Gå til innhold

Star Wars Battlefront II får tilbake mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vil du si at klagene som kom før lanseringen av spillet også var helt uten grunn?

 

Når klagene var basert på informasjon som ikke gjaldt for spillet.

Klagene var basert på at det var lootcrates som du kunne kjøpe som ga deg fordeler i spillet. Kosmetiske gjenstander er igjen helt greit, ihvertfall for min del. Og slik bør det være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Klagene var basert på at det var lootcrates som du kunne kjøpe som ga deg fordeler i spillet. Kosmetiske gjenstander er igjen helt greit, ihvertfall for min del. Og slik bør det være.

Hvilket det ikke var, og aldri har vært i spillet.

Excuse me? Du kunne kjøpe lootcrates som inneholdt Star Card som unlocker heroes og oppgradere gjorde du ikke? Det gjør at du speeder om prosessen betydelig raskere en hvis du bare gjorde det ingame med grinding.

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar

 

 

Klagene var basert på at det var lootcrates som du kunne kjøpe som ga deg fordeler i spillet. Kosmetiske gjenstander er igjen helt greit, ihvertfall for min del. Og slik bør det være.

Hvilket det ikke var, og aldri har vært i spillet.

Excuse me? Du kunne kjøpe lootcrates som inneholdt Star Card som unlocker heroes og oppgradere gjorde du ikke? Det gjør at du speeder om prosessen betydelig raskere en hvis du bare gjorde det ingame med grinding.

 

 

 

Nei dette har aldri vært en mulighet i fullversjonen, det VAR planer om å la spillere få muligheten til å kjøpe crystals for ekte penger som man kunne bruke til å kjøpe lootboxer, ja. Men Disney satte foten ned, heldigvis.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Nei dette har aldri vært en mulighet i fullversjonen, det VAR planer om å la spillere få muligheten til å kjøpe crystals for ekte penger som man kunne bruke til å kjøpe lootboxer, ja. Men Disney satte foten ned, heldigvis.

 

Og de boksene inneholdt ikke heroes, eller oppgraderinger.

Planen var alltid at man måtte spille for å få tak i bedre ting.

Lenke til kommentar

Problemet startet når spill ble skikkelig kommersielt med PS1, når du selger spill til massene ender du opp med EA som for en serios gamer er kreftsvulst for spill. De er der for å melke markdet å lage "blockbuster" spill.

Jeg lar bare vær å kjøpe spill fra EA, overlater det til Unger\Familier\Folk som ikke tar spilling seriøst men bare vill slappe av med det.

Men det er 2 problemer:
1: Det får unger til å Mase om penger eller verre stjele for å få rå til dette. Videre er det nok av Mennesker som ikke vet sin begrensning allerede, det er disse gruppene som blir utnyttet her, har du litt mellom ørene bruker du ikke flere tusen kr på mikro-transaksjoner.

2. EA har etter hva jeg vet lisens på StarWars spill som gjør at vi kan glemme å se spill som Tie Fighter igjen med det første.

EA = Kreft

 

Edit:

Begynner å bli litt lei av at når du først logger inn på Gamer.no så må du logge inn igjen når du går direkte inn på forumet ... 

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For seriøse spillere? Jaha. Da kan du ikke spille mange spill.

 

Et selskap skal tjene på å selge et spill, om de ikke gjør det, hva er vitsen?

 

Unger som maser eller stjeler penger har blitt oppdratt til dette. Ikke gi spill skyld for dårlige foreldre.

Om du ikke missforstår med vilje nå selv etter en forklaring på gruppen jeg sikter til i samme innlegg så får du bare sitte der med kværuleringen din.

 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men til info så tjente de penger på spill før mikrotransakjsoner, cutscenes og fordomming\forenkling av spill også. Spill som blir gjort bra tjener også penger også i dag uten dette.

 

Du forenkler problemstillingen veldig "dårlig foreldre"  det er i realiteten ikke så enkelt å skyve det problemet under en stol, videre ble det forsøkt å legge mikrotransakjoner under "gambling" å det var ikke helt uten grunn  ...

