Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

seigt blankt slim/spytt i halsen,blir ikke borte


Oter

Anbefalte innlegg

sliter med seigt blankt slim i halsen,er omtrent som lim,og klarer ikke og bli kvitt det fra halsen,kjenner det er nermest en ball i halsen,klarer og svelge ned litt,men kommer mer med engang.

noen ganger er det så ille så jeg brekker meg,og noen ganger kaster jeg opp pga det.

må ha sukkertøy i munnen,da blir det litt likere,må også legge meg med sukkertøy når jeg skal sove.

mat og drikke gjør at det kommer mer slim i halsen.

begyner og bli rimelig frustert.

 

kan nevne at jeg hatt samme symptomene før,men kun når jeg var forkjølet,og ble borte når jeg ble frisk.

 

denne gangen startet det i i januar engang,etter noen uker med streptokokker i halsen fra romjula.

var hos doktor,og fikk tabletter mot streptokokkene,og da gikk det fort over,ikke lenge etter startet dette slimhelvettet.

var hos doktor igjen i mars,hvor det ble tatt blodprøver,og spyttprøver,ingenting feil,har også vert hos øre,nese,hals spesialist,så ingenting feil.

 

spiser jo sukkertøy for sikkert 500-800kr uka :hm: 

 

kan nevne at jeg ikke røyker,og det er lenge siden jeg smakte alkohol,mulig det er der problemet ligger :hmm:  kanskje noen sterke vil fjerne slimet?

kan også nevne at jeg har prøvd slimdempende hostesaft,bisolvon,bronkyl,null effekt.

bruker nå rinexin,som er slimhinneavsvellende tabletter,eneste de gjør,er at jeg blir tørr i munnen,slimet/limet er der som før.

 

noen andre som har vert borti noe av det samme?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er pga slimet at jeg må spise sukkertøy, spiser det aldri ellers

Så kjøp feks Xerodent fra apoteket, som er sukkerfritt og 1000 ganger bedre for tennene dine, kan ikke tro at dette er første gang du blir fortalt det. Det er ikke normalt å spise så mye godteri i uka. Det første du må gjøre er å kutte ut all det godteriet og se om det blir noe bedre. 

 

Når du sier slim mener du tykt slim eller snakker vi om sure oppstøt her? 

Lenke til kommentar

 

Det er pga slimet at jeg må spise sukkertøy, spiser det aldri ellers

Så kjøp feks Xerodent fra apoteket, som er sukkerfritt og 1000 ganger bedre for tennene dine, kan ikke tro at dette er første gang du blir fortalt det. Det er ikke normalt å spise så mye godteri i uka. Det første du må gjøre er å kutte ut all det godteriet og se om det blir noe bedre. 

 

Når du sier slim mener du tykt slim eller snakker vi om sure oppstøt her? 

 

 

som jeg skrev lenger opp her,så er det pga slimet jeg må spise sukkertøy,fisherman friend,uten sukkertøy så tetter det seg helt i halsen,har prøvd og skylle munn/nese med saltvannblanding,hjelper ikke.

var hos doktoren i dag,og fikk noen andre tabletter jeg skulle prøve,acetylcystein sandoz,som er brusetablettet mot slim.

doktoren sendte også henvisning til røntgen,for og ta bilder av halsen,for og se om noe dukker opp der,ellers så var det til sykehus for og ta gastroskopi

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg har seigt slim som kleber seg. Områdene som rammes er øregangene, tårekanalene og nesen. I perioder som jeg får det (par dager pr uke) så rammes sansene. Balansen, oppfattelsen av ting som skjer rundt deg tar lengre tid (se ting og bearbeide ting), hørsel reduseres. Jeg har en mistanke at det seige slimet blokkerer forbindelsen mellom sanseorganene (øyet, ørene) og deler av hjernen som bearbeider disse signalene. Har i noen tilfeller fått tilbakemeldinger fra folk som tror jeg er påvirket av rusmidler. Når jeg ikke har denne slim tilstanden så fungerer sansene normalt. 

 

Lenke til kommentar

Hei Toreny! Velkommen som bruker av forumet! Litt gammel tråd å vekke til live.

Du må ta kontakt med fastlege og få henvising til øre-nese hals -spesialist. De har peiling og kan sjekke bihulene med kamera. Mange har tette bilhuler og kanaler.  Tette bihuler har mange bivirkninger, blant annet kan det gi svimmelhet, kjeve / tannsmerter,  nakkeplager og hodepine og selfølgelig plager med hals og svelg. 

Fastleger er ofte treg med å henvise til øre-nese hals og dersom øre-nese hals antyder operasjon, så ikke gi deg før de får fikset deg. Ellers kan du bli sendt i rundans mellom instutisjonen, også tannlege.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei du som startet tråden....  Hvis du ennå er her.  Jeg har det helt likt som deg.  Har forsøkt å finne ut hva dette er i et år nå (masse Utredninger,  venter på time hos øre,  nese hals).  Finner ikke svar.  Fant du noen ganger ut av dette?  

 

Har byttet ut drops med fluor for noen år siden,  men må alltid ha noe i munnen for å holde slimet unna så man får sove. 

Lenke til kommentar
LilleLotta skrev (På 15.8.2022 den 7.03):

Hei du som startet tråden....  Hvis du ennå er her.  Jeg har det helt likt som deg.  Har forsøkt å finne ut hva dette er i et år nå (masse Utredninger,  venter på time hos øre,  nese hals).  Finner ikke svar.  Fant du noen ganger ut av dette?  

 

Har byttet ut drops med fluor for noen år siden,  men må alltid ha noe i munnen for å holde slimet unna så man får sove. 

ikke annet en at øre,nese,hals spesialisten var sikker på at det er pga skjev skillevegg i nesen,har ikke tatt det videre med fastlege og utredning på sykehus enda,men har nok blitt litt likere en det var på det verste,kan gå uker mellom hver gang det er så ille at jeg må bruke sukkertøy,eneste sukkertøyet jeg fant som virket rimelig bra,er fisherman friend salmiak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...