Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig eiendomsmegler og tilbakemeldinger


Anbefalte innlegg

Er vell ikke helt riktig sted å poste, men nærmeste blir å kalle det en relasjon. Moderator får flytte til riktig sted dersom det trengs

 

Men saken er som følger

 

Er på husjakt. Og har i det tilfellet kommet over et hus som har ligget ute en god stund nå.

 

Vi tok kontakt og avtalte visning, megler kunne ikke noen dager og selger måtte møte. ( gjør oss lite siden da får man oftest mer info )

 

Men sånn startet det ihvertfall.. Han virker ikke veldig imøtekommende og hjelpende via sms eller på telefon for å få til første visning før vi nærmest måtte kreve å få komme å se eller bare få kontaktinfo til selger så kunne vi avtale visning selv.

 

Så etter visning ringte vi megler og spurte litt om solgte objekter i nærområdet osv. Nå har det seg slik at hele familien min bor på området der og jeg er oppvokst der. Han skrøt himmelhøyt over antall hus han hadde solgt her og hvor bra pris det var på denne iforhold til hva han hadde solgt for 1 år siden.

 

Jeg lekte egentlig litt dum på tlf for å se hva han kom til å si. Altså stiller meg uvitende om at prisene var skyhøye for 1 år siden og nå har sunket betraktelig i område grunnet mye arbeid som skal gjøre i områdene. Noe som har resultert i at det er over 12 av de samme type rekkehusene som skal selges i samme "grend". 

 

Han nevner ikke noe av dette, og sier at prisen er såå bra siden den er 500k mindre enn hva de solgte for ifjor.

 

Så etter å ha hørt på han "lyve" om nærområde og utviklingen der så konfronterte jeg han med at jeg faktisk kjenner området veldig godt og lurte på hvorfor han lyver slik. Blir møtt med en helt elendig krass tone og han sier jeg ikke trenger å legge inn bud engang. 

Så jeg sier at han burde virkelig gjøre jobben sin bedre eller ihvertfall gjøre bedre research ( han bor selv i området så jeg vet han vet alt som skal gjøres ) 

 

Ikke nok med dette så bor et familiemedlem i samme rekke og fortalte at det skal bygges garasjer som vil koste beboerne 100k. og skal bygges fortløpende. Av megler fikk vi beskjed om at dette skulle skje iløpet av 5 år, og ikke koste en krone.

 

Så igjen her lyver han i den forstand. Om han er så uviten vil jeg si han gjør en dårlig jobb med å ta en enkel tlf samtale til styret når han sitter med informasjon fra selger om nye garasjer.. Selger sa til meg garasjene skulle bygges neste år og ville koste halvparten. Så helt klart mye forvirring her om infoen. ( Men dette er jo jobben til megler ! å få vite hva som skjer og når

 

 

Så er det noen som vet hvor man kan legge igjen en anonym vurdering av meglere ? Både selger og jeg har snakket sammen og har uttrykket at vi er misfornøyde, Min samboer har også ringt megler i ettertid ved å late som hun er alene og interessert, Da lyver han igjen og sier at garasjene ikke koster noe og skal bygges om flere år. ( På hjemmesiden til grendelaget står det på første siden ) Og jeg som ba han gå inn å oppdatere infoen itilegg..

 

Samtidig som min mor har ringt og spurt litt om boligen, Da sa han rett ut midt i setningen " Du jeg har dårlig tid, er det slik at du vil på visning eller ikke ? " i en veldig krass tone og det er jo ikke slik man vil at evt nye kjøpere skal møtes av personen som selger for deg.

 

Har sett på https://eiendomsmeglerguiden.no/ men det er ikke anonymt da megler får vite hvem som har lagt inn annbefaling + det er for de som har fått solgt boligen av personen.

 

 

Så noen tips?  Vi trenger ikke slibrige meglere



Anonymous poster hash: f6a2e...b9a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

En megler er kjøpt og betalt av selger, og da kan man forvente å bli lurt som kjøper.

 

Det er en kjent sak at de lyver om absolutt alt.

 

En megler har ingen misjon i dag annet enn å foreta oppgjøret og ellers se mest mulig dum ut.

 

På direkte spørsmål gir de feil svar, som også TS refererer til, og har tilsvarende ingen erstatningsplikt. Det har forøvrig heller ikke takstmenn som vanligvis også er betalt av selger. De overser åpenbare feil og unnlater viktig informasjon og står heller ikke til ansvar for dette.

Leste akkurat en takst nå hvor takstmannen ikke engang klatrer opp på tak og ser om vindskier etc. er råttent. Ikke kommenterer de heller den råtne kledningen på huset. Gidder heller ikke sjekke om det er fall mot sluk på bad osv. Ingen kommentar på fuktmerkene på gulvet rundt kjøkkenbenken osv. Med andre ord ikke verdt papiret den er skrevet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...