Gå til innhold

Følge opp jobsøknad


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg sendte inn en jobbsøknad i mars der fristen var 26 mars. Jeg sendte noen dager før fristen gikk ut, og har enda ikke hørt noe.

Jeg har kun fått en automatisk bekreftelse på at jobbsøknaden er mottatt.

 

Burde jeg følge opp? Eventuelt ringe eller mail?

Hva kan jeg i så fall spørre om?

 

Takk på forhånd.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan variere litt alt etter som.

 

Personleg hadde eg tatt kontakt for å på den måten markere meg ved å følge opp. Det held å spørre om kor langt dei har komt i prosessen eller liknande.

 

Mest sannsynleg har dei ikkje fått gjort so mykje på grunn av påska. Det tek litt tid å gå gjennom søknadane. Tillitsvalgte skal ofte involverast og det skal oppnås enigheit om kor mange og kven som eventuelt skal kallast inn til intervju. So fyrst no i komande veke er det sannsynleg at dei fyrste kandidatane blir innkalt til intervju.

 

 

Kva taktikk som er best å bruke når du tek kontakt vil variere.

Lenke til kommentar

Du kan godt ta kontakt med ein gong. Dersom du er på vippen i forhold til å bli vurdert so vil det kun være positivt at du viser interesse so tidleg i prosessen at du kanskje får være med i intervjurunden.

 

Som nevnt so kan du enkelt å greit berre ta kontakt for å høyre når du kan forvente å få eit svar.

Eller du kan spørre litt generelt om f.eks. arbeidsmiljøet, alderssamanssetninga på arbeidsplassen eller likande oppfølgingsspørsmål.

 

Du kan også vurdere å bruke litt taktikk. Dersom det er få kvalifiserte søkarar so kan du f.eks. vurdere å legge press på dei ved å påstå at du har andre jobbtilbud som venter. Ein slik påstand vil sjølvsagt også kunne slå heilt motsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...