Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen min henger seg, program oppfører seg merkelig ....


Anbefalte innlegg

Har de siste 5 dagene hatt store problemer med pcen min

Pcen låser seg helt ca 5 ganger i døgnet
Software slutter ved helt tilfeldige tidspungt å respondere
VLC bruker 20 minutter på å å starte opp...

Firefox virker ikke, jeg må sette firefox i safemode (firefox -safe-mode), og lukke det for så å firefox som vanlig for å få den til å kjøre

Jeg er helt blank her, dette er en rask stasjonær i7 6700K pc, den har fungert fint i 2 år nå med en 12% overklokk
Gtx 1050 grafikkort
9 Harddisker, og ett m.2 kort..

Hva kan være feil? Står ingenting i hendelsloggen i windows heller sett bort ifra DistributedCOM feil som relaterer til gammel apple programvare som er avinstallert. Skal ifølge google ikke ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM/Minne eller Hardiskfeil tipper jeg.. Noe av de feilene som vanskeligst er å oppdage uten å faktisk teste disk eller minne da de ikke nødvendigvis gir noen direkte feilmelding...

 

Det trenger ikke nødvendigvis være OS disken som det er feil med heller, bare en disk som OS prøver å indeksere... Gjør at ting henger seg når den ikke klarer å lese fra området som er korrupt...

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg kjører fra en m.2 Ssd, crystal disk info rapporterer ingen feil på noen av diskene..

 

MEN;

har nå oppdaget noe merkelig, jeg får ikke tilgang til Explorer.exe
Jeg booter fint inn i windows, men når jeg klikker på windows pc instillinger får jeg beskjed om at jeg ikke har riktig tilgang, dette selv om jeg innlogget som administrator, ser dette i brukerkontoer. Så windows egen win10 instillinger tab laster ikke.
Dette bygger gjerne under at problemene starter etter siste windows update.

Lenke til kommentar

Fant ut av det.
 

1. Jeg hadde installert itunes og avinstallert det for lenge siden
|Dermed la itunes igjen søppelfiler som lagde en såklatr distributedCOM feil som jeg retta på for lenge siden

Jeg fant ut hvordan jeg løste problemet, med å gi windows full tilgang til runtimebroker

2. March updaten kom og den ødela "fixen" min

3: Resultat:
Reinstallasjon av windows, samt jeg kommer aldri til å ta i ett apple produkt igjen, hverken software eller hardware

Endret av megamoto85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...