Gå til innhold

Kongsberg inngår tidenes største forsvarsavtale verdt 15 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så flott at Kongsberg og den norske stat atter en gang skor seg på våpensalg til et brutalt diktatur som regelmessig blir beskyldt for heftige brudd på menneskerettigheter og internasjonal lov og rett. Rett og slett en årntli' gladsak.

 

Spør du meg er verden styrt av en kriminell overklasse som bryr seg kun om makt og penger. Resten er politisk teater for massene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De må ha gode våpen for å forsvare seg mot våre allierte Saudi Arabia. Er noe usikker på hvordan disse "dronene" står seg mot Saudi Arabias F16 med Hellfire missiler, men siden vi også leverer til disse så er det kanskje status quo?

 

Det blir et helvete å finne ut hvem vi skal gi Nobels Fredspris til  av disse 2. For det ligger an til det litt frem i tid. Håper bare Jagland overtar ledelsen for Nobelkomitéen igjen. Så kanskje vi gir den til et plankton istedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så flott at Kongsberg og den norske stat atter en gang skor seg på våpensalg til et brutalt diktatur som regelmessig blir beskyldt for heftige brudd på menneskerettigheter og internasjonal lov og rett. Rett og slett en årntli' gladsak.

 

Spør du meg er verden styrt av en kriminell overklasse som bryr seg kun om makt og penger. Resten er politisk teater for massene.

Eplekjekke kommentarer.

Med Norges høye kostnadsnivå hvor énkelt er det å selge noe som helst fra Norge?

Hvor skal Norge få eksport inntekter som monner etter oljen?

Hvor mye bidrar DU til i så henseende?

Lenke til kommentar

 

 

Så flott at Kongsberg og den norske stat atter en gang skor seg på våpensalg til et brutalt diktatur som regelmessig blir beskyldt for heftige brudd på menneskerettigheter og internasjonal lov og rett. Rett og slett en årntli' gladsak.

 

Spør du meg er verden styrt av en kriminell overklasse som bryr seg kun om makt og penger. Resten er politisk teater for massene.

Eplekjekke kommentarer.

Med Norges høye kostnadsnivå hvor énkelt er det å selge noe som helst fra Norge?

Hvor skal Norge få eksport inntekter som monner etter oljen?

Hvor mye bidrar DU til i så henseende?

 

 

Så økonomiske hensikter overstyrer moral i din oppfattning?

 

De fleste mennesker i verden, om de bor i Norge, Russland, Kina eller hvor det måtte være, ønsker fred. Det er en viss prosent som ønsker krig forde det fremmer deres interesser, om det er politisk eller økonomisk, eller begge deler. Dessverre sitter disse menneskene i posisjoner av makt - og ja jeg kaller dem en kriminell overklasse, eller hva med et enda sterkere ord : PSYKOPATER. Norge bør ikke selge slike våpensystemer, eller i det hele tatt lage dem er min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp.  Resten er jo stort sett sex-slaver, også kalt au-pairer og husholdersker, og vanlige slaver, gjerne kamuflert som bygningsarbeidere og denslags.  Neida, på ingen måte et dritt-høl av et land.

...med passet beslagelagt av "arbeidsgiver".

 

https://www.theguardian.com/football/2013/nov/14/zahir-belounis-letter-pep-guardiola-zinedine-zidane-qatar-trapped

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke Wikileaks hintet at rike mennesker i Qatar har vært med på noe som ligner statsfiansiering av den Islamske Stat? Hva driver man med her?

Det er jo ingen vits i å kjøpe våpen om det aldri er krig! Vi må for all del forsyne minst én av partene, og siden vi ikke kan støtte IS må vi forsyne de som støtter IS. Om det kan være noen trøst så mottar de religiøse nettverkene som rekrutterte "krigere" til IS såvidt jeg har forstått bunnsolid økonomisk støtte fra vår allierte Saudi Arabia. Som vi også leverer våpen til.

 

Det er sikkert Jemenittene glade for....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Har ikke Wikileaks hintet at rike mennesker i Qatar har vært med på noe som ligner statsfiansiering av den Islamske Stat? Hva driver man med her?

Det er jo ingen vits i å kjøpe våpen om det aldri er krig! Vi må for all del forsyne minst én av partene, og siden vi ikke kan støtte IS må vi forsyne de som støtter IS. Om det kan være noen trøst så mottar de religiøse nettverkene som rekrutterte "krigere" til IS såvidt jeg har forstått bunnsolid økonomisk støtte fra vår allierte Saudi Arabia. Som vi også leverer våpen til.

 

Det er sikkert Jemenittene glade for....

Det som jemenittane nok er mest glade for at vi som bur i den fredelege delen av verda organiserer missilbombefabrikkar og eksporterer bombene til den mindre fredelege delen av verda! Dette er noko av det verste som skjer i verda i dag i klassen medverknad til terror! Også Donald Trump har forstått at større missilbombeproduksjon ikkje gjer verda tryggare!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...