Gå til innhold

Jeg gir opp kvinneguiden siden sensur.


Mortius_X

Anbefalte innlegg

Jeg har en mistanke om at mange av deltakerne på Kvinneguiden er menn som troller for eksempel "hun" som har funnet ut at kjæresten er "narkoman" fordi han....hold for pusten....røyker hasj EN GANG I MÅNEDEN :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

 

Undervurder aldri folks uvitenhet.... Og slikt finner du visselig også her på diskusjon. Der er ikke sååå lenge siden det var en som lurte på om han kunne bruke fleshlight fordi han var jomfru... På selveste VG var det for kort tid siden en overskrift med spørsmål om man kunne bruke vibrator eller dildo når man er gravid... 

 

Og det er en forunderlig stor del av befolkningen som tror at kvinner produserer eggceller i kjønnsmoden alder... 

 

Da er jo nettopp slike steder som diskusjon og KG steder man mer eller mindre anonymt kan stille sine "dumme" spørsmål. 

 

Men back on topic: 

 

KG har sin "nisje", diskusjon.no er betydelig mer variert. Jeg synes det ville vært helt på sin plass at man ble slettet hvis man på f.eks elbilforum.no begynte å diskutere feminisme eller ølbrygging. 

 

Hvis KG ikke vil ha kritikk mot feminisme, så la dem mørkokes i sin egen kasserolle, der er det mer enn nok ekko. Da mister de også evnen til å argumentere mot kritikken mot feminismen. Da er de plutselig et veldig "lett bytte" i en diskusjon utenfor KG. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Moderator på KG-forumet bekreftet nylig at linker til Resett blir fjernet.
Jeg opplevde at hele innlegget med link til resett migrant-artikkel ble fjernet.

Det var denne linken (eller nettstedet) de ikke ønsker å assosieres med.

https://resett.no/2018/11/27/meningsmaling-fra-sentio-viser-at-85-prosent-av-befolkningen-ikke-har-hort-om-fns-migrasjonspakt-som-norge-signerer-10-desember/

(men det bekreftes altså at resett-linking generelt fjernes).

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+513

Jeg har blitt utestengt fra KG pga sensur i to perioder nå. Ikke for å poste meninger, men for å opplyse om ren fakta (statistikk). Det som derimot blir stående er hets av andre brukere og svært ufine innlegg, det kan man poste så mye man vil av uten å bli utestengt ser det ut som, når man ser på det miljøet som er der. Jeg ga nesten opp å skrive med brukernavn der inne for det var flere brukere som begynte å forfølge meg over hele forumet. Når jeg har vært inne igjen og lest der av og til, så legger jeg enda mer merke til hvor ufine mange av brukerne er. De første svarene du får en tråd er ofte bare off topic og hets...jeg blir rett og slett i dårlig humør av å lese der.

Lenke til kommentar
clink skrev (På 28.11.2018 den 2.06):

Moderator på KG-forumet bekreftet nylig at linker til Resett blir fjernet.
Jeg opplevde at hele innlegget med link til resett migrant-artikkel ble fjernet.

Det var denne linken (eller nettstedet) de ikke ønsker å assosieres med.

https://resett.no/2018/11/27/meningsmaling-fra-sentio-viser-at-85-prosent-av-befolkningen-ikke-har-hort-om-fns-migrasjonspakt-som-norge-signerer-10-desember/

(men det bekreftes altså at resett-linking generelt fjernes).

Det er vel greit å ikke ha lenker til resett, ettersom man vet hva de står for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tor C skrev (På 26.10.2018 den 11.39):

 

Undervurder aldri folks uvitenhet.... Og slikt finner du visselig også her på diskusjon. Der er ikke sååå lenge siden det var en som lurte på om han kunne bruke fleshlight fordi han var jomfru... På selveste VG var det for kort tid siden en overskrift med spørsmål om man kunne bruke vibrator eller dildo når man er gravid... 

 

Og det er en forunderlig stor del av befolkningen som tror at kvinner produserer eggceller i kjønnsmoden alder... 

 

Da er jo nettopp slike steder som diskusjon og KG steder man mer eller mindre anonymt kan stille sine "dumme" spørsmål. 

 

Men back on topic: 

 

KG har sin "nisje", diskusjon.no er betydelig mer variert. Jeg synes det ville vært helt på sin plass at man ble slettet hvis man på f.eks elbilforum.no begynte å diskutere feminisme eller ølbrygging. 

 

Hvis KG ikke vil ha kritikk mot feminisme, så la dem mørkokes i sin egen kasserolle, der er det mer enn nok ekko. Da mister de også evnen til å argumentere mot kritikken mot feminismen. Da er de plutselig et veldig "lett bytte" i en diskusjon utenfor KG. 

