Gå til innhold

[Løst] Bruke 4 år på bachelor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det en mulighet. Det finnes arbeidsgivere som henger seg opp i alt mulig rart. Men i 95% av tilfellene vil jeg tro at de ikke tillegger det noe vekt i en intervju/ansettelsessituasjon. Du har et godt svar klart om du blir spurt på intervju uansett. Det er bedre at du skifter til noe du har lyst til, enn å bruke resten av yrkeskarrieren din på å angre. Vil også tro at karakterene dine vil bli bedre om du studerer noe du er motivert for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Tar du eksamener og får fire fulle år med studiepoeng å vise til, har du ihvertfall ikke noen grunn til å møte lutrygget på jobbintervju. Jeg er veldig fan av at folk finner seg sjøl og velger studieprogram med omhu, men det er også nice å fullføre semester når man har begynt på det. Og så er det det med lånekassa da, at studielån blir omgjort til stipend ved bestått eksamen.

 

Lenke til kommentar

Tvilar sterkt på at nokon seriøse arbeidsgivere anmerker noke negativt med dette. Det store fleirtalet bruker meir enn normal tid på studiane av forskjellige grunnar.

 

Eg vil derimot anbefale at du fullfører året og får studiepoenga. Det er i alle fall ingen som vil reagere negativt på at du har brukt 4 år på å ta 240 studiepoeng.

Ekstra studiepoeng kan også gi fordelar i forhold til framtidig lønnsforhandling.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...