Gå til innhold

Tråden om Sony Xperia XZ2


Anbefalte innlegg

Tek.no sin sniktitt:

https://www.tek.no/artikler/sniktitt-sony-xperia-xz2-sony-xperia-xz2-er-selskapets-nye-toppmodell-vi-har-provd-den/431274

 

Tech Advisor unboxing and setuo

 

Techradar:

https://www.techradar.com/reviews/sony-xperia-xz2-review

 

Engadget i tekst:

https://www.engadget.com/2018/04/03/sony-xperia-xz2-review/

 

Engadget video

 

GSMarena

 

"Complete walkthrough", kanskje ikke komplett, men ganske grei

 

Batterisammenlikning, hvor det også opplyses hvordan praktisk bruk avviker fra testen

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet XZ2 Compact i dag. Ser veldig bra ut så langt. Fikk ingen trådløse WF-1000X ørepropper i dag. Fikk beskjed om at de sendes ut seinere. Er det korrekt?

 

Fikk telefonen i dag. Bestilte fra Telenor, og øreproppene var inkludert. 

 

Når jeg bestilte XZ1 (fra Elkjøp) ble øreklokkene som var en del av forhåndsbestillingen ettersendt, så ikke umulig at det kan skje.

Lenke til kommentar

 

Hentet XZ2 Compact i dag. Ser veldig bra ut så langt. Fikk ingen trådløse WF-1000X ørepropper i dag. Fikk beskjed om at de sendes ut seinere. Er det korrekt?

 

Fikk telefonen i dag. Bestilte fra Telenor, og øreproppene var inkludert. 

 

Når jeg bestilte XZ1 (fra Elkjøp) ble øreklokkene som var en del av forhåndsbestillingen ettersendt, så ikke umulig at det kan skje.

 

 

Kjøpte min hos Power (bestilte på nett, hentet i butikk). Sjekket med Elkjøp akkurat nå og kundeservice der sier den ettersendes.

Lenke til kommentar

Fått testet XZ2 Compact litt mer. Uten tvil bedre kamera enn på XZ1/XZ1 Compact hvor bildene hadde en tendens til å bli litt tamme og uskarpe. Skarpere og mer naturlig farger på bildene tatt med XZ2 Compact. 

 

Hadde litt problemer med Wi-Fi nettverket hjemme på XZ1 Compact. Nettet falt ut en gang i blant. Ingen slike problemer med XZ2 Compact. Alt har fungert problemfritt av det jeg har fått testet hittil. Batteritiden virker også til å være bra. Holdt i rundt tre dager med mitt bruk. Akkurat nå er det to dager og 20 timer siden den ble ladet og da har skjermen vært på i 3t. 10min..

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gikk fra S7 til xz2 C. Du verden for en oppgradering, jeg har savnet Sony sin visjon (har hatt flere tidligere). Lynrask og i motsetning til min gamle Compac 5 så er det ingen overhoppheting. Jeg undrer meg samtidig over hvordan det går an å gjøre menyene så raske, men samtidig fortsatt ha litt "rusk" når man åpner mapper etc.

Lenke til kommentar

Hentet ut WF-1000X fra den lokale Power butikken i går. Har ligget der ei stund uten at jeg har fått noe som helst beskjed om det. 

Positivt overrasket over lydkvaliteten. Ikke hatt noen problemer verken med Bluetooth koblinga eller dropouts så langt.

 

Hos meg så er lyden mer enn høy nok. Bruker USB Audio Player Pro.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har dere problemer med at telefonen kobler seg av wifi flere ganger daglig? Dette er et frustrerende problem med en xz1 vi har i familien, og Sony benekter at flere tusen som sliter med dette er et problem. Bare lurer på om dette også er et problem på XZ2?

Lenke til kommentar

Har dere problemer med at telefonen kobler seg av wifi flere ganger daglig? Dette er et frustrerende problem med en xz1 vi har i familien, og Sony benekter at flere tusen som sliter med dette er et problem. Bare lurer på om dette også er et problem på XZ2?

 

Hadde det problemet med XZ1 Compact. Opplever ingen slike problemer med XZ2 Compact. Dessuten er det overraskende stor forskjell på kameraet og bildene i XZ2 vs XZ1. Flere iPhone eiere har også fått store øyne når vi har sammenlignet bilder uten at jeg er sikker på akkurat hvilken modell de har (alle ser jo like ut!  :lol:).

Lenke til kommentar

Fruen har akkurat fått en XZ2 Compact og sliter litt med bilder som ligger på minnekortet. Noen ganger er de bare helt svarte, og andre ganger får hun opp "kan ikke laste innhold". Minnekortet er klasse 10.

 

Noen idé om hva det kan være?

 

Er det gamle bilder tatt med en annen telefon? Har ingen problemer med å vise noen bilder på min uansett om de er gamle eller nye. Virker nesten som om minnekortet er defekt eller at bildene er tatt i et format som ikke støttes.

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar

Er det gamle bilder tatt med en annen telefon? Har ingen problemer med å vise noen bilder på min uansett og de er gamle eller nye. Virker nesten som om minnekortet er defekt eller at bildene er tatt i et format som ikke støttes.

Ja, bilder tatt med en eldre Xperia z5 Compact. Hvis hun restarter telefonen, så vises bildene for en stund. Mulig verdt å bytte minnekort, ja..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...