Eller ennå bedre, overgå/overby dem i deres egen rabiate politikk, tror jeg må inn å sjekke der  ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg har nå vært både her, på Flashback og Dr. Online siden jeg ble utestengt fra KG, og ikke noe sted finner jeg de trollene og den graden av ufinhet som er der, folk er mye høfligere og behandler deg som et menneske(!) selv om de er uenige. Hva er det med det nettstedet, er det fordi man kan poste så mye anonymt der, eller er det bare dårlig moderert, eller begge deler? Jeg leste en gang der inne at alle trollene som ble utestengt fra andre forum havnet der fordi der får de trolle av hjertens lyst uten å bli utestengt, og det kan jammen virke slik altså.

Lenke til kommentar

Liker ikke KG selv og har ikke konto der. Ei som forsøker å sensurere meg her, er frekk og nedlatende og  forsøker å stille meg i et dårlig lys,  og som har hatt et voldsomt sinneutbrudd mot meg på dette forumet, hun har selvfølgelig konto der..

Når det er sant finnes det noen positive unntak fra regelen, men de er få. 

 

Lenke til kommentar

Jeg har og konto på KG og brukt (litt for mye) tid der i det siste. Det går dog i perioder.

Det jeg og merker meg spesielt med det forumet der er at 1/4 av alle innlegg er skrevet med anonymbruker-funksjon. Og mye av det jeg ser som skrives anonymt er for det meste intetsigende, barnslig, drittslenging, nedsettende, kjefting, mobbing, uthenging eller andre negative ting. Det er ikke ofte jeg ser at den funksjonen faktisk brukes for å poste sensitive spørsmål. Det skjer, men ikke ofte.

Nå har for eks ikke KG noe i regelverket sitt som begrenser bruken av funksjonen slik en har her på diskusjon.no. Så de som (mis)bruker funksjonen gjør ikke noe i strid med regelverket der, så det hjelper lite å rapportere eller klage på det. Jeg har prøvd å foreslå i tilbakemeldingsdelen at de bør vurdere å gjøre noe med dette for å øke kvaliteten, men fikk til svar "Vi har allerede stengt flere av våre underforum for anonymbruker, men kommer ikke til å stenge flere for denne funksjonen per dags dato."

Jeg har og prøvd å rapportere tråder/innlegg der uten at det skjer noe som helst. Hører heller ikke noe tilbake. Resultat? Jeg har sluttet å rapportere innlegg.

Så min deltakelse på forumet til KG er med visshet om problemene der, utfordringene de har og resultatet det gir. Samtidig er det litt deilig å samtidig kunne veksle tilbake til dette forumet og nyte den fantastiske jobben moderator- og veilederteamet her gjør. Applaus til dere! :new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 10/26/2018 at 11:39 AM, Tor C said:

Hvis KG ikke vil ha kritikk mot feminisme, så la dem mørkokes i sin egen kasserolle, der er det mer enn nok ekko. Da mister de også evnen til å argumentere mot kritikken mot feminismen. Da er de plutselig et veldig "lett bytte" i en diskusjon utenfor KG. 

 

On 1/2/2020 at 12:47 PM, debattklovn said:

Virker som at KG drives av sinte PC-feminister? 

Feminisme på KG? Vel, nå er jeg kvinne, så mulig det er derfor, men jeg har da aldri sett noe særlig av det? Derimot har jeg sett utrolig mye hets og uthenging av kvinner generelt der inne. En periode ble det ukentlig, nesten daglig postet tråder som begynte med "Hvorfor er kvinner så...?" med ulike negative generaliseringer av kvinner. Det var også en bruker som postet i det uendelige om hvordan kvinner ødelegger samfunnet, trådene var utallige og ble nesten aldri stengt, slettet eller forsøkt hindret. Jeg hadde en gang en skjermdump av forsiden der, da overvekten av trådene var kvinnehets-tråder men finner det ikke lenger.... Men om man søker så finner man f.ex. denne tråden som omhandler kvinnehetsen der inne, med mange eksempler: 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1149406-moderering/#comments

Her er et lite utdrag av det som blir gitt som eksempel i tråden, det er mange flere:

image.png.267e583bb1a39f05c88af530d3edf9a6.png

 

Her er en tråd til, med en skjermdump av forsiden, den jeg hadde var mye verre, dette er ingenting: 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1112718-jeg-blir-så-lei-meg-av-disse-trådene/#comments

 593c63d245bad_Skjermbilde2017-06-10kl_14_30_21.jpg.e3d7375e6ac1d0602c351e930c03b280.jpg

 

Lenke til kommentar
nomore skrev (34 minutter siden):

 Samtidig er det litt deilig å samtidig kunne veksle tilbake til dette forumet og nyte den fantastiske jobben moderator- og veilederteamet her gjør. Applaus til dere! :new_woot:

Så enig!! Og ikke bare den gode jobben som moderatorer, veiledere og admins gjør, jeg tror det også skyldes mange flinke og oppegående brukere. Vi drar jo lasset sammen, og hjelper hverandre. 

