Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Pro


Anbefalte innlegg

Ting å tenke på:

3.5mm jack

notch

Ikke plass for minnekort

flyttbar batteri

 

6/10

 

Ingen moderne telefoner har utskiftbart batteri i dag. Det lar seg ikke kombinere med vanntett design. 

 

Men ja, dette er definitivt ikke en telefon som fortjener 10/10. Toppmodeller må sammenlignes med sine konkurrenter. Galaxy S9 har i tillegg til det du sa bedre lyd, trådløs lading, bedre vannbeskyttelse, stabilisering i 4K-filming og bedre slow motion. P20 Pro overeksponerer dessuten fargene på flere av bildene, noe som i mange tilfeller gjør at S9 tar mer naturlige bilder. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri hatt bluetooth problemer mine mine Huaweier: P8, P9, P10, Mate 10 og Y360. Verken i bil eller med headsett/høytaler. Derimot, iPhone i Toyota Avensis. Et lite helvete.

 

Mate 10 Pro har jeg testet imot: jabra Move, Bose QC 25/35, Beats Wireless, Sonos, H&K Onyx, Bose Soundlinks, Tesla Model S og X, Volvo XC60, Parrot ettermontert i bil - Alt uten problemer eller feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri hatt bluetooth problemer mine mine Huaweier: P8, P9, P10, Mate 10 og Y360. Verken i bil eller med headsett/høytaler. Derimot, iPhone i Toyota Avensis. Et lite helvete.

 

Mate 10 Pro har jeg testet imot: jabra Move, Bose QC 25/35, Beats Wireless, Sonos, H&K Onyx, Bose Soundlinks, Tesla Model S og X, Volvo XC60, Parrot ettermontert i bil - Alt uten problemer eller feil.

 

Jeg har masse problemer med min Mate 9 Pro med Jabra Move og Toyota Rav4. På Zone Box og JBL Xtreme fungerer det bra.

På Jabra Move må jeg typisk slå av og på bluetooth et par ganger før det fungerer. Plutselig faller det ut, og jeg må skru av og på igjen. I bilen er det litt bingo om jeg får koblet på, men om det faller ut må jeg i praksis skru motoren av og på igjen for å få det til å virke igjen. Det er litt upraktisk i fart, og egentlig uansett, så jeg gidder sjelden med mindre jeg skal kjøre lenge. Konas iPhone SE har ingen problemer med noen av delene.  :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Utrolig imponerende kamera. Dog er EMUI et hinder (syntes jeg).

Hvis jeg hadde fått denne innmaten stappet inn i Nexus telefon som selges i Norge m/clean android, så hadde jeg kasta penger etter den.

Pixel 2 er tilgjengelig på nett

 

Pixel 2 har ræva skjerm og kamera. Du må lese hva jeg skriver :) 

Lenke til kommentar

 

 

Utrolig imponerende kamera. Dog er EMUI et hinder (syntes jeg).

Hvis jeg hadde fått denne innmaten stappet inn i Nexus telefon som selges i Norge m/clean android, så hadde jeg kasta penger etter den.

Pixel 2 er tilgjengelig på nett

Pixel 2 har ræva skjerm og kamera. Du må lese hva jeg skriver :)
Javel? Deg om det Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Har hørt om at noen har litt blåskjær på enkelte Pixel 2 XL skjermer, men tror dette er den første jeg hører som mener Pixel 2 har rævva kamera.

Pixel 2 har ikke det problemet, Pixel 2 XL har et visst blåskjær, men kun når du ser på skjermen fra siden... altså ikke noe problem når du bruker den
Lenke til kommentar

Har hørt om at noen har litt blåskjær på enkelte Pixel 2 XL skjermer, men tror dette er den første jeg hører som mener Pixel 2 har rævva kamera.

Du finner alltid en person som er villig til å ta 1/1000 bilder som ikke ble så bra og basert på dette si at kamera er elendig.

 

Eller si at noen liker en telefon og alle kommer og sier Pixel 2 sitt kamera er bedre. Da blir veien kort til å si at kamera er elendig i Pixel 2 for å forsvare mobilen en liker. Det er mye som er irrasjonelt når en diskuterer ting som biler, mobiler osv som er blant de viktigste emnene i verden.

 

Og skjermen i Pixel 2 XL er selvfølgelig ikke elendig heller. Problemet er at folk forventer kvalitet står i stil med pris og konkurrenter, og det gjør den ikke for Pixel 2 XL, og da mener folk den er elendig. Som den selvfølgelig ikke er.

Lenke til kommentar

 

Skjønner heller ikke poenget med å droppe trådløs lading.

 

Trådløs lading er ufattelig mye dårligere enn vanlig lading. Ikke kan du bruke telefonen mens den lader, og den lader mye tregere.

