Gå til innhold

Hjelp til TV


Anbefalte innlegg

Hei!

Er dette samme tv?

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/kampanjer/samsungdager/samsung-ue65mu7055txxc/243064.14171/

 

OG

 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65MU7075XXC/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65mu7075

 

Har nettop kjøpt den nederste fra elkjøp, men hvis prisforskjellen er så stor tror jeg fort at jeg bytter den inn igjen.

Har du noen andre anbefalinger til tv-er tar jeg gjerne imot!

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er dette samme tv?

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/kampanjer/samsungdager/samsung-ue65mu7055txxc/243064.14171/

 

OG

 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65MU7075XXC/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65mu7075

 

Har nettop kjøpt den nederste fra elkjøp, men hvis prisforskjellen er så stor tror jeg fort at jeg bytter den inn igjen.

Har du noen andre anbefalinger til tv-er tar jeg gjerne imot!

Takk for hjelp :)

Er vel så si like selv om den ene har modell nr 7055 kontra 7075.. Sjekker du ikke Prisguiden for Elkjøp solgte de på tilbud fra 12 til 19 Januar for 11,995,- så blodpris på den nå... Du får jo Oled tv til den prisen nå.

Lenke til kommentar

Vi har kjøpt hos elkjøp, så skal bruke angreretten min.
Vil helst ikke bruke så mye penger på tv, men den til 14.000 fra netonnet er bra, eller?

 

EDIT: Da er det samme tv, selv om den ene heter 75 og den andre 55? Ut i fra specs i hvert fall

 

Takk for svar :)

Endret av HenrikHe
Lenke til kommentar

Sony 9305 65" er bra

Phillips 8602 65" er bra

Sony sin QLED Q7 65" er og bra.. Det er heller litt med bruk & slikt..

 

Oled kan man risikere innbrenning med og det er ikke bare skremselspropaganda.. men man skal ikke la tven stå på timevis på samme kanal daglig eller være en person som glemmer tven ut og bare lar den dure å gå på statiske bilder/kanaler.

Lenke til kommentar

Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...

Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...

Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums.

Høres slitsomt ut...

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...

Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums.

Høres slitsomt ut...

Nei har gjort det på alle Oled tvr jeg har eid bare en god vane.... og har hatt 0 inbrenning

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som lar tv stå på i timevis på samme kanal er det problemet også borte da reklame slår inn hver 25 min... Har ikke sett marginaler til innbrenning selv med seks timer med samme spill blant annet. Mulig jeg har vært heldig med min men ser at flere med Oled sier dette er hauset opp til de grader. Null innbrennings problemer. her i huset hvertfall. Glemmer man tv så slår den seg av automatisk samt stillbilder kommer etter ca 10 min...

Tar pauser med full skjerm innhold. 1time med letterbar filmer vises ir godt. Tar ingen sjangser for mange med logo inbrenning på forums.

Høres slitsomt ut...

Nei har gjort det på alle Oled tvr jeg har eid bare en god vane.... og har hatt 0 inbrenning

 

Jeg bruker OLED TV'en helt vanlig, bryr meg ikke om innbrenning - alt er helt fint. Siste generasjon OLED er noe helt annet enn de gamle Plasma TVene.

Lenke til kommentar

Går sikkert greit ser godt at Sony A1 min er mere robust mot lett ir mot Lg G6n min spesielt på filmer med letterbars etter en 1time så får jeg lett inprint på lgn og null på Sonyen med sjekk med 5 prosent grå i et mørkt rom.

Jeg har faktisk ikke sett noe til IR så langt på min LG 65 B7V, selv etter 2.35:1 filmer med svart over og under bilde; og så direkte over til 5% grå etterpå.

Lenke til kommentar

 

Går sikkert greit ser godt at Sony A1 min er mere robust mot lett ir mot Lg G6n min spesielt på filmer med letterbars etter en 1time så får jeg lett inprint på lgn og null på Sonyen med sjekk med 5 prosent grå i et mørkt rom.

 

Jeg har faktisk ikke sett noe til IR så langt på min LG 65 B7V, selv etter 2.35:1 filmer med svart over og under bilde; og så direkte over til 5% grå etterpå.

Ta et bilde med mobil kameraet ditt det ser mere en våre øyne. Oled tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...