Gå til innhold

Redigeringsguide for dummies


Anbefalte innlegg

Finnes det en guide for dummies som tar for seg litt grunnleggende om sitering, sette inn linker, bilder osv? Jeg vil gjerne få litt mer kunnskap og gjøre dette riktig  :)
 
Hvis jeg kopierer bildeadressen for deretter å trykker på bilde-knappen i full redigeringsmodus så limes bildet inn. Dette er vel i strid mot regelen dersom jeg ikke har rettighetene til bildet, siden ikke bildeadressen vises i dette tilfellet?

Derfor må jeg vel inn på link-knappen og skrive inn bildeadressen der, og enten ha kun link eller at at linken merkes med en bildeforklaring?

 

Lurer også på litt forskjellig om sitering. Hvis jeg ønsker å sitere et langt innlegg så kan jeg jo merke det jeg ønsker å sitere i bold, men for å forkorte innlegget så lurer jeg på om det er "lov" å fjerne noe av innlegget til brukeren jeg ønsker å sitere? Innholdet til brukeren kommer jo ikke frem i sin helhet da, det er derfor jeg lurer på om dette er lov. Ser også at noen av brukerne deler opp siteringen av innlegget i flere deler. Tenker ikke på multisiter fra ulike brukere, men å dele opp innlegget til den ene brukeren. Må jeg da gå inn i kode-modus å taste inn <quote navn> + </quote navn>? Jeg kan altfor lite om dette  :dontgetit:

 

Sorry for kleine spørsmål og hvis spørsmålene er formulert klønete :innocent:

Vil noen hjelpe en jomfru i nød?  :laugh:  Enten med forklaring eller link til eksisterende tråd som omhandler en guide for dummies?

 

Tusen takk i såfall :)

Endret av hokjønnet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Denne burde vært besvart tidligere. 

Ser ingen problemer med å linke til bilder. Det er ingen som gjør noe mer ut av det.

Vil faktisk oppfordre til å redigere sitater. Det blir da veldig tydelig nøyaktig hva man svarer på. Det er dessverre mange på forumet som har et bevisstløst forhold til sitering.

Et tips når man redigerer sitater er å bruke knappen "BBCode modus" (oppe i venstre hjørne) flittig, så unngår man tabben som mange gjør ved å fjerne en tagg eller skrive svaret inne i sitatet.

Lenke til kommentar

Denne burde vært besvart tidligere. 

Ser ingen problemer med å linke til bilder. Det er ingen som gjør noe mer ut av det.

Vil faktisk oppfordre til å redigere sitater. Det blir da veldig tydelig nøyaktig hva man svarer på. Det er dessverre mange på forumet som har et bevisstløst forhold til sitering.

Et tips når man redigerer sitater er å bruke knappen "BBCode modus" (oppe i venstre hjørne) flittig, så unngår man tabben som mange gjør ved å fjerne en tagg eller skrive svaret inne i sitatet.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...