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av nyhetene er at Star Cards, som er digitale kort som brukes til å oppgradere figuren sin, heretter kun vil bli mulig å opptjene gjennom spilling og vil ikke være mulige å kjøpe. Det samme gjelder alle andre objekter som har innflytelse på selve spillet.

 

Når jeg leser dette får jeg annet inntrykk.

Lenke til kommentar

Om du ikke missforstår med vilje nå selv etter en forklaring på gruppen jeg sikter til i samme innlegg så får du bare sitte der med kværuleringen din.

 

Du mener barn, familier or folk som spiller spill for å ha det gøy kjøper useriøse spill. Altså alle spill de kjøper blir da spill du ikke kan spille.

Eller mener du alle spill som har mikrotransaksjoner eller lignende?

Hvor mange spill sitter du igjen med da?

 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men til info så tjente de penger på spill før mikrotransakjsoner, cutscenes og fordomming\forenkling av spill også. Spill som blir gjort bra tjener også penger også i dag uten dette.

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det har alltid vært lignende i spill, og de kostet en god del mer før i tiden.

 

 

Du forenkler problemstillingen veldig "dårlig foreldre"  det er i realiteten ikke så enkelt å skyve det problemet under en stol, videre ble det forsøkt å legge mikrotransakjoner under "gambling" å det var ikke helt uten grunn  ...

 

Gambling har lite med saken å gjøre når det gjelder barn som stjeler penger.
Lenke til kommentar

En av nyhetene er at Star Cards, som er digitale kort som brukes til å oppgradere figuren sin, heretter kun vil bli mulig å opptjene gjennom spilling og vil ikke være mulige å kjøpe. Det samme gjelder alle andre objekter som har innflytelse på selve spillet.

 

Når jeg leser dette får jeg annet inntrykk.

 

Du kunne tjene nivå 1 kort i kassene.

Dette var kort som du kunne fikk gratis in-game før første runde med multiplayer.

Karakteren din kan bruke 3 slike kort. Men det er mange av dem i spillet.

Tenk skills i skyrim.

Du kan gå two hand, men da forventer du ikke å ha alle skills til one hand etter første fienden.

 

Nivå 2, 3 og 4 måtte man spille for å få.

Våpen og oppgraderinger til dem var også låst bak spilling.

 

Slik har det vært siden første beta.

Lenke til kommentar

 

En av nyhetene er at Star Cards, som er digitale kort som brukes til å oppgradere figuren sin, heretter kun vil bli mulig å opptjene gjennom spilling og vil ikke være mulige å kjøpe. Det samme gjelder alle andre objekter som har innflytelse på selve spillet.

 

Når jeg leser dette får jeg annet inntrykk.

 

Du kunne tjene nivå 1 kort i kassene.

Dette var kort som du kunne fikk gratis in-game før første runde med multiplayer.

Karakteren din kan bruke 3 slike kort. Men det er mange av dem i spillet.

Tenk skills i skyrim.

Du kan gå two hand, men da forventer du ikke å ha alle skills til one hand etter første fienden.

 

Nivå 2, 3 og 4 måtte man spille for å få.

Våpen og oppgraderinger til dem var også låst bak spilling.

 

Slik har det vært siden første beta.

Okay, takker for forklaringen. Har ikke spilt spillet selv så vanskelig ta stilling direkte stilling til det. Kan/kunne man kjøpe kort som høyere enn lvl 1 for credits?
Lenke til kommentar

Okay, takker for forklaringen. Har ikke spilt spillet selv så vanskelig ta stilling direkte stilling til det. Kan/kunne man kjøpe kort som høyere enn lvl 1 for credits?

 

Man må unlocke det kortet gjennom spilling, og så betale in-game parts for å oppgradere et nivå 1 kort.

Eller man kan unlocke kortet gjennom spilling, og så finne det i en kiste.

 

Man får nok til å oppgradere kort ca hver runde man spiller i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...