Gå til innhold

GTX 1070 blir overopphetet uten overklokking.


Windoge

Anbefalte innlegg

 

Asus GTX 1070 Dual OC.

Jeg bygde nettopp en maskin med samme kort og langt mindre luft rundt kortet. Der var det ikke noe "bråk" i diverse testspill i 1440p.

Nja, det samme skjermkortet får trekk i omtale pga støy. Det ser ut til å holde seg stabilt på 70-75 nå. Noe viftestøy, men det overlever jeg. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg byttet skjermkort klarte jeg angivelig å få en løs ledning i kabinettvifta, som førte til at den ikke gikk. Det kan kanskje være årsaken?

Skal mer enn en avskrudd kabinettvifte til for å få en ikke-overklokket maskin til å skru seg av på grunn av temperaturer.

Strømforsyningen din burde være stor nok, men det kan hende den ikke får nok luft og skrur seg av grunnet temperaturbeskyttelse...

Lenke til kommentar

 

Når jeg byttet skjermkort klarte jeg angivelig å få en løs ledning i kabinettvifta, som førte til at den ikke gikk. Det kan kanskje være årsaken?

Skal mer enn en avskrudd kabinettvifte til for å få en ikke-overklokket maskin til å skru seg av på grunn av temperaturer.

Strømforsyningen din burde være stor nok, men det kan hende den ikke får nok luft og skrur seg av grunnet temperaturbeskyttelse...

Ikke godt å si. Den har ihvertfall holdt seg på en stabil 75 grader nå. Hadde det forrige skjermkortet overklokket via det MSI programmet. Kan det være at en gammel instilling lå igjen?

Lenke til kommentar

 

 

To muligheter:

  1. Du overbelaster strømforsyningen (lite sannsynlig, 1070 er ikke akkurat varmt).
  2. Kjøleløsningen på skjermkortet fungerer ikke som den skal (dårlig kontakt med komponentene).

 

Mest sansynlig har du fått et defekt kort, anbefaler å kontakte selgeren så du får satt i gang bytteprosess fortest mulig.

 

Jeg antar at kjølingen fungerer som den skal, ettersom viftene går på maks hastighet når kortet nærmer seg varmt. 

 

Les den uthevede delen :)

 

Viftene skal ikke nå maksimal hastighet med en gang du kjører belastning på kortet, typisk skal den gå gradvis opp etter hvert som kortet blir varmt. Dessuten vil du aldri se maksimal viftehastighet på et Nvidia-kort med mindre du overklokker eller endrer kjøleinnstillingene.

 

Alternativt kan du laste ned GPU-Z, starte PCIe-testen og sjekke temperatur-fanen.

 

 

Kjørte testen i GPU-Z. Varer den evig? Her er ihvertfall resultatene etter 30-40 minutter. Noe unormalt?

 

http://gpuz.techpowerup.com/18/04/06/bkp.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...