Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Video går saktere når det er lyd?


Anbefalte innlegg

Har ett underlig problem. Merket noe rart i går kveld når jeg så en Youtube video, at lyden var litt rar.

I dag så var det flere rare ting ved avspilling av videoer, både streaming, youtube og VLC avspilling av filer.

 

Når jeg spiller av video uten å ha på noe lyd, mute f.eks. VLC så spiller ting fint. Med en gang jeg setter på lyd, samme hvor, så går videoer saktere.

 

De siste dagene så har det ikke vært noe nytt installert, heller ikke oppdateringer til Windows. Kun normalt bruk. Det eneste som har vært er at det har kommet noen blåskjermer. Det er ekstremt sjeldent jeg har opplevd på denne maskinen. Har vært den mest stabile jeg noensinne har hatt (Intel I7-3820).

 

Blåskjermene har vist forskjellige ting hver gang.

 

Sist noe skjedde med maskin, så kom jeg inn til den så var alle skjermene sorte, og fikk ikke liv i dem før jeg byttet skjermkort, fra GTX650 til GTX970 (Kjørte DDU etter skjermkort bytte når jeg la inn driveren). Det er ca 2-3 uker siden.

 

Kan det av en eller annen grunn ha skjedd noe med lyddriverene sånn plutselig, eller er det maskinen som begynner å ta kvelden. Kikket på ordre historikken hos Komplett, og maskinen er ifra sommeren 2012. Den er egentlig aldri spesielt varm heller, selv de gangene  jeg kjører full last, selv om det er trangt i kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser kanskje ut som det kan ha vært RAMen. Byttet nå til ett sett jeg hadde i en annen PC, og lyden i youtube går når som normalt, og ikke hatt blåskjerm som jeg hadde i går etter restart av PCen.

 

Får se i løpet av dagen at den ikke resetter seg igjen. Men bør nok tenke på å oppgradere snart uansett. Har hatt PCen i snart 6 år, og den har nok stått på 70-75% av tiden, så den er godt brukt.

Lenke til kommentar

RAM-feil kan forårsake mye rare symptomer. Kjører du Memtest86+ kan du finne ut mer. Har vært borti situasjoner hvor alt som skulle til var litt rensing. Er det bare en liten del av minnet som permanent ikke funker og du er på Linux kan du teste BadRAM.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...