Gå til innhold

Lære mens man sover


  

10 stemmer

  1. 1. Kan man lære mens man sover?

    • Ja, helt klart
      2
    • Tror det
      0
    • Vet ikke
      0
    • Tror ikke det
      5
    • Nei, selvsagt ikke
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs nok hva du mener med å lære.

Du kan f.eks ikke gå å legge deg nå i kveld å våkne opp med kunnskap om alle amfibier som lever i Papua ny Guinea i morgen, siden det er informasjon du umulig allerede kan ha anskaffet deg.

 

Men det har vært noen ganger jeg har drømt om ting jeg driver å leser meg opp på som har hjulpet meg med å huske samt få en bedre total forståelse rundt om konseptene som faller inn under teamet. 

Det skal dog sies at det alltid gjelder et tema jeg har vært meget interessert i der og da, noe som kanskje fører til at hjernen ubevisst tenker på temaet deler av natten.

Problemet er jo å bevisst klare å få hjernen til å skille ut alt annet og fokusere på gitt ting for å presseseere informasjon du egentlig alt besitter i perioden du er ubevisst.

 

Så jeg vil anta at du ikke kan tilegne deg ny informasjon, men du kan ukontrollert få en dypere forståelse av eller videreutvikle informasjon du allerede besitter. 

 

Men du som virker å ha fått med deg dette med learn while you sleep, vil du skrive litt raskt hva det går ut på samt dine egne synspunkter?

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

Om man er i en lucid dream så kan man jo forsåvidt gjøre det man vill.

Så man kan prøve ting man ikke har peiling på, så når man våkner tar man jo med seg det man gjorde/prøvde i drømmen.

Kommer jo liten vei når man ikke har peiling i drømmen heller og fantasien styrer verden. Det er ikke bedre enn å fantasere om hvordan man gjør noe.

Lucid dreaming er artig det, men man får ingen "real world" erfaring fra det, ettersom man bygger det på hva man allerede kan og vet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...