Gå til innhold

En tanke som slo meg, ideer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nå en laptop (Multicom Kunshan sak) som jeg bruker til spilling. Denne begynner å gå ut på dato. Siden det koster skjorta og muligens slipset for en ny kraftig gaming-laptop så fikk jeg en ide. Problemet er bare at jeg tror det ikke finnes, merkelig nok.

 

Jeg kunne tenkt meg en "liten" desktop som ikke gjør så mye utav seg. Det jeg ikke vil, er å ha en egen monitor og tastatur. Jeg lurer rett og slett på om det finnes "laptoper" som kun er skjerm og tastatur. Altså kun laptop-kabinett med en monitor i og tastatur som jeg kan koble til den stasjonære maskinen. Som igjen gjør jeg bare kan lukke den sammen og legge vekk når den ikke er i bruk.

 

FInnes dette?

 

Jeg finner løsninger for nettverks greier, rackmounts. Disse er ikke bra design for spilling og relativt dårlige skjermer.

 

Idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe slikt ja, bare med en god skjerm og tastatur. Skjermen er viktigst da. 

 

Portabel skjerm og tastatur oppsett. Eller skjerm og tastatur i ett. 

 

Ha PC'en under sofaen og bare slenge opp "laptopen" så er skjermen klar på fanget f.eks. Og så bare legge den i lag med PC'en under sofaen etter bruk.

 

Finnes sikkert ikke akkurat slik jeg tenker på.. ;) 

Lenke til kommentar

Ett nettbrett med et tastatur, som du kan koble til en stasjonær PC. Så ønsker du at skjermen og tastaturet skal være bare IO enheter og all maskinkraft gjøres av stasjonær når den kobles til?

 

Edit:

Når jeg tenker over det har vel Microsoft det egentlig allerde.. Men de kjører alt via Trådløst...

Kan sitte på ett ganske rimelig Windows nettbrett og spille Xbox One spill på skjermen uten så veldig mye lag om man har en Xbox One på samme nettverk. (Har testet det ut) Fungerte overaskende bra... Kontrollerne er jo trådløs, så den kjører jo mot xboxen uansett, bare bildet man ser som har litt lag...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Det som og er en mulighet er vel å bare bruke tven din som skjerm? Med trådløs mus/tastatur kan du jo sitte i sofaen og game.

 

Så kan jeg annbefale en liten og lett laptop til vanlig bruk. En uten dedikert skjermkort så man slipper varme, støy og elendig batteritid.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å spille på laptopskjermen hvis du har stasjonærPC og skjerm? Og skal du dra med deg stasjonær PC overalt? Høres ut som mental runking.

Poenget er at det er billigere å kjøpe stasjonær pc enn laptop med samme spec. Jeg har ikke med meg PCen noen plass så den kommer til å stå standby hele tiden.

 

EDIT: Laptoskjermen i denne sammenhengen vil si en vanlig PC skjerm. Laptopen skal ikke ha innmat. Kun skjerm og tastatur som kobles til den stasjonære.

 

Jeg har ikke mulighet for å bruke TV som skjerm da den er i bruk til andre ting når jeg spiller. ;)

 

Skal legge til at jeg ikke er en supergamer og begynner å dra på åra. Jeg har 3 barn så spillingen skjer kun på kveldstid. Da hadde det vært greit med noe lett. Ikke gå å gjemme meg vekk ved et skrivebord en eller annen plass.

 

Men dette finnes nok ikke, så jeg får vel bare kjøpe en ny laptop.

Endret av aXept
Lenke til kommentar

Finnes Steam inhome streaming. Da kan du plassere den stasjonære hvor som helst i huset også spille på laptopen trådløst.

Blir anbefalt å bruke kabel for minst mulig forstyrrelser, men har gått fint å kjøre trådløst hos meg.

 

Har en 13,3" laptop med i3 og intel hd graphics som jeg spiller alskens spill på med full grafikk :)

 

http://store.steampowered.com/streaming/?l=norwegian

Lenke til kommentar

Der har jeg noen som jeg kunne ha brukt, men var ikke så imponerende spec på de desverre. Men dette er noe som jeg kunne brukt på sett og viss.

 

Jeg vil ha en stasjonær Pc som jeg kan bruke som en laptop.. Hehe.

Endret av aXept
Lenke til kommentar

Visst du uansett bare spiller hjemme så ser jeg ikke helt hvorfor Steam streaming ikke kunne ha vært aktuelt. 

 

Bygg en stasjonær pc som du kan stue vekk hvor som helst i huset og spill på laptopen som du allerede har.

Du slipper jo da også masse støy som man vanligvis ville ha fått med en gaming bærbar.

Lenke til kommentar

Visst du uansett bare spiller hjemme så ser jeg ikke helt hvorfor Steam streaming ikke kunne ha vært aktuelt.

 

Bygg en stasjonær pc som du kan stue vekk hvor som helst i huset og spill på laptopen som du allerede har.

Du slipper jo da også masse støy som man vanligvis ville ha fått med en gaming bærbar.

Vel, steam streaming kunne nok funket utmerket. Problemet med det er at spillet jeg spiller 95% av tiden er ikke på Steam ;)

 

Men testet det? Hvordan blir latency i FPS spill? Merker en at det er stream?

Lenke til kommentar

Ikke testet FPS spill fordi jeg foretrekker 144Hz skjerm til det. Men spiller endel Dirt Rally og andre bil spill og jeg merker ikke så mye til latency der. Man kan legge til non Steam spill å  alle jeg har testet så langt har fungert bra. 

 

Ok, da skal jeg vurdere det :) Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...