Gå til innhold

Sterk økning ikke-troende, samfunnet bør endres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Man kan for eksempel ikke klippe gresset på søndag, fordi det skal være still i "kirketid"

Ånei, så fælt med en dag man må være stille?

 

ikke i det hele tatt. men grunnen det man skal være stille for er derimot kritikkverdig.

 

Du mener fordi Søndag er en helligdag? Hva er det som er så kritikkverdig med det? Om noe burde jo folk være takknemlig for kirken og helligdagene vi har. Selv ikke-troende får jo en masse ekstra fridager som samfunnet tar sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man kan for eksempel ikke klippe gresset på søndag, fordi det skal være still i "kirketid"

Ånei, så fælt med en dag man må være stille?

 

Bare så synd at det ikke gjelder for kirkeklokka som vekker meg.

 

Kjipt. Personlig sett kan jeg nok sove forbi et metalband som øver i naborommet om jeg ønsker. Kjedelig hvis man blir vekket så lett som det du sier.

 

Da kom jeg til å tenke på en fyr jeg kjente som bodde rett ved flyplassen, som ble ilsk og irritert hver gang et fly tok av fra flyplassen.. Hehe.

 

Selv synes jeg kirkeklokker er fine. De varer jo ikke særlig lenge heller utenom når de driver spesielle klokkespill, som jo i seg selv ofte er fint å høre på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan for eksempel ikke klippe gresset på søndag, fordi det skal være still i "kirketid"

Ånei, så fælt med en dag man må være stille?

 

ikke i det hele tatt. men grunnen det man skal være stille for er derimot kritikkverdig.

 

Du mener fordi Søndag er en helligdag? Hva er det som er så kritikkverdig med det? Om noe burde jo folk være takknemlig for kirken og helligdagene vi har. Selv ikke-troende får jo en masse ekstra fridager som samfunnet tar sammen.

 

riktig. Det er ikke derimot sagt at vi må på arbeid på søndag selv om den ikke var definert som helligdag, De fleste som jobber 5 dagers uke har fri på lørdag, og det er jo ikke helligdag. Det burde vært definert som hviledager. samme med påske/jul osv.  

Lenke til kommentar

Dette er gledelig fordi religion ALDRI har ført til noe godt! Når det gjelder kristendommen som er tema her: Tenk på korstogene, kriger som har blitt utført i kristendommens nav. Tenk på alle som har blitt brent eller druknet som hekser, som har blitt steinet, som har blitt korsfestet eller som har lidd sultedøden fordi de var "vantro" eller gjorde en annen feil kirken ikke likte.

 

Sier ikke at slikt skjer i dag (i alle fall ikke i Norge), men det er eksempler på hva religion har ført med seg. Husker dere for noen år siden da kristne foreldre lot barnet sitt dø fordi de mente det var imot kristendommen med blodoverføring? Religion er galskap slik jeg ser det!

Jøss... Vi er enige om noe! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...