Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noen erfaringer med Tolvon?


jae-ols

Anbefalte innlegg

jeg har fått foreskrevet Tolvon til bruk mot søvnproblemer. Jeg tok 20 mg. i går kveld, og har vært slått ut i hele dag. Er utrolig trøtt og litt svimmel. Men jeg fikk sove. Er 20 mg. for stor dose? Og er det en bra medisin mot søvnproblemer? Det brukes også mot depresjoner. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, man føler seg litt slått ut dagen etter, men det blir bedre etterhvert. Gjorde i hvertfall det med meg før jeg økte dosen fra 20 te 60. Gikk på det i 3 år, 1 år med 60 mg, og hadde balanseproblemer på 60 mg. 

Den hjalp meg en stund, men den minsker i funksjon etter en periode. Circadin/Imovane fungerer bedre på sikt, uten den "bakfull" følelsen morran etterpå.  

Lenke til kommentar

Ja, man føler seg litt slått ut dagen etter, men det blir bedre etterhvert. Gjorde i hvertfall det med meg før jeg økte dosen fra 20 te 60. Gikk på det i 3 år, 1 år med 60 mg, og hadde balanseproblemer på 60 mg. 

Den hjalp meg en stund, men den minsker i funksjon etter en periode. Circadin/Imovane fungerer bedre på sikt, uten den "bakfull" følelsen morran etterpå.  

Jeg får ikke mer Imovane av legen. Hun er streng og sier den er trafikkfarlig. Det siste jeg fikk var 5 mg. da får jeg ikke sove. 

Lenke til kommentar

 

Ja, man føler seg litt slått ut dagen etter, men det blir bedre etterhvert. Gjorde i hvertfall det med meg før jeg økte dosen fra 20 te 60. Gikk på det i 3 år, 1 år med 60 mg, og hadde balanseproblemer på 60 mg. 

Den hjalp meg en stund, men den minsker i funksjon etter en periode. Circadin/Imovane fungerer bedre på sikt, uten den "bakfull" følelsen morran etterpå.  

Jeg får ikke mer Imovane av legen. Hun er streng og sier den er trafikkfarlig. Det siste jeg fikk var 5 mg. da får jeg ikke sove. 

 

Såpass. Normalt så kjører man jo ikke bil etter å ha tatt den, og for min del så fungerer jeg bedre dagen derpå enn på Tolvon. Jeg tok Imovane og Circadin samtidig, men har vært tom i 2 mnd og har ikke turt å spørre min lege om ekte sovetabletter enda. Men man må bare venne seg te den dagen derpå-følelsen, selv omn den blir bedre etter en stund

Lenke til kommentar

Det med at man ikke lenger føler seg utslått dagen derpå etterhvert handler etter min mening om at man blir vant ved å være zombie, ikke at det går over...

 

Anonymous poster hash: 9eb92...59c

Jeg tror ikke det går over, det blir verre og verre. Heretter blir det Imovane. Den har jeg ingen bivirkninger på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...