Gå til innhold

Bra betalte jobber uten mye krav.


depaderp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å søke jobb på asko som "plukker" ? Altså de som plukker varene fra hyllene og gjør dem klare til sending

 

Kjenner 2 stk som tjener nærmere 8/900k i året der. 28 og 29 år gamle er de. Jobber noen ugunstige vakter her og der, men aldri noe de klager over eller er vanskelig for dem å forholde seg til.

 

Av jobb så sitter/står de på trucken mesteparten av dagen og går av og på for å losse varer

Billig lunsj/middag er det der også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å søke jobb på asko som "plukker" ? Altså de som plukker varene fra hyllene og gjør dem klare til sending

 

Kjenner 2 stk som tjener nærmere 8/900k i året der. 28 og 29 år gamle er de. Jobber noen ugunstige vakter her og der, men aldri noe de klager over eller er vanskelig for dem å forholde seg til.

 

Av jobb så sitter/står de på trucken mesteparten av dagen og går av og på for å losse varer

Billig lunsj/middag er det der også.

 

At plukkere tjener 8/900k i året finner jeg høyst usannsynlig. Jeg farter rundt på lager med plukkere titt og ofte, og jeg har langt i fra det inntrykket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lagerjobb krever mye så ikke så rart at det er bra betalt

Det er faktisk sant, stilles store krav på de profesjonelle, store lagrene, er ikke mange minuttene man kan kaste bort før man er på etterskudd hele dagen. Også mye dritt når man jobber på fryselager med -26, lett å bli syk av slikt når man går fra fryse-kjøle og til kantine f.eks. 40-50 grader temperaturforskjell merkes godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

At plukkere tjener 8/900k i året finner jeg høyst usannsynlig. Jeg farter rundt på lager med plukkere titt og ofte, og jeg har langt i fra det inntrykket. 

 

 

Ok ? 

 

Ene jeg gikk på skole med tjener 1.2m i IKT bransjen

En annen jeg gikk på skole med tjener 450k IKT bransjen.   Jeg har inntrykk av at lønn i samme bransjer strekker seg litt lengre enn foran nesetippen din ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ok ? 

 

Ene jeg gikk på skole med tjener 1.2m i IKT bransjen

En annen jeg gikk på skole med tjener 450k IKT bransjen.   Jeg har inntrykk av at lønn i samme bransjer strekker seg litt lengre enn foran nesetippen din ;)

 

 

Som sagt, jeg er på mange lager som baserer seg på plukking da jeg jobber i en bedrift som selger roboter til bransjen. Det du sier er helt usannsynlig ift mine erfaringer. 

 

han ville hatt mer en 2x tarifflønn, hvorfor i alle dager skulle noen ha betalt han dette når de kan komme unna med halvparten? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Den fysiske slitasjen er ikke den verste, det er den mentale og det psykososiale. Du er prisgitt ledelsen og miljøet du havner i. Det fysiske er bare gratis trening.

Det fysiske er bare gratis trening? Du har ikke jobbet på lager skjønner jeg.

Lenke til kommentar

 

Den fysiske slitasjen er ikke den verste, det er den mentale og det psykososiale. Du er prisgitt ledelsen og miljøet du havner i. Det fysiske er bare gratis trening.

Det fysiske er bare gratis trening? Du har ikke jobbet på lager skjønner jeg.

 

 

Blir jo steinforbanna av å høre sånt.

Jeg har hatt fysisk arbeid hele livet og, joda - jeg er sterk jeg, kan løfte tungt og tåler lange dager med mye trøkk, men det gjorde jeg før jeg begynte i arbeid også. Arbeidslivet har gitt meg knær jeg ikke kan sitte på, føtter jeg trenger hjelpemidler for å belaste og rygg som svikter i enkelte stillinger.

 

 

 

Nå må jeg si meg overrasket over lønningene folk viser til her for en lagermedarbeider.

over 200,- timen for null kompetanse?

Nå er jeg klar over at lønninger varierer alt etter hvor man bor. Jeg antar 200,- er lavt om man bor i oslo eller stasvanger men jeg trodde lagermedarbeider lå mer i området 160-70,- pr time ish. Altså begynnerlønn.

 

En elektriker med fagbrev ligger i området 240,- her, rørlegger 230, snekker 210 etter hva jeg blir fortalt. 

Jeg gikk selv for 220,- i byggebransjen som montørbas

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Den fysiske slitasjen er ikke den verste, det er den mentale og det psykososiale. Du er prisgitt ledelsen og miljøet du havner i. Det fysiske er bare gratis trening.

Det fysiske er bare gratis trening? Du har ikke jobbet på lager skjønner jeg.

 

 

Jeg har det. Kanskje jeg har vært uheldig med arbeidsplasser. Det største problemer har alltid vært organisering, miljø og ledelse. Det har liksom gått sport i baksnakking og tilbakeholding av informasjon for å beskytte sin egen arbeidsplass, enn å få ting til å faktisk fungere best mulig. Å tømme kontainere var noe av den beste jobben jeg visste om.

 

Jeg har også jobbet på lager over en kort periode. Veldig morsomt og god trening.

Poenget er at de som jobber i årevis i slike jobber får belastningsskader i kroppen som reduserer kraftig deres livskvalitet. Derfor er det rett og rimelig at slike slitejobber skal kompenseres med god lønn. Ennå mer enn det som kommer frem her, spør du meg.

 

Det psykososiale gjelder over hele fjøla og er ikke spesielt for lagerjobber.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som sagt, jeg er på mange lager som baserer seg på plukking da jeg jobber i en bedrift som selger roboter til bransjen. Det du sier er helt usannsynlig ift mine erfaringer. 

 

han ville hatt mer en 2x tarifflønn, hvorfor i alle dager skulle noen ha betalt han dette når de kan komme unna med halvparten? 

 

 

Da er dine erfaringer kanskje ikke noe vi burde forholde oss til her :)

 

For TS sin del kan h*n selv søke der h*n måtte ønske og ta seg av sine lønnsforhandlinger der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...