Gå til innhold

Forskere frøs fast i Antarktis


  

4 stemmer

  1. 1. Hva synes du om våren så langt?

    • For varm, jeg svetter!
      1
    • Helt passe!
      0
    • Hvilken vår? Brrr...
      3


Anbefalte innlegg

 

 

 

Og hvorfor skaper det rikdom? Hvorfor skaper olje rikdom mens solpaneler ikke gjør det? Jeg mener, hvis solpaneler var så mye bedre så ville folk kjøpt disse i stedet. Man blir ikke rik av å gjøre ting mindre effektivt enn konkurrentene. 

 

 

Som jeg sa, solceller selger veldig bra om dagen. Behovet øker. Det er mange som tjener seg rike på solceller. 

 

Jeg føler egentlig diskusjonen drar i helt feil retning. Du startet med en redningsaksjon i arktisk, og nå har du hakk i platen ift oljevirksomhet. Kom gjerne med noe nytt å diskutere, ellers tror jeg vi runder av her. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så flott da! Da kan du bare lene deg tilbake og nyte at solceller tar over markedet. Da er det ingenting å diskutere. Markedet har talt. 

 

Bare for å ha sagt det, det er ikke nødvendig at solceller tar over markedet. Som jeg nevnte tidligere kan vi forbrenne langt mer effektivt og i områder som er bedre for helsen til folk m.m.

 

Forbrenning forsvinner ikke med det første. 

Lenke til kommentar

Ja, det er bare å lage mer effektive forbrenningsmotorer. Bli rik samtidig som du hjelper andre med å spare penger og minsker belastningen på miljøet. 

 

Forbrenningsmotorer har ikke mye å gå på, de kommer ikke over 50%. En får aldri utnyttet varme delen av energien i mobile motorer. Derfor bør en ikke brenne i mobile enheter. 

Lenke til kommentar

 

Ja, det er bare å lage mer effektive forbrenningsmotorer. Bli rik samtidig som du hjelper andre med å spare penger og minsker belastningen på miljøet. 

 

Forbrenningsmotorer har ikke mye å gå på, de kommer ikke over 50%. En får aldri utnyttet varme delen av energien i mobile motorer. Derfor bør en ikke brenne i mobile enheter. 

 

 

OK, men det gjøres likevel? Hvordan kan det gjøres mer effektivt? Hvis det er en åpenbar løsning så er det vel litt merkelig at ingen gjør det? En skulle tro det var masse profitt i å utnytte denne varmeenergien?

Lenke til kommentar

 

 

OK, men det gjøres likevel? Hvordan kan det gjøres mer effektivt? Hvis det er en åpenbar løsning så er det vel litt merkelig at ingen gjør det? En skulle tro det var masse profitt i å utnytte denne varmeenergien?

 

 

Men det gjøres jo, folk kjører mer og mer elbil. Flere og flere kraftvarmeverk bygges. I tillegg til annen energiproduksjon som reduserer behovet for forbrenning. 

Lenke til kommentar

folk kjører mer og mer elbil. 

 

 

Kanskje, men tror du ikke det i stor grad skyldes avgiftsfritak, bompengefritak og andre goder? Hvordan ville det sett ut hvis det var likhet for loven mellom elbiler og bensinbiler? Det vet vi dessverre ikke. Statlig innblanding hindrer oss i å få svaret på viktige spørsmål. Det er ikke sikkert at elbiler er mer effektive. Jeg utelukker det ikke, men det er vanskelig å si når markedet forstyrres. 

 

Forresten går det vel med ganske mye olje til å produsere elbilene? Det må også med i regnestykket hvis man skal foreta en totalvurdering. 

 

Støtter du kjernekraft?

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kanskje, men tror du ikke det i stor grad skyldes avgiftsfritak, bompengefritak og andre goder? Hvordan ville det sett ut hvis det var likhet for loven mellom elbiler og bensinbiler? Det vet vi dessverre ikke. Statlig innblanding hindrer oss i å få svaret på viktige spørsmål. Det er ikke sikkert at elbiler er mer effektive. Jeg utelukker det ikke, men det er vanskelig å si når markedet forstyrres. 

 

Støtter du kjernekraft?

 

 

Spiller det noen rolle egentlig? Det er fortsatt sannheten. Både her hjemme, hvor biler er fritatt en masse avgifter og i resten av verden hvor det ikke er slik overalt. Det er helt sikkert at elbiler er mer effektive, ca 4 gangen ift brukt energi pr km. 

 

Kjernekraft er absolutt ett alternativ, men det må så klart gjøres under rett omstendigheter. Det er ikke mitt første "ønske" på listen, men heller ikke siste. 

Lenke til kommentar

Forresten går det vel med ganske mye olje til å produsere elbilene? Det må også med i regnestykket hvis man skal foreta en totalvurdering.

Regnestykket er gjort for lengst. Følg med.

 

Og hva er egentlig poenget med denne tråden? Trenger vi virkelig enda en tråd laget av en klimanekter der det gulpes opp anti-vitenskapelig svada?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Forresten går det vel med ganske mye olje til å produsere elbilene? Det må også med i regnestykket hvis man skal foreta en totalvurdering.

Regnestykket er gjort for lengst. Følg med.

 

Og hva er egentlig poenget med denne tråden? Trenger vi virkelig enda en tråd laget av en klimanekter der det gulpes opp anti-vitenskapelig svada?

 

 

Slike innlegg skader debatten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...