Gå til innhold

Hva er konsekvensen hvis "novichok" episoden ikke hadde noe med Russland å gjøre?


  

11 stemmer

  1. 1. Hva er konsekvensen hvis "novichok" scenarioet ikke har noe som helst med Russland å gjøre?

    • Da er vårt samfunn styrt av kriminelt sinssyke, løgnere, Hitler typer, og all informasjon er Gøbbels liknende falsarium.
    • Vårt samfunn er styrt av sinnsyke krigsforbrytere, som bevisst er kriminelt uaktsomme og driver propaganda med ønske om verdensdominans og egen vinning.
    • Vi er styrt av en gruppe mennesker som misbruker anledninger til egen politisk vinning, de driver aktivt propaganda og er drevet av total makt over våre samfunn, en ekkel gjeng tyranner.
    • Vi styres av satans tjenere, er ondskapens imperium, babylons horer driver løgn for å holde makt over befolkingen. Verdens ende er nær og antikrist vil snart avsløres.
    • De er nok bare kriminelt uaktsomme og har ikke peiling på hva de driver med, men benytter muligheten til å lyge og drive propaganda for å drive videre sine kriger.
    • De tror de vet hva de gjør, men de tar feil. Anledningen misbrukes til å fortsette med uaktsom propaganda rettet mot Russland, for egen globalpolitisk vinning.
    • Det finnes ingen mulighet for at "novichok" scenarioet ikke er et Russisk angrep


Anbefalte innlegg

 

Faktisk er alternativet til at Russland står bak så skremmende at folk flest nok ikke engang vil ønske å tenke over det.

Russland har en lang historie med å myrde dissidenter, journalister og eks-spioner, med andre ord alle som kan være en trussel mot Kreml. De tok livet av eks-spionen og en Putin kritiker, Alexander Litvinenko, med Polonium-210(et veldig sjelden radioaktivt metal), så blir ikke noe mer skremt av at de denne gangen brukte nervegift.

 

Det sies iallefall i vestlige medier. Jeg sier ikke at det ikke er sant, jeg sier ei heller ikke at Skripal saken ikke er Russland, men ser man ting som de har utviklet seg, er en vestlig-konspirasjon like sannsynlig.

 

Vi er styrt av sinnsyke mennnesker, som søker verdensdominans, og driver kriger verden rundt. Lystløgnere som lyger til befolkningen hele jævla tiden, som manipulerer folket og hvis media kun formidler samme budskap som politikerne. Evige kriger, legge land i ruin, forsøke å diktere hva andre land skal eller ikke skal gjøre, hauger av døde og sykehus fulle av skadede, livene til titalls millioner ødelagt, hvorav flere millioner av disse å strømmer til våre land. Overåkning, tortur, undergravelse av demokrati, ødeleggelse av rettigheter, forfølgelse av folk som snakker ut eller avslører ondskapen myndighetene våre driver med.

 

Jovisst driver mange land med kritikkverdige ting, men få eller ingen er i nærheten av å drive like kritikkverdig som USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, som sagt, jeg har aldri avvist muligheten at Skripal angrepet er som beskrevet i mediene, jeg bare mener det er like sannsynlig som andre muligheter, hvorav jeg har beskrevet minst en alternativ forklaring.

 

USA som ikke tar kritikere av dage? Det får du heller spørre Julian Assange eller Edward Snowden om. Hvis USA er så sabla flinke som de skryter av, så står det vel heller ikke noe i veien for at de klarer å drepe dissidenter uten å lage så mange spor eller indikasjoner. Journalister som dør av selvmord? Dissidenter som dør av "naturlige" årsaker? Uten at jeg sier USA har et aktivt drapsprogram, så hadde det ikke overrasket meg.

