Gå til innhold

Byer under vann


Anbefalte innlegg

Jeg har et ønske om å seile i en båt med glassbunn over en by som har blitt lagt under vann av en demning. Jeg har søkt på Internett og fant ’10 drowned cities you can visit’, og i tillegg fant jeg byen Orsovo hvor jeg har vært, men det står ingenting om at man kan seile over byene i båt med glassbunn. Er det noen som kjenner til en by man kan seile over i båt med glassbunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært der selv, men Baia i Italia er noe slikt uten at det ser ut til å være for mye å se fra båten.

 

Det er en morsom skulpturpark på grunnen Manchones ved Isla Mujeres i Mexico. Har dykket der, men det er grunnt og det skal også være glassbunnbåter der nå.

 

Har sett mange steder at de på ikke for dypt vann har tatt ut søyler og statuer laget for fake antikk look for hagedekor. Dette for å gi folk noe å snorkle og dykke rundt. Har også sett glassbunnbåter komme innom slike steder. Ikke godt å si hva de kan finne på å fortelle turistene på disse båtene.

post-18989-0-48827600-1523317761_thumb.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hei. Takk for tips, og du er den eneste som har svart foreløpig, så jeg må nok fortsette å lete, for jeg tenkte på en by med gater og hus som har blitt druknet fordi det er bygd en dam for vannkraft. Kanskje det finne en slik by i Kina, for de har bygd mange demninger.

Hvis du vil vite hva jeg eventuelt finner ut kan du gjerne sende en melding til [email protected] eller 90521864

Hilsen Helge Tunheim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...