Gå til innhold

#DeleteFacebook-trend tar av etter at data om 50 millioner brukere ble lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt.

Lenke til kommentar

Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt.

 

Dette har jeg og hørt. Så for å være sikker må man gå inn og manuelt slette bilder og poster, og så slette hele profilen.

Lenke til kommentar

 

Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt.

Dette har jeg og hørt. Så for å være sikker må man gå inn og manuelt slette bilder og poster, og så slette hele profilen.

 

 

Selv om du 'sletter' bilder og poster manuelt så betyr ikke det nødvendigvis at de ikke bare arkiveres/deaktiveres hos Facebook.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Før du sletter kontoen helt kan det sikkert være lurt å laste ned alle bildene fra Facebook.

 

Dette må du kansje be Facebook om tillatelse om først? I og med at du har gitt bildene dine vekk, så Facebook fritt kan bruke dem (kanskje har eierskapet av dem)?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Før du sletter kontoen helt kan det sikkert være lurt å laste ned alle bildene fra Facebook.

 

Dette må du kansje be Facebook om tillatelse om først? I og med at du har gitt bildene dine vekk, så Facebook fritt kan bruke dem (kanskje har eierskapet av dem)?

Facebook har faktisk en funksjon som lar deg laste ned profilen din som en datafil. Så nei.. de stopper deg ikke fra det. Selv beholder jeg nok Facebook, selv om jeg forøvrig nesten kun bruker Messenger.

Lenke til kommentar

Så #DeleteFacebook er en populær emneknagg på Twitter. Men er det noen grunn til å tro at Twitter er noe bedre enn Facebook mtp på å selge brukeropplysninger for å gi relevante annonser? Stort sett alt av gratistjeneester på nettet tjener penger på reklame, og det er langt fra noe nytt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Var det altså ingen som forutså at Facebooks databerg ville komme på avveie?

Hele forretningsmodellen til FB er å samle inn data om folk, og deretter selge dem på kommersielle vilkår.

Lenke til kommentar

Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt.

 

Med GDPR som innføres i mai så er ikke dette lov lenger. Om man velger å slette seg selv så må Facebook slette innholdet ditt fra sine servere. Om de følger loven eller eventuelt finner noen smutthull er vanskelig å si, men de kan i hvert fall ikke fortsette på denne måten fremover ovenfor europeiske brukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En er passe naiv om en ikke tror dette skjer med ufattelig mange andre på nettet. Tenk bare på Google...steike.

 

Nei.... Har en har vært så naiv og har et stort problem med dette og kaster seg på denne #DeleteFacebook bølgen. Så burde en heller #LogOffForGood 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En er passe naiv om en ikke tror dette skjer med ufattelig mange andre på nettet. Tenk bare på Google...steike.

 

Nei.... Har en har vært så naiv og har et stort problem med dette og kaster seg på denne #DeleteFacebook bølgen. Så burde en heller #LogOffForGood 

Mtp hvor mange selskaper som allerede samler inn data om oss, tenker det samme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det "betyr jo ingenting" at facebook fortsatt har dataene dine ettersom de ikke lenger kan bruke det til målrettet reklame om deg.

Da sitter de på informasjon som ikke er verd noe for Facebook.

Med mindre de selger det videre for bruk utenfor facebook, men dette har de muligens ikke lov til?

Det kommer vel an på hva dere har godtatt når dere laget Facebook konto/det kom nyee juridiske avtaler som dere har godtatt.

Så vil jo påstå at jo, det hjelper å slette facebook kontoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...