Gå til innhold

Kan politiske diskusjoner få folk til å bytte mening?


  

15 stemmer

  1. 1. Har du noen gang byttet mening som følge av en politisk diskusjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      6
  2. 2. Har du observert at andre har byttet mening som følge av en politisk diskusjon?

    • Ja
      8
    • Nei
      7


Anbefalte innlegg

Av og til lurer jeg på om det er vits å diskutere i det hele tatt. Folk står for de samme tingene de gjorde forrige uke, forrige måned og i fjor. Det virker ikke som om folk forsøker å lære noe i diskusjonene de deltar i. Det er ekstremt sjelden at folk bytter mening som følge av en debatt. Faktisk kan jeg ikke komme på et eneste eksempe. Bør vi bare slutte å disutere?

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et stort problem er ofte at ting sklir ut, og om man er til venstre for AP er man kommunist og om man er til høyre for SV er man nazist. Ikke akkurat et godt utgangspunkt for å endre meninger, siden ingen fornuftige argument kommer igjennom. Og man vet også at et ellers godt forslag sjelden kommer igjennom slik det var tiltenkt, siden mange hensyn må tas, spesielt med tanke på å få flest mulige stemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på om det er vits å diskutere i det hele tatt. Folk står for de samme tingene de gjorde forrige uke, forrige måned og i fjor. Det virker ikke som om folk forsøker å lære noe i diskusjonene de deltar i.

Det som er relevant er om DU lærer noe, ikke hva andre folk lærer eller ikke. (Medmindre du ønsker å frelse verden)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på om det er vits å diskutere i det hele tatt. Folk står for de samme tingene de gjorde forrige uke, forrige måned og i fjor. Det virker ikke som om folk forsøker å lære noe i diskusjonene de deltar i. Det er ekstremt sjelden at folk bytter mening som følge av en debatt. Faktisk kan jeg ikke komme på et eneste eksempe. Bør vi bare slutte å disutere?

 

Hmm..  :hmm:  Har jeg noen sinne sett VRK18 innrømme feil og endre mening?..  :hmm:  Er det denne posten som er innrømmelsen?  :hmm:  Altså, siden han innrømmer å aldri ha klart å overbevise noen om at han har rett. Så har han da altså innsett at det sannsynligvis er han selv som aldri har rett?.. :hmm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke i følge meningsmålingen din. Må si jeg ble litt overrasket, selv om det ikke er så mange som har svart enda. Jeg hadde forventet nærmere 100% som mener de er i stand til å endre mening. Men også 100% at de aldri har sett noen andre gjøre det.. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på om det er vits å diskutere i det hele tatt. Folk står for de samme tingene de gjorde forrige uke, forrige måned og i fjor. Det virker ikke som om folk forsøker å lære noe i diskusjonene de deltar i. Det er ekstremt sjelden at folk bytter mening som følge av en debatt. Faktisk kan jeg ikke komme på et eneste eksempe. Bør vi bare slutte å disutere?

 

Man kan jo bli flinkere til å diskutere  av å delta i diskusjon. Man snur kanskje ikke 180 grader av å diskutere, men litt finjustering kan kan gå med på? Og f.eks. en bra kommunisme og en bra konservatisme kan jo konvergere :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...