Gå til innhold

Hetset på det groveste: Kalt horesønn


VRK18

  

21 stemmer

  1. 1. Bør hetserne tas?

    • Ja
      8
    • Nei
      13
  2. 2. Er VIF-klanen gode supportere?

    • Ja, de imponerer meg
      2
    • Nei, jeg blir flau på deres vegne
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skal man slippe unna med grov hets og sjikane fordi man er fotballsupporter? Er det på tide at de som lirer av seg ting som dette straffeforfølges? 

 

https://www.vg.no/sport/fotball/i/RxqoQ2/vif-supporterne-hetset-stengel-jeg-maatte-bare-score

Huffda, ble du såret? Kanskje du skal tilkalle følelsespolitiet slik at det kan arrestere følelsesforbryteren.

 

 

Jeg ble ikke såret, men flau på tapernes vegne. 

Lenke til kommentar

Herregud, det var da voldsomt da.

 

Var på stadion og ble ikke nevneverdig imponert over det som ble sunget, men å ta det derfra til å liksom skulle straffeforfølge folk for en såpass åpenbar falsk ytring blir latterlig. Å synes det er pinlig at det blir sunget og lage negativ stigma mot sånn oppførsel er greit nok, men å faktisk gå inn og straffe det direkte??

 

Hvordan skulle man håndhevet det uansett? Bare de som sang det høyest? Alle som tok ordet "horesønn" i sin munn? Hvordan skulle man funnet ut hvem som sa hva og hvor høyt?

Lenke til kommentar

Herregud, det var da voldsomt da.

 

Var på stadion og ble ikke nevneverdig imponert over det som ble sunget, men å ta det derfra til å liksom skulle straffeforfølge folk for en såpass åpenbar falsk ytring blir latterlig. Å synes det er pinlig at det blir sunget og lage negativ stigma mot sånn oppførsel er greit nok, men å faktisk gå inn og straffe det direkte??

 

Hvordan skulle man håndhevet det uansett? Bare de som sang det høyest? Alle som tok ordet "horesønn" i sin munn? Hvordan skulle man funnet ut hvem som sa hva og hvor høyt?

 

Har det ikke vært eksempler hvor folk som lager apelyder på tribunen har blitt straffet? 

Lenke til kommentar

Om det er riktig eller ikke blir en annen diskusjon, men uansett så er rasisme i en helt annen kategori av hva som kan tolereres av supportere. Om man tillater rasisme på en så stor arena som fotball så vil det forværre situasjonen for mange mennesker. Det er absolutt ingen som tar skade av at Klanen kaller Herman Stengel en horesønn. Kanskje bortsett fra Klanen selv.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke man skal straffes for slike utrop (i hvert fall ikke av staten. Hva VIF tolererer av slike ting på sin arena får være opp til dem), men det at rasistiske sanger kan forverre situasjonen for mange mennesker, mens sexistiske sanger som denne ikke kan det, forstår jeg ikke helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klanen betyr det samme for Vålerenga som fragleberget en gang betydde for Rosenborg. Med slik ufordragelig mobbe oppførsel , bluss og pissing på tribunene så hadde det vært bra for Vålerenga med et slikt folkelig opprør som Rosenborg hadde på midten av nittitallet. Når Rosenborg supporterne tok avstand fra fragleberget fanklbubben og stiftet Kjernen så ble alt mye bedre familiefolk kunne igjen begynne å gå på kamp , tilskuertallene gikk i været og deretter den stor sportslige suksessen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...