Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 240 med V8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken V8 er det du tenker på?, er det 3.5L motoren fra Rover eller en 454 Big block?.

Det er ikke umulig å få godkjent motorbytte hos SVV, det finnes flere godkjente biler i Norge.

Du må ta kontakt med SFOOR først, og fortelle hvordan du skal gjennomføre ombygningen med tanke på bremser, forsterkning av understell.

En bil som allerede er godkjent i Sverige med V8 skal også bli godkjent i Norge ved import, men om det lønner seg å eksportere en 240 til Sverige for så å importere igjen tviler jeg på.

Uansett så er det en dårlig idè hvis du er ute etter effekt, V8 har fin lyd men det er alt. Presser flere HK og NM ut av en B23 motor.

Lenke til kommentar

Tidligere var det enkelt å få godkjent en GM Smallblock på 305 cui. Den ser helt lik ut som en 350 og er således enkelt å gjøre noe med..

 

Det er begrensninger på hvor mange hk og moment den kan yte sånn uten videre. Jeg tror dog denne enkle muligheten til motorbytte er fjernet. Tidligere var det bare å møte opp hos tilsynet med henvisning til riktig kode for ombygging, så gjorde de en sjekk av at noen komponenter var de rette og vips hadde man den godkjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken V8 er det du tenker på?, er det 3.5L motoren fra Rover eller en 454 Big block?.

Det er ikke umulig å få godkjent motorbytte hos SVV, det finnes flere godkjente biler i Norge.

Du må ta kontakt med SFOOR først, og fortelle hvordan du skal gjennomføre ombygningen med tanke på bremser, forsterkning av understell.

En bil som allerede er godkjent i Sverige med V8 skal også bli godkjent i Norge ved import, men om det lønner seg å eksportere en 240 til Sverige for så å importere igjen tviler jeg på.

Uansett så er det en dårlig idè hvis du er ute etter effekt, V8 har fin lyd men det er alt. Presser flere HK og NM ut av en B23 motor.

Takker for svar! Var bare jeg og faren min som drømte oss litt bort, han snakket noe om at man fikk det godkjent før. Ville jeg skjekke om dette fortsatt var mulig?

Lenke til kommentar

Tidligere var det enkelt å få godkjent en GM Smallblock på 305 cui. Den ser helt lik ut som en 350 og er således enkelt å gjøre noe med..

 

Det er begrensninger på hvor mange hk og moment den kan yte sånn uten videre. Jeg tror dog denne enkle muligheten til motorbytte er fjernet. Tidligere var det bare å møte opp hos tilsynet med henvisning til riktig kode for ombygging, så gjorde de en sjekk av at noen komponenter var de rette og vips hadde man den godkjent.

Takk for svar!??hadde vært stilig å fått til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Siden vi først er i gang med Volvo og V8: ryktet skal ha det til at Volvo planla en bil med V8, på syttitallet. (V6ern som senere ble av Volvo og PSA er avledet av denne motoren.) Er det noen som har funnet info om denne på nettet?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...