Jeg tror konstruktivitet avler konstruktivitet. La Diskusjon.no gå foran som et godt sted å diskutere, hvor vi har rom for mye, også det er som er langt ifra vår egen oppfattelse, hvor sak diskuteres fremfor person. La dette i alle fall være stedet hvor våre refleksjoner kan utvides, nyanseres og videreutvikles. La dette være et trygt sted hvor man tørr å spørre og fortelle.

 

Lenke til kommentar

Det er så trist. Disse forumene bidrar til dårlige miljøer. Det er det moderatorene man kan takke for. Det er mange som ikke burde sitte på disse forumene og ytre seg, da de oppfordrer og skriver om diverse kriminelle handlinger de har gjort som går på bekostning av andre sine liv og ser ut til å nyte at andre lider under deres vrede. Disse blir ikke slettet fra forumene og man må lese mye som er forstyrret, når man stiller disse til veggs , så blir man selv utestengt fordi man oppfordrer til brukerdebatt etc, det er jo ikke så rart. Når ingen reagerer på syk oppførsel og roser de. Drittsekkene er de som får komme langt og bestemme og influere her i samfunnet, sånn har det alltid vært. De som bryter normene, tør å stille disse ril veggs og går egne veier, får bare møkk. Man er her liksom for å få diskutere eller lese om diverse ting eller temaer som kan være nyttig osv, men på kg er det mye mobbing, spesielt de som er sårbare. Skulle bare ønske folk kunne oppføre seg mot hverandre. Jeg er bare lei av at de som ikke har noe fornuftig å si skal ødelegge og få ytre seg, mens vi andre får ikke ytre oss. Man får ikke ytre seg noe sted lenger nesten, ingen gidder å høre eller takle realiteten av ting. Jeg synes bare det er skremmende, at på de fleste nettsamfunn der det er moderatorer, så kan folk som ikke vet forskjell på rett og galt regjere. Har vært borti folk som burde sittet bak lås og slå i enkelte grupper og apper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (På 9.4.2018 den 21.48):

Ang ytringsfrihet og forum:

 

free_speech.png

 

 

 

Ellers, velkommen til forumet :)

Den stemmer ikke helt. Legger man ut et bilde på instagram med kvinnelige brystvorter, blir bildet slettet og usikker på om man blir utestengt? Men man kan legge ut bilde av en erigert penis, vagina og rumpehull på kg til allemannseie. Alle kan se det, til og med mindreårige har tilgang. Og det er igjen straffbart å sende penisbilde til en person uoppfordret. Det er ikke så vanskelig for de fleste å skjønne skildnaden på rett og gal oppførsel. Men det er allikevel de med provoserende og krenkende oppførsel som ingen stiller til veggs eller som får ha innleggene sine ute. Også de som ikke er så kjipe, men blir utestengt allikevel. Synes bare hele samfunnet belønner mobbermentalitet og tier fri og egen tankegang innenfor rimelighetens grenser. Det er kanskje ikke så rart en skyr sosial omgang i disse tider og ikke får noen vekst av å være med andre mennesker. Det er skikkelige drittmennesker på enkelte grupper på facebook og jeg har også opplevd krenkende oppførsel på denne badoo appen, rapportert vedkommende og ingenting skjer. Jeg synes det er trist at sexforbrytere og kvinnemishandlere får drive fritt på internett iuten konsekvenser som vanlig. Det har man lært fra barnsben av, at mobbingen ikke tok slutt, ikke fikk konsekvenser og det bare slår tilbake til en selv og en må ta konsekvenser av andres oppførsel.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Hapi70 said:

Her er en tråd til, med en skjermdump av forsiden, den jeg hadde var mye verre, dette er ingenting: 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1112718-jeg-blir-så-lei-meg-av-disse-trådene/#comments

 593c63d245bad_Skjermbilde2017-06-10kl_14_30_21.jpg.e3d7375e6ac1d0602c351e930c03b280.jpg

 

Nå har jeg ikke inngående kjennskap til kvinneguiden, innlegget jeg skrev var basert på førsteinnlegget i denne tråden der det beskrives hvilke topics man ikke kan diskutere. Jeg er enig i at mange av topicsene du nevner kan karakteriseres som hets. Da er vi kanskje begge enige i at modereringen ser ut til å kunne trenge et kraftig løft i alle fall? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...