Lenke til kommentar

:rofl: Da var altså datteren utskrevet fra sykehuset etter å ha blitt 'angrepet' av en military grade nervegift 10 ganger mer dødelig enn VX. Men det er jo betryggende at nervegift ikke er så farlig. Tullete å ha forbud mot slike våpen. De er jo langt mindre dødelig enn kuler og krutt  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://nypost.com/2018/04/14/russia-swiss-lab-analysis-shows-nerve-agent-designed-in-west/

 

Så da var nervegift 'angrepet' utført med en NATO gift. Uff da. UK får vel bare krysse fingrene og håpe at media begraver dette, så folket kan huske at det var Russland og russisk gift som sto bak :rofl:

Har noen norske medier rapportert om dette?

 

En slik nyhet ville ført til mange klikk, så finansielt gir det ingen mening å begrave slike nyheter. Beviser nok en gang at media er mer interessert i å spre propaganda enn å tjene penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://nypost.com/2018/04/14/russia-swiss-lab-analysis-shows-nerve-agent-designed-in-west/

 

Så da var nervegift 'angrepet' utført med en NATO gift. Uff da. UK får vel bare krysse fingrene og håpe at media begraver dette, så folket kan huske at det var Russland og russisk gift som sto bak  :rofl:

Interessant, men er det russerene sier til nytimes riktig?  Bør vel fakta sjekkes. evt. om det er riktig er det jo tabbe av UK. men vi skal også huske at hva enn Nato eller Russland kunne produsere i 1970 eller noe, Kan begge parter produsere nå. De sier heller ikke noe om resten av innholdet i gassen.

Lenke til kommentar

 

Interessant, men er det russerene sier til nytimes riktig?  Bør vel fakta sjekkes. evt. om det er riktig er det jo tabbe av UK. men vi skal også huske at hva enn Nato eller Russland kunne produsere i 1970 eller noe, Kan begge parter produsere nå. De sier heller ikke noe om resten av innholdet i gassen.

 

 

Det de sa var vel at det var merkelig å finne rester av den såkalte novichok, som skulle være meget flyktig, i prøven. Siden det gikk så lang tid før prøven ble gitt til testing. Forøvrig er det vel gått av moten å etterprøve utsagn. Vi skal tro på May når hun sier at hun vet at det var russere som sto bak. Så da bør vi vel ta det på samme måte når en sveitsisk lab sier at giften er en gift som er produsert av NATO. Konsekvensen er jo naturligvis at England har forsøkt å likvidere russere. Russere de liksom skulle beskytte.

Lenke til kommentar

 

 

Interessant, men er det russerene sier til nytimes riktig?  Bør vel fakta sjekkes. evt. om det er riktig er det jo tabbe av UK. men vi skal også huske at hva enn Nato eller Russland kunne produsere i 1970 eller noe, Kan begge parter produsere nå. De sier heller ikke noe om resten av innholdet i gassen.

 

 

Det de sa var vel at det var merkelig å finne rester av den såkalte novichok, som skulle være meget flyktig, i prøven. Siden det gikk så lang tid før prøven ble gitt til testing. Forøvrig er det vel gått av moten å etterprøve utsagn. Vi skal tro på May når hun sier at hun vet at det var russere som sto bak. Så da bør vi vel ta det på samme måte når en sveitsisk lab sier at giften er en gift som er produsert av NATO. Konsekvensen er jo naturligvis at England har forsøkt å likvidere russere. Russere de liksom skulle beskytte.

 

Sveitsiske laboratoriet sier ikke nervegiften er natoprodusert. Russerene sier det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Sveitsiske laboratoriet sier ikke nervegiften er natoprodusert. Russerene sier det. 

 

 

 

Da veier det like tungt som Mays påstand om at det var Russland. Altså må vi bare tro det de sier. (Bortsett fra at Russland da har bevis i form av lab rapporten)

 

Men påstanden om at kun NATO bruker BZ er jo bare en påstand på dette tidspunkt. Og siden kjemiske våpen har vært "ulovlig" siden 1. verdenskrig tror jeg ikke dette er en informasjon som kan avkreftes eller bekreftes. Begge sider er like full av propaganda.

