Gå til innhold

Så realistiske kan spillene snart se ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er ikke nytt, google gpu raytracer.

Real time. I spill.

 

Dette er heller ikke et spill, så hvorfor trekke inn spill. Ikke er det realtime (på vanlig hardware) heller, så hvorfor trekke inn det?

 

Uansett så var det første poenget mitt at demoen ikke demonstrerte teknologien på en god måte. Man kunne helt sikkert lagt noe som hadde imponert meg mer med samme teknologi.

 

Tilfeldig video fra youtube, scroll til 38s, videoen er fra 2012 på en GTX 660 Ti.

 

 

Edit 2:

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke nytt, google gpu raytracer.

Real time. I spill.
Dette er heller ikke et spill, så hvorfor trekke inn spill. Ikke er det realtime (på vanlig hardware) heller, så hvorfor trekke inn det?

Fordi det er real time. På vanlig hardware.

Det er nettopp det som er poenget.

Dette er implementert i unreal / epic, etc.

Lenke til kommentar

 

Grafikk er alt ikke sant.. Se f.eks Sea of Thief, det spillet har alt ikke sant?

 

Skulle ønske mange fokuserte noe mindre på grafikk og mer på selve spillet...

 

AAA spill blir fokuserer i hovedsak alt for mye på grafik, spyr inn ektreme menger penger og tvinger spillet inn i et lootbox helvette for at de skal føle at de får "noe igjen" for spillet.

 

Sikkert en fin Tech demo på samme linje med Sea of Thief, som i all hovedsak er en tech demo og ikke et spill.

Sea of thief's har absolutt ingenting. Elendig grafikk stil. Å etter hva jeg har hørt null innhold. 

Jeg for min del vil ha et spill med bra dybde i spill mekanikken sammen med bra realitisk grafikk. Grafikk stil er minst like viktig som grafisk teknologi. Jeg sier ja takk til alle 3.Hvorfor må man droppe spill mekanikk hvis man skal ha bra grafikk liksom??? grunnen til at vi har dritt gameplay i dag er for at spillene skal nå størst mulig målgruppa altså casual gamers.

 

 

Er det jeg mener med en Tech demo. Kun fancy og fin grafikk. Kanskje en ekstremt eksempel, men grafikk tar mer og mer av spill budsjettet og ligger milevis forran f.eks gameplay hos mange. Kunne de fokusert litt mer på gameplay hadde veldig mange spill vært mye bedre.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta?

 

Jepp, tre stykk Quadro GV100, som samlet har 44.4 TFLOPS ytelse klarer å kjøre dette i sanntid.

Til sammenligning har et GTX 1080 Ti 11.3 TFLOPS.

 

Med tanke på at disse scenene ikke var i så voldsomt store områder med mange objekter tror jeg det er en stund til vi får se dette i spill, men det vil kanskje være mulig å implementere på neste generasjons konsoller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta?

 

Jepp, tre stykk Quadro GV100, som samlet har 44.4 TFLOPS ytelse klarer å kjøre dette i sanntid.

Til sammenligning har et GTX 1080 Ti 11.3 TFLOPS.

 

Med tanke på at disse scenene ikke var i så voldsomt store områder med mange objekter tror jeg det er en stund til vi får se dette i spill, men det vil kanskje være mulig å implementere på neste generasjons konsoller :)

 

Tviler sterk på at next gen takler det. Tror du må vente til next next next next gen konsoll.

Endret av grim_reaper_jib
Lenke til kommentar

 

 

Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta?

 

Jepp, tre stykk Quadro GV100, som samlet har 44.4 TFLOPS ytelse klarer å kjøre dette i sanntid.

Til sammenligning har et GTX 1080 Ti 11.3 TFLOPS.

 

Med tanke på at disse scenene ikke var i så voldsomt store områder med mange objekter tror jeg det er en stund til vi får se dette i spill, men det vil kanskje være mulig å implementere på neste generasjons konsoller :)

 

next gen konsoll faktisk. Tror du må vente til next next next next gen konsoll.

 

Var kanskje litt vel optimistisk, men neste Playstation og Xbox burde yte >20 TFLOPS.

Kanskje det ikke blir mulig med Ray-Tracing på denne måten, men det vil ikke overraske meg om noen utviklere klarer å få det til i enkelte mer begrensede scenarier. Denne demoen bruker kunstig intelligens for å få det til å kjøre i sanntid, det kan godt hende man klarer å lage en bedre kunstig intelligens som bare vil kreve halve ytelsen for tilsvarende resultat.

Lenke til kommentar

 

Ray-Tracing er ikke så nytt, og mener denne demoen kjørte på 3 stk. Volta?

 

Jepp, tre stykk Quadro GV100, som samlet har 44.4 TFLOPS ytelse klarer å kjøre dette i sanntid.

Til sammenligning har et GTX 1080 Ti 11.3 TFLOPS.

 

Med tanke på at disse scenene ikke var i så voldsomt store områder med mange objekter tror jeg det er en stund til vi får se dette i spill, men det vil kanskje være mulig å implementere på neste generasjons konsoller :)

 

Nå utnytter jo faktisk RTX tensor cores, så forskjellen mellom disse kortene og 1080TI er jo i praksis enda mye større :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...