Gå til innhold

SteelSeries' nye hodetelefoner for spillere byr på skikkelig Hi-Fi-lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audeze, som faktisk driver med high-end audio annonserte nettop sin nyeste modell Mobius. Det skal visst ha 100mm magnetic planar drivere, avtakbar mikrofon samt støtte for både kablet og trådløs bruk. Jeg har en følelse av at denne kommer til å slå arctis pro ned i støvlene. Den har riktignok litt høyere pris ($400) men har et midlertidig tilbud på $250 akkurat nå.

Lenke til kommentar

Audeze, som faktisk driver med high-end audio annonserte nettop sin nyeste modell Mobius. Det skal visst ha 100mm magnetic planar drivere, avtakbar mikrofon samt støtte for både kablet og trådløs bruk. Jeg har en følelse av at denne kommer til å slå arctis pro ned i støvlene. Den har riktignok litt høyere pris ($400) men har et midlertidig tilbud på $250 akkurat nå.

 

Har du noen modell/link til tilbudet du nevner?

Lenke til kommentar

 

Audeze, som faktisk driver med high-end audio annonserte nettop sin nyeste modell Mobius. Det skal visst ha 100mm magnetic planar drivere, avtakbar mikrofon samt støtte for både kablet og trådløs bruk. Jeg har en følelse av at denne kommer til å slå arctis pro ned i støvlene. Den har riktignok litt høyere pris ($400) men har et midlertidig tilbud på $250 akkurat nå.

 

Har du noen modell/link til tilbudet du nevner?

https://www.audeze.com/products/mobius-series/mobius-headphone

Her er Audeze sin side. Tilbudet ligger som lenke der.

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at jeg har stor tro på at den DACen kommer til å utgjøre noen enorm forskjell.

 

Hvis du sitter på typ z170 ellet nyere er det temmlig gode integrerte DACer og forsterkere.

 

Selv har jeg et Asus Maximus X Hero (z370) som har meget godt integrert. Har brukt den integrerte DACen med en Schiit Magni 2 Über hodetelefonforsterker over lengre tid inntil jeg nylig anskaffet en Schiit Modi 2 Über DAC. Kan ikke si at jeg hører noen forskjell egentlig. Verken med Magni og Hifiman HE-400i eller med Cayin 252B og PSB Image T6 høyttalere. Derimot fikk den gamle CD spilleren et løft, da den har et godt drev, men gammel og billig DAC integrert.

 

For å oppnå god lyd i mine ører:

Gode hodetelefoner/høyttaler

God nok forsterker til å drive hodetelefonene/høyttalerene

DAC som er skjermet slik at man ikke får støy og forstyrrelser utenifra.

Lenke til kommentar

Audeze, som faktisk driver med high-end audio annonserte nettop sin nyeste modell Mobius. Det skal visst ha 100mm magnetic planar drivere, avtakbar mikrofon samt støtte for både kablet og trådløs bruk. Jeg har en følelse av at denne kommer til å slå arctis pro ned i støvlene. Den har riktignok litt høyere pris ($400) men har et midlertidig tilbud på $250 akkurat nå.

 

Disse såg faktisk veldig interessante ut må jeg innrømme.

Lenke til kommentar

Audeze, som faktisk driver med high-end audio annonserte nettop sin nyeste modell Mobius. Det skal visst ha 100mm magnetic planar drivere, avtakbar mikrofon samt støtte for både kablet og trådløs bruk. Jeg har en følelse av at denne kommer til å slå arctis pro ned i støvlene. Den har riktignok litt høyere pris ($400) men har et midlertidig tilbud på $250 akkurat nå.

 

Meget interessant, men synd at det ikke kan brukes trådløst i gaming-sammenheng pga delayen på LDAC kodeken som brukes.. :(

Lenke til kommentar

https://www.anandtech.com/show/12521/the-steelseries-arctis-pro-gaming-headset-lineup

 

Den frekvenskurven så jo helt sjuk ut.. fra 100 dB til 80 dB.... mulig hodetelefoner måler sånn ?

 

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at dippen ved 2500 Hz er lagt der med vilje, siden en dipp i det området normalt høres bra ut.

Det trengs ikke brukes equalizing, man kan "tune" det fram ved å f.eks øke eller minske mengden dempningsmateriale i klokkene,

eller på andre måter vha design.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...