen ble kjøpt hos. Om komplett ikke kan, eller vil, forsøke å ordne med omlevering. Kan du ta saken direkte med salgs partneren. Om de forsøker å vri seg unna, prøv å ring til forbruker rådet for videre råd derfra.

 

Lykke til! :)

Share this post


Link to post

Uten at jeg har lest vilkårene i dybden, vil jeg tro komplett har endret dem til å reflekter at de nå er en "handelsplass" i tillegg til å være en av butikkene på den handelsplassen. Kanskje ikke alle har fått det med seg, men Komplett har tatt dette grepet for å prøve å bli Norges/Scandianvias svar på Amazon, før Amazon rekker å etablere seg her.

 

Så ja, jeg regner med du ikke har fått med deg den "lille skriften" der det står at du handler med Kompletts handels "partner" og ikke Komplett selv. At Komplett kun er inne i bildet som en "betalings løsning" nærmest. Så Komplett kan sikkert ganske riktig, ikke tilby noe annet enn pengene tilbake..

 

Når det er sagt, så har du selvsagt akkurat de samme rettigheter i henhold til norsk forbrukerkjøpslov som før. Så bare fordi om Komplett ikke nødvendigvis har system for omlevering. Så har du selvsagt fremdeles krav på det. Enten mot Komplett, eller mot partneren varen ble kjøpt hos. Om komplett ikke kan, eller vil, forsøke å ordne med omlevering. Kan du ta saken direkte med salgs partneren. Om de forsøker å vri seg unna, prøv å ring til forbruker rådet for videre råd derfra.

 

Lykke til! :)

Hei! Ja, jeg var forøvrig oppmerksom på at det var noen andre som solgte varen, via Komplett, men syns det var litt snodig at Komplett kan godkjenne reklamasjon på vegne av noen andre, ved å returnere penger - men ikke omlevere. Skal forsøke å ta kontakt med Komplett igjen, evt selger av varen. :) Fint at man kan kjøpe flere ting samlet fra ulike leverandører, men det er kjedelig når man skal reklamere på en vare :p

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...