Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan kun gire i Reverse, 3 og 4 gir.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en VW Polo 1999 modell, har fikset en del på denne! Nettopp EU godkjent for 1 måned siden.

 

Nå har det seg sånn at idag tidelig når jeg skulle kjøre bilen så fikk jeg fa** ikke til å gire i 1, 2 eller 5 gir. Jeg kan kun gire i Reverse, 3 gir og 4 gir. 

Den funket helt suverent igår kveld klokken elleve!! :(

 

Hva kan være feil? Hva har skjedd?

Det er mye penger som er lagt i denne bilen her. Om det er gearkasse som må til så kjøper jeg inn det altså, jeg vil helst ha bilen i og med at den er eu godkjent og ingen feil, fortsett fra dette med giret akkurat nå! :(

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig at jeg må skifte ut girkassen eller ikke? :(

Det er ikke mulig for noen her å gi et sikkert svar på. Mest sannsynlig er det noe med gearoverføringen som er feil, altså stagene som går fra gearspaken inni bilen til gearkassen i motorrommet.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Er mest sansynlig noe i overføringen som nevnt, men det kan og være noe i girkassen.

 

Vet at på noen Audi fra rundt samme årstall (som jo lages på samme fabrikk) så brukte det å løsne en liten brakett inni girkassen, som legger seg slik at noen gir ikke lar seg koble inn.

 

Om det er tilfellet så er det nok enklere å bytte girkassen enn å ta den ut å begynne å åpne den...

 

Men som oftest bare noe tull med selve girspaken\overføringen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Bare for sikkerhetsskyld: Snakker vi om manuell girkasse her?

 

I så fall så er det typisk symptom på slitasje i girkoblinger.

 

Hadde VW automat med 5 gir til Polo i 1999?.

Problemet er nesten garantert foringene fra girspaken og fram til girkassen, VW har slitt med dette siden de første bilene med tverrstilt motor.

Billig og enkel reparasjon. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...