 

Som min OnePlus 5T for eksempel. Bruker 40 min på å lade fullt. Hva i all verden skal man med trådløs lading da

 

Trådløs lading er ufattelig mye mer praktisk enn vanlig lading så lenge du har utstyr for det. F.eks. dersom man har møbler med innebygd ladeplate eller andre steder som i bilen. Da gjør det ingenting om det tar litt lengre tid enn ved annen lading, og mobilen er lett tilgjengelig for bruk. Trådløs lading er da mye bedre for den jevne lading, og så bruker man hurtiglader med kabel de få gangene det er behov. Det er svært sjelden at jeg bruker hurtiglading på min mate 10 pro, kun tregere ladere med 2A da dette ikke sliter så mye på batteriet i lengden. Savner veldig trådløs lading fra da jeg hadde S7 edge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner heller ikke poenget med å droppe trådløs lading.

 

Trådløs lading er ufattelig mye dårligere enn vanlig lading. Ikke kan du bruke telefonen mens den lader, og den lader mye tregere.

 

Som min OnePlus 5T for eksempel. Bruker 40 min på å lade fullt. Hva i all verden skal man med trådløs lading da

 

Trådløs lading er ufattelig mye mer praktisk enn vanlig lading så lenge du har utstyr for det. F.eks. dersom man har møbler med innebygd ladeplate eller andre steder som i bilen. Da gjør det ingenting om det tar litt lengre tid enn ved annen lading, og mobilen er lett tilgjengelig for bruk. Trådløs lading er da mye bedre for den jevne lading, og så bruker man hurtiglader med kabel de få gangene det er behov. Det er svært sjelden at jeg bruker hurtiglading på min mate 10 pro, kun tregere ladere med 2A da dette ikke sliter så mye på batteriet i lengden. Savner veldig trådløs lading fra da jeg hadde S7 edge.

 

 

Utrolig greit med bilholder med trådløs lading!

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner heller ikke poenget med å droppe trådløs lading.

Trådløs lading er ufattelig mye dårligere enn vanlig lading. Ikke kan du bruke telefonen mens den lader, og den lader mye tregere.

 

Som min OnePlus 5T for eksempel. Bruker 40 min på å lade fullt. Hva i all verden skal man med trådløs lading da

Trådløs lading er ufattelig mye mer praktisk enn vanlig lading så lenge du har utstyr for det. F.eks. dersom man har møbler med innebygd ladeplate eller andre steder som i bilen. Da gjør det ingenting om det tar litt lengre tid enn ved annen lading, og mobilen er lett tilgjengelig for bruk. Trådløs lading er da mye bedre for den jevne lading, og så bruker man hurtiglader med kabel de få gangene det er behov. Det er svært sjelden at jeg bruker hurtiglading på min mate 10 pro, kun tregere ladere med 2A da dette ikke sliter så mye på batteriet i lengden. Savner veldig trådløs lading fra da jeg hadde S7 edge.
Sant, men greit å ha alternativet. Trådløs lading er etter min mening veldig praktisk om man ikke har dårlig tid. Det er uansett dårlig å ikke gi oss alternativet på en flaggskiptelefon til flaggskippris. Og hvorfor har de stappet eldre Mate 10 maskinvare i en P20 Pro? Det er i utgangspunktet det som ødelegger for stabilisering i 4K. Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Sant, men greit å ha alternativet. Trådløs lading er etter min mening veldig praktisk om man ikke har dårlig tid. Det er uansett dårlig å ikke gi oss alternativet på en flaggskiptelefon til flaggskippris. Og hvorfor har de stappet eldre Mate 10 maskinvare i en P20 Pro? Det er i utgangspunktet det som ødelegger for stabilisering i 4K.

 

 

1. Enig i at trådløs lading burde vært med, men ser for meg at det kan ha blitt tatt ut for å ha oppsalg til Mate RS

2. Ja det er fjorårets prosessor, men det er fremdeles siste fra Huawei. De oppdaterer sine prosessorer til flaggskipene som kommer på høsten, ikke våren som P20 er en del av.

 

Ikke uenig med deg, bare en forklaring :)

Lenke til kommentar
Sant, men greit å ha alternativet. Trådløs lading er etter min mening veldig praktisk om man ikke har dårlig tid. Det er uansett dårlig å ikke gi oss alternativet på en flaggskiptelefon til flaggskippris. Og hvorfor har de stappet eldre Mate 10 maskinvare i en P20 Pro? Det er i utgangspunktet det som ødelegger for stabilisering i 4K.

 

Fordi det er det nyeste Huawei har?

 

Huawei lanserer nye SoCer på høsten, samme som Apple. Samsung og Qualcomm lanserer på våren. Huawei vil og være med på vårfesten, men det er på høsten det er best å kjøpe Huawei. 

 

Huawei har heller ikke holdt på så lenge, derfor er det ikke alt de har fått på plass enda i forhold til Qualcomm og Samsung som har holdt på i evigheter. En SoC er ikke bare CPU og det er mange deler som må på plass. Der noen er mindre viktige enn andre. Se bare til AMD og deres lansering. de fokuserte  mye på CPU og droppet veldig mye annet som en Intel CPU har. Men det gir dem bra CPU ytelse til god pris. Det var hovedmålet til Huawei også og fra der legger de til mer og mer funksjoner hvert år for å komme på nivå med Qualcomm.

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...