Gå til innhold

Disconnecter fra internett hvert 30.min, hva kan det være?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med at jeg detter ut fra nettet hvert 30.min (bare en disconnect, nettet kommer tilbake etter 2-3 sek).

 

Jeg trodde det bare var på ps4'n og smart tv'n, men det er vist på alt, inkl pc'n. Merker det ikke på dataen pga det skjer så raskt, men når jeg spiller Call of Duty på ps4 eller sitter på netflix på smart tv`n, da blir jeg disconnectet og må begynne på nytt. 

Har sagt ifra til husverten (siden det er han som har ruteren oppe i 2.etasje hos seg selv), men han klarte ikke å forstå hvorfor. Han jobber med IT, å jeg syntes det var litt rart, så tenkte og spørre her.

 

Kort fortalt: Jeg detter ut av internett hvert 30.minutt (konsekvent hvert 30.min), og må ha på stoppeklokke når jeg spiller Call of duty slik at jeg vet når jeg kommer til og bli disconnectet. 

 

Takker på forhånd for alle svar :-)

 

Hilsen en meget frustrert gamer!

Endret av internettgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jobber med IT" og "Internett" er ganske generiske begreper. Kom gjerne med litt mer info om type internett-tilkobling, hvilket nettverksutstyr som brukes og hvordan du kobler deg til det (kabel er vel for mye å håpe på).

Som sagt, jeg vet ikke så mye om slikt, men jeg vet at vi har nytt fibernett og jeg bruker trådløs tilkobling. Jeg har fullt signal hele tiden, og internettet er meget raskt. Husverten kjøpte ny ruter før helgen, men det er samme problem ennå.

 

Jeg merket nå at viss jeg spiller Fortnite på ps4, da detter jeg ikke ut, men så snart jeg spiller Call of Duty så kommer det "ingen nettverks forbindelse" hvert 30.min. 

Er mulig det kanskje bare er noe med spillet? Jeg har virkelig ikke greie på sånt. 

Lenke til kommentar

Vil tro den Chromecasten har oppdatert seg for lenge siden.

 

Det viste seg at ingen bruker Chromecast her i huset. Så problemet må ligge en annen plass. Husverten har ikke dette problemet, men jeg detter ut konsekvent hvert 30.min når jeg spiller Call of Duty. Det virker som om det bare er dèt spillet jeg detter ut på. Siinnsykt irriterende..

Endret av internettgutt
Lenke til kommentar

Et spørsmål, bruker dere samme wifi nettet eller har du eget gjestenett bare for deg selv?

Tenkte på DHCP lease, kanskje den releaser hvert 30min? :D

Jeg er koblet på ett eget gjestenett, ja. Han bruker "123" og jeg bruker "123leilighet". Hvordan kan jeg sjekke det med DHCP lease da? Haha, jeg er helt grønn

Lenke til kommentar

Ok, høres ut som at du kjenner igjen passordet til nettet hans, skjer det samme der også? når du bruker wifien hans, og ikke gjestenettet?

Nei, jeg kan ikke passordet hans dessverre. Men jeg kan høre om jeg kan koble meg på hans wifi, og teste om ikke skjer da. Men det med DHCP, er det på ruteren, dataen eller ps4'n jeg kan fikse/endre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...