Gå til innhold

Nå forsvinner 3G i indre Østfold.


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hei, folkens, det er på tide å sjekke Telias dekningskart igjen. Hvis dere velger å bare vise 3G-dekning, så er det store hvite områder ca. fra Bjørkelangen til Halden. (Start i Oslo og gå Østover!!!) Nedstengningen må ha skjedd ganske nylig, for finnsenderen.no angir at det finnes mange 3G900 sendere i området.

 

Er det noen insidere fra Telia som vil kommentere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Absolutt. Begge telefonene mine støtter 4G tale, så 3G er bare i veien for 4G. Snart er 3G900 borte, og alt som står igjen er bittelitt på 2100 båndet. :thumbup:

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Ja, akkurat der. Men når du drar nordover, mot f.eks. Storuman, er 3G bortimot en vits. Trykk på knappen for 4G, så skal du se enorme forskjeller.

 

Hm ok. oppdaget ikke veldig store forskjell mellom 3G og 4G/4G+. Aner ikke om jeg er på riktig lokasjon.

 

Dette er riktignok på Telia nettet.

 

3G

Z1K4ya4.jpg

 

4G/4G+

cGlBGxf.jpg

Lenke til kommentar

Surt : Jeg har fabrikkinstallert kommunikasjon (nødanrop, kollisjonsvarsling, service tjeneste og andre remote tjenester) i bilen som er 3G .

3G blir på langt nær lagt ned i Norge. er fremdeles 3G som vil være "primærnettet", mens 4G\4G+ bygges ut i tettsteder\byer  ol.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

 

Surt : Jeg har fabrikkinstallert kommunikasjon (nødanrop, kollisjonsvarsling, service tjeneste og andre remote tjenester) i bilen som er 3G .

 

3G blir på langt nær lagt ned i Norge. er fremdeles 3G som vil være "primærnettet", mens 4G\4G+ bygges ut i tettsteder\byer  ol.

Jeg er slett ikke overbevist om at det forblir 3G særlig lenge og utbfredt der man ferdes land og strand.

Lenke til kommentar

 

 

Surt : Jeg har fabrikkinstallert kommunikasjon (nødanrop, kollisjonsvarsling, service tjeneste og andre remote tjenester) i bilen som er 3G .

3G blir på langt nær lagt ned i Norge. er fremdeles 3G som vil være "primærnettet", mens 4G\4G+ bygges ut i tettsteder\byer  ol.

Jeg er slett ikke overbevist om at det forblir 3G særlig lenge og utbfredt der man ferdes land og strand.

 

Hm ja du har rett.

 

Ser ut som planen er at 3G nettet forsvinner delevis\helt innen 2019, hvorpå 5G blir påbegynt innen da.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...