Gå til innhold

Hundretusener demonstrerer for økt våpenkontroll i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skulle du snart fortelle hva politikerene har forbudt oss å si slik du påsto? Eller kommer du med tomme påstander ... igjen?

Her finner du noe:

§ 135. Med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 1 Aar straffes den som udsætter den almindelige Fred for Fare ved offentlig at forhaane eller ophidse til Had mod Statsforfatningen eller nogen offentlig Myndighed eller ved offentlig at ophidse en Del af Befolkningen mod en anden, eller som medvirker hertil.

0 Endret ved lover 9 juni 1961 nr. 8, 5 juni 1970 nr. 34.

§ 135 a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

 

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn,

c) homofile legning, leveform eller orientering, eller

d) nedsatte funksjonsevne.

https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-6#%C2%A7139 Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Her finner du noe:

§ 135. Med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 1 Aar straffes den som udsætter den almindelige Fred for Fare ved offentlig at forhaane eller ophidse til Had mod Statsforfatningen eller nogen offentlig Myndighed eller ved offentlig at ophidse en Del af Befolkningen mod en anden, eller som medvirker hertil.

0 Endret ved lover 9 juni 1961 nr. 8, 5 juni 1970 nr. 34.

§ 135 a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

 

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn,

c) homofile legning, leveform eller orientering, eller

d) nedsatte funksjonsevne.

https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-6#%C2%A7139

 

 

Med tanke på punkt d) der så er jeg redd jeg bryter loven daglig ved å diskutere våpenlover med cowboysa her inne ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jepp. So fucking what?

 

Det meste her i livet er farlig. Man kan for eksempel falle fra et stupebrett og brekke ryggen eller nakken. Burde stupebrett forbys?

 

Prøv igjen: Hva er formålet til et stupebrett? Hva er et stupebretts design?

 

 

Prøv igjen å forstå logikken.

 

Vet du forøvrig at folk har død i wresling!? En sport som liksom skal være ufarlig og kun et show, ikke en ekte kamp...

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor har du så mye imot våpen? Har forøvrig flere plomberte våpen selv.

Først og fremst føler normale mennesker mer eller mindre avsky mot våpen da de er laget og designet for å drepe eller alvorlig skade. Når det er sagt, det som er mer avskyelig er at mange steder er det nærmest fri flyt av våpen slik at enhver gærning kan få tak i dem med letthet.

At du har plomberte våpen er ansvarlig oppførsel. Ingen klarer å drepe et annet menneske ved et uhell med et plombert våpen.

 

 

Hva underbygger du det på? Jeg kjenner mange folk som har jaktvåpen. Og mange folk som har vært i militæret og brukt våpen...

Lenke til kommentar

 

Prøv igjen: Hva er formålet til et stupebrett? Hva er et stupebretts design?

 

 

Prøv igjen å forstå logikken.

 

Vet du forøvrig at folk har død i wresling!? En sport som liksom skal være ufarlig og kun et show, ikke en ekte kamp...

 

 

Det går igjen dette at gun-nuts skifter tema til alt annet som også er litt farlig når man prater om skytevåpen.

 

Problemet er jo at våpen som dette er skreddersydd til å drepe mennesker med og ikke bare en uheldig bi-effekt slik dødsfall som følge av bil/fly/båt ulykker er. Du ser sikkert forskjellen her du også om du virkelig vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Bare automatiske stupebrett som kan drepe 20-30 personer på fem minutter. (Once again, a fucking joke. Jeg trenger ikke komme med noe faktisk svar på et så dumt argument.)

Du har aldri hatt et eneste argument uansett med unntak av diskusjonen om holocaust hvor du hadde gode innlegg og vi var enige!

You confuse me. Mener du at jeg ikke har noen gode argumenter, så er jo det fordi du er uenig med meg og dømmer argumentene mine fra det standpunktet. Hvis du mener jeg ikke har hatt argumenter i det hele tatt, så.må du spesifisere om du mener i hele tråden eller i denne delen om våpen. Denne delen om våpen har ikke engasjert meg fordi jeg nettopp gikk gjennom den samme skyggedansen i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Prøv igjen å forstå logikken.

 

Vet du forøvrig at folk har død i wresling!? En sport som liksom skal være ufarlig og kun et show, ikke en ekte kamp...

Logikken din er fullstendig fraværende. Du forsøker å sammenligne nyttegjenstander eller tilfeldige ulykker med spesialiserte verktøy som skytevåpen som er laget kun med tanke på å drepe eller alvorlig skade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det kommer an på din egen prioritering. Jeg mener samfunnet får mye ut av våpen! Og av trafikken for de saks skyld. Dog er begge deler er farlige. Men jeg gir trafikken skylden for flere dødsfall og skader enn våpen.

Dagens samfunn fungerer utmerket uten at noen sivile har våpen. Derimot er vi avhengige av kjøretøy/trafikk til en rekke formål. At du mener at våpen er nyttig endrer ikke dette, uavhengig om man er enig i din betraktning om våpen.

Og i dagens sivile samfunn blir en rekke voldtatt, utsatt for vold, drept osv... Og det uten å kunne forsvare seg.

 

Så kan du også ta med at det er en økende trend at biler stadig brukes i terrorangrep...

Og det vi ser er at det er mer vold, flere drap, etc i land hvor det er mer vanlig med vanlige folk som bærer våpen.

 

Konlusjonen må bli at flere våpen er feil medisin.

Lenke til kommentar

Og det vi ser er at det er mer vold, flere drap, etc i land hvor det er mer vanlig med vanlige folk som bærer våpen.

Ser vi, eller ser du ... omtrent som noen av oss ser enhjørninger når de vil?

 

 

Konlusjonen må bli at flere våpen er feil medisin.

Konklusjoner bygget på feilaktige premisser gir liten grunn til å tro ... uansett hvor sterk i troen du er. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Konlusjonen må bli at flere våpen er feil medisin.

Konklusjoner bygget på feilaktige premisser gir liten grunn til å tro ... uansett hvor sterk i troen du er.

 

Jaha ja. Du får forklare oss hvordan folk feks. kan havne i skyteulykker dersom de ikke har skytevåpen da :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...