Gå til innhold

FEATURE: Konflikter i lag - Hvordan oppstår de og hvordan kan du løse dem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye av dette går på umodenhet. Men selv i modne lag kan det oppstå diskusjoner hvor de forskjellige spillertypene har forskjellige meninger på hvordan en situasjon burde blitt løst. Men en av tingene som skiller et lag som holder sammen, og et lag som skilles, er muligheten til å møtes på «midten».

 

Man må velge å stole på avgjørelsene til spillerne sine, selv om du hadde valgt annerledes selv. Forskjellig spillestil.

 

Det som er det triste, er at folk ikke evner å skjønne at stabilitet i et lag ALLTID vil lønne seg. Selvsagt er det nødvendig å gjøre spillerendringer fra tid til annen, men det generelle tipset er å spille en god del sammen før man «offentliggjør» etableringen av laget. Vær sikre på at man har riktig dynamikk før man setter igang. Alt for ofte starter folk et lag ila få dager, og lagendringer skjer kort tid etter. Da oppfattes man som ustabile og ofte useriøse.

 

Man må være sikker på at man bygger et lag som deler de samme målene, ambisjonene og prinsippene. Kjør igjennom tykt og tynt, og man vil alltid komme ut sterkere.

 

Dette ble litt «klissete»/standard, men det er faktisk ikke så mye vanskeligere.

 

TLDR: Stabilitet skaper et bedre lag. Ikke offentliggjør laget før du er sikker på lineupen. Ta imot konstruktiv kritikk, og vær obs på at man aldri blir 100% enige - men det bør man tåle ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

God lesning, mange viktige elementer som blir tatt opp!

 

Veldig vanlig i idrettssammenheng at "gresset er alltid grønnere..."-mentaliteten dukker opp hos individene som vil opp og fram, men det fundamentale med god kommunikasjon og mentalitet burde prioriteres av samtlige som vil lykkes :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å poste noen eksempler og erfaringer?

 

Vi er nå en gjeng på 5-6 stykker, stor forskjell i skills og forståelse av spillet, men er til syvende og sist kjekker å spille i lag enn med randoms.

 

Problemet mitt er at vennene mine rett og slett ikke gidder å lære seg spillet. Å be om smokes er umulig, halvparten kan kanskje 1, og andre halvparten kan et par per map, mens eg kan en hel haug, inkl molos, flashes osv.

Ender opp med at vi som kan smokes må gå i lag, så sender eg de som ikke kan vekk så vi gir fra oss for mye av mappet og blir tatt bakfra og sidelengs.

 

For meg er CS å gjøre noe i lag, få til noe som et lag, en execute, hvor alle har en ide og kan bruke utilites for å få dette til. For mange andre virker det som om det kun handler om å bli sinna, kalle folk cheaters, og gjøre ting på egenhånd, og ikke minst, de jævla skinsene.

 

Så utrolig drit når folk ikke gidd lære seg et par smokes, enda eg har screenshots og alt klart for dem.

Lenke til kommentar

Joda, men stor del av de mennenskene er faktisk barn. Og når de gjør det bra, "håver" inn penger og er noen av de beste innen sitt spill men likevel konstant bytter spillere/lag så tror jeg at det har mye med alder å gjøre.

 

Men for all del, er selvfølgelig problemer med enkelte godt voksne mennensker også, det har vi nokk av eksempler på :p

Lenke til kommentar

Joda, men stor del av de mennenskene er faktisk barn. Og når de gjør det bra, "håver" inn penger og er noen av de beste innen sitt spill men likevel konstant bytter spillere/lag så tror jeg at det har mye med alder å gjøre.

 

Men for all del, er selvfølgelig problemer med enkelte godt voksne mennensker også, det har vi nokk av eksempler på :p

 

 

Å mestre relasjoner er vel noe som mennesker lærer over tid og gjennom mye øvelse. Det virker som endel veldig målrettede folk, ikke minst innen idrett, men også business etc. ikke setter av tid til dette. Det går utover livskvaliteten og etterhvert også ytelsen som man gjorde alt for å rendyrke. Det er nok lettere å prioritere noe 100% av tida om det er noe man både har talent for og høster mye anerkjennelse for.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...