Gå til innhold

Xbox One X | Sea of Thieves 60 FPS @ 1080P?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som tittel sier så lurer jeg på om noen kjenner til om Xbox One X kan kjøre Sea of Thieves på 60 FPS 1080P, altså IKKE 4K 30 fps.

 

Har selv opprettet en tråd på det offesielle forumet til Sea of Thives, men det er ymse med tilbakemeldinger og det virker å være stor usikkerhet rundt nettopp dette.

 

https://www.seaofthieves.com/forum/topic/34634/can-the-xbox-one-x-run-sot-60-fps-1080p/52

Endret av Nemesis90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men burde ikke maskinvaren i One X takle 60FPS @1080P da den takler Native 4K @ 30FPS? :)

 

Nei, GPU biten i APU'en klarer fint å lage 60x1080p bilder i sekundet. Det skulle jo bare mangle, siden det er samme mengde pixler/sekund som som 4K@30fps. Men vi trenger at CPU biten også klarer å henge med i svingene. Om vi ser på spec krav for PC versjonen for å få 1080p@60fps, så er det en i5 4690. Altså en nyere arkitektur enn den som står i XBOX One, og som kjører 4 kjerner på 3,5GHz, i motsetning til XBOX One X kjernene som bare kjører på 2,3GHz. Det kan nok kanskje gjøres å få 60 fps ved senere patcher. Men det er atskillig vanskeligere å få til med såpass mye lavere frekvens..

 

Nå kommer det støtte for freesync til XB1X på øyeblikket. Og siden den originale XB1 også vel skal klare 30fps? Så bør XB1X's 31% høyere klokkefrekvens på CPU kunne klare å booste fps tilsvarende. Altså ~40 fps bør være oppnåelig. Så med freesync patch, og om utviklerne lar vær å låse fps. Så bør man kunne få rundt 40 fps om man har en Freesync skjerm. Men det blir veldig mye hvis om atte dersom atte.. Det beste er nok å smøre seg med tålmodighet, uten for mye forventninger, og heller ta alt annet enn det som er lovet som en bonus.. :)

Lenke til kommentar

Er jeg blind heller. Finner ikke sea of thieves lenger på xbox gamepass.

Legger den sikkert opp i morgen på release.

For meg ser det ut til at Sea of Thieves via Gamepass blir Microsoft sitt store støt på å få mange inn på tjenesten.

Jeg, og sikkert mange flere, kommer til å tegne gratis prøveperiode på Gamepass i morgen, kun for Sea of Thieves. Så må vi se hvor mange av oss som blir værende i tjenesten.

Lenke til kommentar

 

Er jeg blind heller. Finner ikke sea of thieves lenger på xbox gamepass.

Legger den sikkert opp i morgen på release.

For meg ser det ut til at Sea of Thieves via Gamepass blir Microsoft sitt store støt på å få mange inn på tjenesten.

Jeg, og sikkert mange flere, kommer til å tegne gratis prøveperiode på Gamepass i morgen, kun for Sea of Thieves. Så må vi se hvor mange av oss som blir værende i tjenesten.

 

 

Kan 14 dagers gratis game pass benyttes for multiplayer spill da? 

Endret av Nemesis90
Lenke til kommentar

 

 

Er jeg blind heller. Finner ikke sea of thieves lenger på xbox gamepass.

Legger den sikkert opp i morgen på release.

For meg ser det ut til at Sea of Thieves via Gamepass blir Microsoft sitt store støt på å få mange inn på tjenesten.

Jeg, og sikkert mange flere, kommer til å tegne gratis prøveperiode på Gamepass i morgen, kun for Sea of Thieves. Så må vi se hvor mange av oss som blir værende i tjenesten.

 

 

Kan 14 dagers gratis game pass benyttes for multiplayer spill da? 

 

Vet ikke, Men jeg har hatt gamepass leeeenge :)

Lenke til kommentar

 

Ok, men burde ikke maskinvaren i One X takle 60FPS @1080P da den takler Native 4K @ 30FPS? :)

 

Nei, GPU biten i APU'en klarer fint å lage 60x1080p bilder i sekundet. Det skulle jo bare mangle, siden det er samme mengde pixler/sekund som som 4K@30fps. .

 

Antar du mente.: 120FPS @1080p blir ca. samme last for GPU med likt antall piksler pr. sekund som 4K@30 FPS.

60 fps @2880x1620 blir også det samme. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...