Gå til innhold

Pc spill over mobilt bredbånd?


Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som veit om det er mulig å spille over mobilt bredbånd? 

Jeg leier leilighet og der følger nett med leien. Men routeren er 2 etasjer over meg, og deles med hele huset. Så sliter med høy ping når jeg spiller. (Bf4)

Spiller stort sett Bf og Eve.

 

Så vurdere å kjøpe mobilt bredbånd siden det ikke er noe nettutgang her nede..

Endret av Formula90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Stort sett nei, men noen ganger ja. Det spørs på tele infrastrukturen (4G sendemaster i forhold til brukerantall etc) geografisk der du er.

 

4G lider av akkurat det samme som vanlig Wifi, for mange pålogget (for mye bruk av) samme mast gir bl.a. "høy ping".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg bodde i kollektiv selv med dårlig nett, med 12 stk som delte en forholdsvis dårlig linje, og alt var trådløst. Brukte hotspot fra mobilen og det funket stort sett greit. Hadde vel ofte rundt 100 i ping på div. spill, og nettet var stort sett bra nok til å spille og bruke div. Voip-klienter (Discord, Playstation sin egen) samtidig. En gang inni mellom funket det ikke i det hele tatt, med altfor høy ping, for tregt nett osv.

 

Altså er min erfaring at dette funket fint til "casual" gaming, men skal du spille kompetetivt er vel pingen enda viktigere. Dette var i et kollektiv forholdsvis sentralt i Trondheim.

Lenke til kommentar

Ingenting slår å teste dette selv. Husk at du kan sannsynligvis koble mobilen opp mot USB og bruke mobilnettet kablet (driver eksponerer ut nettverkskort). Dette sparer deg noen ms i forhold til å bruke hotspot. Mange spill har rimelig avansert teknologi for å ta høyde for forsinkelser, men det er alltid best med så lav ping som mulig.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Å teste selv er selvfølgelig det beste. :) Min erfaring er jo min erfaring. Stort sett funket det mer enn bra nok til casual gaming med venner. Av og til, uten at jeg egentlig fant noe mønster, var tilkoblingen for dårlig, jeg opplevde lag, disconnections, dårlig lyd på Voip osv. Men i 90% av tilfellene klarte jeg meg fint med mobilt bredbånd i et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...