Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

returbil - erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt det 1 gang for å få en bil jeg hadde kjøpt, fra Finnmark til Oslo. Funket fint det. Vet at det er mange som bor lenger nordover som bruker dette ganske mye. En kan avtale seg i mellom hvem som dekker hva, men normalen er vel at den som vil ha bilen fraktet dekker utgifter som drivstoff og bompenger. Bilutleiefirma tilbyr gjerne endel mer enn det, gjerne litt håndpenger og evt mat/overnatting. Det er returbil.no du mener, ikke sant? Det var den jeg tenkte på.

Lenke til kommentar

Bedre å bruke returbil-grupper på facebook, men ja, det funker. Jeg ville kanskje ikke sagt det er pålitelig, de bryr seg relativt lite om å holde avtaler når det gjelder returbiler.

Hvem er ikke pålitelig? Det kommer jo helt an på hvem som er tilbyder vel? Kanskje en smule flåsete å si noe slikt når det er potensielt tusenvis av tilbydere på den siden. Selve siden er jo bare en formidler, de har intet med gjennomføringen å gjøre, annet enn at de prøver å sikre begge parter.

Lenke til kommentar

 

Bedre å bruke returbil-grupper på facebook, men ja, det funker. Jeg ville kanskje ikke sagt det er pålitelig, de bryr seg relativt lite om å holde avtaler når det gjelder returbiler.

Hvem er ikke pålitelig? Det kommer jo helt an på hvem som er tilbyder vel? Kanskje en smule flåsete å si noe slikt når det er potensielt tusenvis av tilbydere på den siden. Selve siden er jo bare en formidler, de har intet med gjennomføringen å gjøre, annet enn at de prøver å sikre begge parter.

 

 

Enig, utydelig fremlagt; Poenget er at flere av bilforhandlerne virker å legge lista der at de gjør _deg_ en tjeneste ved å la deg returnere bilen for de gratis. God service er med det ikke påkrevd siden du ikke er betalende kunde. Returbil er dårlig i det at det ikke kommer frem hvem som eier bilen, så om bedriften er useriøs eller ei vet du ikke før du allerede har meldt ønske om å booke bilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sender en forespørsel på returbil.no med tidspunkt for henting , så får du avslag eller godkjent , egentlig førstemann til mølla . Hentet kl 10 på modningen , underskrive papirer og gå igjennom bilen om den har skader så kjøre til stedet den skal leveres . Alltid full tank som regel , hvis ikke kan du fylle og gi dem kvittering ?

 

Viktig å levere innen 24 timer hvis ikke må du betale ..

Lenke til kommentar

Har brukt dette en gang og har ikke spesielt god erfaring.

 

Avtalen og reservasjonen ble gjort på en onsdag, fredag skulle jeg plukke opp bilen og transportere den til destinasjonen.

 

Da jeg dukket opp på fredag ettermiddag så hadde de ingen bil der. Etter en del graving så fant de ut at den var blitt sendt med noen andre kvelden før, uten at jeg var blitt varslet. Jeg måtte da pga. jeg hadde en avtale på destinasjonen og situasjonen med bagasje jeg hadde, leie en bil hos selskapet. De mente det var en risiko jeg måtte forholde meg til, og syntes ikke det var urimelig at de på sin side krever "no show" gebyr dersom jeg ikke hadde møtt opp.

 

Ønsket ta denne saken i forliksårdet men det hadde jeg ikke ork og kapasitet til, men jeg mener fortsatt de ikke kan bryte avtalen på en slik måte.

 

Etter en del diskutering fikk jeg 20% rabatt eller noe slikt på leien, men måtte betale 100% for en-veis gebyret.

 

Ikke tørt å bruke tjenesten etter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...