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

Det er bare en påstand at giften ble produsert og levert av Russland også.

Mer eller mindre ingen fakta i denne saken ifra noen av sidene. Men det er heller ikke nødvendigvis unaturlig at "bevis" (om de skulle eksistere) ikke blir lagt på bordet. Om man viser bevis er det stor sjanse for at man også røper kilden til bevisene, som  for eksempel kan inkludere spionvirksomhet. Noe jeg tipper begge parter har massevis av.

Lenke til kommentar

 

Men påstanden om at kun NATO bruker BZ er jo bare en påstand på dette tidspunkt. 

 

Selfølgelig driver også Russland med propaganda, men vestlige land utviste russiske diplomater, og da bør de være 100% sikker at Russland gjorde det. 

 

Kan jo være UK er 100% sikker, og har vist hvorfor til statsoverhoder i Nato. Kan også være hele saken er fabrikkert for å sverte Russland. Problemet for oss som bare sitter å tror på sidelinjen er jo at vi ikke har informasjonen som etterretning på begge sider har. 

 Edit: vi forholder oss kun til media, som er overfylt med propaganda ifra begge sider. Bare i denne tråden er det blitt brukt klar propaganda kilder uten noen faktasjekk som "bevis"

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

Kan jo være UK er 100% sikker, og har vist hvorfor til statsoverhoder i Nato. Kan også være hele saken er fabrikkert for å sverte Russland. Problemet for oss som bare sitter å tror på sidelinjen er jo at vi ikke har informasjonen som etterretning på begge sider har. 

 Edit: vi forholder oss kun til media, som er overfylt med propaganda ifra begge sider. Bare i denne tråden er det blitt brukt klar propaganda uten noen faktasjekk som "bevis"

 

Når jeg sa at de bør være 100% sikker så snakker jeg ikke om bare britisk etterretning. Samfunnet bør være 100% sikker, og det er de ikke idag. 

 

Når jeg hørte saken første gang antok jeg at Russland sto bak, og nå er jeg mer usikker. Det jeg ikke liker er håndteringen av slike hendelser. De burde ha latt en uavgengig lab undersøke nervegassen, og så kunne de ha kommet til konklusjonen at Russland sto bak hvis det var korrekt. 

 

Hva tror du en russisk Putin-kritiker tenker nå? Han hører fra russiske medier at en sveitisk lab har funnet ut at nervegassen var ikke produsert av Russland. Han sjekker dereter opp BBC og CNN, og finner ingenting fordi de begraver nyheten. Selv han kommer til å bli skeptisk og Putin-supportere vil bli rasende. Slike situasjoner skaper unødvendig konflikt mellom Russland/Kina og vesten. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Kan jo være UK er 100% sikker, og har vist hvorfor til statsoverhoder i Nato. Kan også være hele saken er fabrikkert for å sverte Russland. Problemet for oss som bare sitter å tror på sidelinjen er jo at vi ikke har informasjonen som etterretning på begge sider har. 

 Edit: vi forholder oss kun til media, som er overfylt med propaganda ifra begge sider. Bare i denne tråden er det blitt brukt klar propaganda uten noen faktasjekk som "bevis"

 

 

Hva tror du en russisk Putin-kritiker tenker nå? Han hører fra russiske medier at en sveitisk lab har funnet ut at nervegassen var ikke produsert av Russland. Han sjekker dereter opp BBC og CNN, og finner ingenting fordi de begraver nyheten. Selv han kommer til å bli skeptisk og Putin-supportere vil bli rasende. Slike situasjoner skaper unødvendig konflikt mellom Russland/Kina og vesten. 

Tror putinkritikere generelt ikke stoler på noe som blir sagt i russisk media. Påstanden om at BZ var kun natoland som brukte var noe Russland sa til NYtimes. Ser ikke noe grunn til at vestlig media skal gjøre noe stor sak utav det. Det er jo ganske gjennomsiktig propaganda som burde blitt gjenkjent av alle. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...