Gå til innhold

TEST: Radsone EarStudio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare synd prisen ikke kommer under 300 kr , da skulle jeg testet umiddelbart.

 

Har litt for mye HiFi ræl liggende til at jeg orker å bruke det dobbelte uten å først ha lyttet til produktet. Men om jeg hadde sluppet mva og ekstrakostnader så ville det jo helt sikkert vært en grei DAC til pc uansett for der er jo ikke lyden særlig bra uansett.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra USA med en av disse i går og kan opplyse om at prisen er $99 og ikke noe annet (sjekk Amazon). Disse var først solgt via enn eller annen form for crowd founding, mulig de var rimeligere da men det er historie nå.

 

Bortsett fra dette er det en fantastisk liten dings som så absolutt er verdt også dagen pris. Jeg har en eksen ekstremt stor samling av hodetelefoner, pluppen og øvrige dingser og blir ikke lett imponert nå for tiden men denne lille boksen har virkelig overprestert så langt. Spontant vill jeg si at denne er fullt på høyde med Shanling M1 lydmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må jo være genialt for dem som fortsatt absolutt må ha hodetelefoner med Jack

 

De beste hodetelefonene er på jack, det vil de nok også alltid være (inntil det kommer et bedre alternativ).

Desverre har du rett. Men.... muligens de beste trådeløse idag eg gode nok til mobil bruk.

 

Jeg sikler på Beoplay H9i

Lenke til kommentar

Genial de der. Men denne gjør ikke hodetelefonene trådløs. Eneste forskjellen er at de er plugget inn i dingsen istedet for mobilen. The BTunes derimot, plugges rett i hodetelefonene. De har både 2.5 og 3.5 plugg i tillegg til spesialutgaver til populære hodetelefoner ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye lettere med alle øreplugger som har MMCX plugg standarden. Noe de fleste kvalitets merker som Shure og tilsvarende samt nærmest alle formstøpote in ears anvender. Men også mange av de kinesiske merkene har dette de siste 2 årene uansett om de koster fra kun 100 kroner og oppover. Kinesiske merker koster bare en brøkdel av de store merkene og både lydkvaliteten og designet på de beste er faktisk ikke noe dårligere. Selv har jeg brukt mine Easy UE universal formstøpte inn ears til rundt 300 kroner mye og de har lytdkvalitet og utseende som høres ut og ser ut som formstøpte til tusenvis av kroner som minner om Ultimate Ears. Fordelen med MMCX er at du kan velge helt fritt om du vil anvende ledninger med eller uten mikrofon og mobil funksjonsknapper eventuelt bluetooth ledninger med kontroll enhet. Det tar kun 15 -20 sekunder plugge dem ut og inn av proppene. Mens en rekke ulike kinesiske

merker masseproduserer ledninger fra bare 50 kroner og bluetootrh ledninger fra 80 kroner.er det variasjon i kvalitet. Mange av rimeligste bluetooth ledningene har batterikapasitet som ligger på 2 til 3 timer av gangen. Shure så selvsagt suksessen med at mange tok i bruk bluetooth ledninger selv på in ears og også deres egne Shure øreplugger ble anvendt med lavpris bluetooth ledninger. Høsten 2017 lanserte Shure sine kvalitets bluwtooth ledninger med kontrollenhet og med lang innebygget batteri kapasitet og lyden har topp kvalitet. Men Shure vet å ta seg godt betalt da de koster rundt 1000 kroner..Kjøper man den oppdaterte Shure SE215 som er litt dyrere enn den forrige utgaven medfølger bluetooth ledningen med istedenfor standard Shure ledningen. Men hvorfor kan ikke vi som allerede har topp modellene som SE535 eller SE846 få kjøpt oss bluetooth ledningen for rundt halve prisen. Prisen går vel ned etterhvert. Under 750 kroner ønskelig pris nå..

Lenke til kommentar

Mye lettere med alle øreplugger som har MMCX plugg standarden. Noe de fleste kvalitets merker som Shure og tilsvarende samt nærmest alle formstøpote in ears anvender. Men også mange av de kinesiske merkene har dette de siste 2 årene uansett om de koster fra kun 100 kroner og oppover. Kinesiske merker koster bare en brøkdel av de store merkene og både lydkvaliteten og designet på de beste er faktisk ikke noe dårligere. Selv har jeg brukt mine Easy UE universal formstøpte inn ears til rundt 300 kroner mye og de har lytdkvalitet og utseende som høres ut og ser ut som formstøpte til tusenvis av kroner som minner om Ultimate Ears. Fordelen med MMCX er at du kan velge helt fritt om du vil anvende ledninger med eller uten mikrofon og mobil funksjonsknapper eventuelt bluetooth ledninger med kontroll enhet. Det tar kun 15 -20 sekunder plugge dem ut og inn av proppene. Mens en rekke ulike kinesiske

merker masseproduserer ledninger fra bare 50 kroner og bluetootrh ledninger fra 80 kroner.er det variasjon i kvalitet. Mange av rimeligste bluetooth ledningene har batterikapasitet som ligger på 2 til 3 timer av gangen. Shure så selvsagt suksessen med at mange tok i bruk bluetooth ledninger selv på in ears og også deres egne Shure øreplugger ble anvendt med lavpris bluetooth ledninger. Høsten 2017 lanserte Shure sine kvalitets bluwtooth ledninger med kontrollenhet og med lang innebygget batteri kapasitet og lyden har topp kvalitet. Men Shure vet å ta seg godt betalt da de koster rundt 1000 kroner..Kjøper man den oppdaterte Shure SE215 som er litt dyrere enn den forrige utgaven medfølger bluetooth ledningen med istedenfor standard Shure ledningen. Men hvorfor kan ikke vi som allerede har topp modellene som SE535 eller SE846 få kjøpt oss bluetooth ledningen for rundt halve prisen. Prisen går vel ned etterhvert. Under 750 kroner ønskelig pris nå..

 

FWIW så leverer denne EarStudio dingsen langt bedre lyd enn now BT kabler jeg har testet så langt. Uansett åssen man snur på det så er dette en boks man må passe på og sånn sett er Bluetooth kabler et greit alternativ i visse tilfeller men dersom lydkvalitet er viktigst så ville jeg ikke valgt det enda.

 

 

Enig med deg når det gjelder kvaliteten på kinesiske plupper, utrolig mye bra for pengene der. Jeg pleide å skrive omtaler for Easy Earphones tidligere og har prøvet veldig mye bra derfra men også fra mange andre kinesiske selgere.

Lenke til kommentar

Stemmer som andre nevner, den koster 99USD på Amazon. Under crowdfunding-perioden kunne man få den til rundt 50USD.

 

Har hatt den i noen mnd nå, og er kjempefornøyd. bruker den sammen med noen Shure-inear propper. Og skal sies at den stadig blir bedre, i form av firmware-oppdateringer til dingsen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...