Gå til innhold

SAMLETEST: Spill-hodetelefoner, under 1000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om Tek har skrevet noe om Dolby Atmos for Windows 10, som kanskje noen kan få glede av ?

Eller enda bedre: Testet det for spill. Prøvde å søke men fant ikke noen artikkel.
Det koster noen kroner, og kan lastes ned fra Store og prøves i 30 dager.  
 
Dolby Atmos bør kunne konkurrere sterkt mot disse
proprietære virtuelle Surround modusene som  man får med spillhodetelefoner, som
tross alt leveres av et utall kina-produsenter,
som kanskje ikke har levert surround sound til kunder siden 1982, slik Dolby har. 
Just Sayin'   :)
 
Eller det kan være man bruker normale hodetelefoner, og har lyst å prøve i et spill ?

 

https://www.microsoft.com/en-us/store/p/dolby-access/9n0866fs04w8

 

Er man blakk, kan man enable Windows Sonic gratis

(om du har Creators Update) og nyte MicroSoft sin versjon.

 

Edit: Ja for jeg har Steelseries Arctis 5, og er kjempefornøyd med disse, bortsett fra den innebygde DTS Headphone:X 7.1 "funksjonen"

        (det er vel mer en kodek, enn en funksjon, i min hjerne). Dog bruker jeg den allikevel.

        Men husker jeg koblet til AKG telefonene og testet Dolby når det kom ut. Men da hadde jeg ikke PUBG.

        Forøvrig syns jeg de fleste PC spill burde vært mixet i, og støttet ekte 5.1 lyd, og at generelt så suger lyden balle sammenlignet med grafikken.  

        Ser ut til at konsoll lyd er kommet lengre enn PC, så det er jo mulig jeg har gått glipp av noe.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

 

 

Er man blakk, kan man enable Windows Sonic gratis

(om du har Creators Update) og "nyte" M$ sin versjon.

Windows sonic er crispere enn atmos. Har ingenting med om man er blakk eller ei hva man velger.

Og M$? Er vil tilbake til 90-tallet?

 

Stått opp med feil fot ?

M$ blir like idiotisk som å srive "Crapple" eller "Samsug". Det finnes sikkert mange, men å skrive navnet på et firma riktig burde ikke være så vanskelig

Lenke til kommentar

"som å srive"   "burde ikke være så vanskelig" 

 

Crapple og samsug har jeg aldri hørt før, men hvis dere syns det var hoved essensen i mitt innlegg, syns
jeg dere begge fortjener at jeg editerer det, slik at det ikke står "M$" men "MicroSoft"

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

"Løsningen kan være et skikkelig lydanlegg. Med subwoofer og hele pakka. Som dette, for eksempel."

Så linkes det til en artikkel til ett lote fisete system man definitivt LANGT ifra noe man kan begynne å kalle ett "skikkelig lydanlegg" ...!?!?!?? Hallo!? Ett slikt jalla PC surround oppsett mot ett skikkelig system er som å sammenligne en mus mot en elefant?

Lenke til kommentar

Etter at tre Steelseries sluttet å fungere etter bare et par måneder med bruk? gikk jeg over til Logitech for rundt et år siden.

 

De får kanskje best i test... men jeg stoler ikke lenger på kvaliteten i lengden til steelseries. Fikk jo alle sakene på reklamasjon, som ikke reparerbare, med da penger igjen som følge med da nytt valg.. men etter tre ganger blir man faktisk såpass lei av å bruke tid på å kontakte butikken osv. at jeg ikke lenger gadd. Selve produktkvaliteten er minst like viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...