Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp jeg skal ha ny bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags bilbehov, ønsker har du? Stasjonsvogn/4WD/Automat/Mest bykjøring/Krav, ønske om diesel eller bensin/Andre momenter som kan være relevant å vite for forumet for å kunne gi mer eller mindre kvalifiserte forslag...

 

Edit: Slått av JokerJævel... :p

Endret av NoBo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette må vel være noe av det mest skuddsikre som fins: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111341310

Sjekk hvor mange eiere den har hatt. Flere eiere over kort tid kan være tegn på et problemeksemplar. Denne er oppgitt å ha 1 eier, men det stemmer trolig ikke:

Registrert første gang i Norge 08.11.2012

Registrert første gang på eier 27.11.2015

Endret av zanta
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis jeg var deg ville jeg ha sett på Toyota Auris , Toyota Urban Cruiser , Toyota Avensis.

 

Ble anbefalt Yaris, den skulle være ganske drivssikker bil. Hvordan er den i forhold til yarisen. Og vet du noe om hybriden?
Yaris er småbil.

Auris er litt nærmere de volvoene.

Auris Hybrid har samme motor og drivverk som Toyota Prius og er en av de mest solgte hybridene.

Feilrate til Auris er 10% bedre enn gjennomsnittet.

Det forsvinner litt bagasje plass med hybrid versjonen .

Lenke til kommentar

Auris/Corolla.

Eventuelt Honda Civic for litt mer kjøreglede og om utseendet på dem tiltaler deg.

 

Et annet forslag er Honda Jazz med CVT automatgir. Veldig driftsikre. Honda har ofte ligget på topp i kåringer over de mest driftsikre bilene.

 

Se opp for rust. Ofte er dette biler som ikke akkurat er entusiastisk holdt mtp. vasking i løpet av saltsesongen osv.

 

For maksimal driftsikkerhet hadde jeg gått for en bil med bensinmotor og uten turbo. Ja den vil bruke litt mer drivstoff en en dieselmotor i tilsvarende bil, men du er stort sett skånet for de dyre reparasjonene som kan oppstå på en bruktbil i den prisklassen med turbodiesel.

Lenke til kommentar

Auris/Corolla.

Eventuelt Honda Civic for litt mer kjøreglede og om utseendet på dem tiltaler deg.

 

Et annet forslag er Honda Jazz med CVT automatgir. Veldig driftsikre. Honda har ofte ligget på topp i kåringer over de mest driftsikre bilene.

 

Se opp for rust. Ofte er dette biler som ikke akkurat er entusiastisk holdt mtp. vasking i løpet av saltsesongen osv.

 

For maksimal driftsikkerhet hadde jeg gått for en bil med bensinmotor og uten turbo. Ja den vil bruke litt mer drivstoff en en dieselmotor i tilsvarende bil, men du er stort sett skånet for de dyre reparasjonene som kan oppstå på en bruktbil i den prisklassen med turbodiesel.

 

Enig med du. Må bare legge til at Civic er sånn ca 5 ganger morsommere å kjøre enn Auris, og stort sett like bra på kvalitet. :-)

 

I den prisklassen ville jeg antagelig kjøpt Honda Civic og Ford Focus. De er store nok til å være komfortable med 4 voksne og på langtur, men allikevel relativt kompakte i byen og rimelige i drift.

 

Turbodiesel er fint, men ikke til småkjøring. Så kjøp bensin hvis du har mye småkjøring selv, og sjekk historikk ved brukt diesel - særlig hvis den har kort kjørelengde i forhold til alder. 

Lenke til kommentar

 

Jeg synes ikke det er lurt å ukritisk anbefale Avensis. Her kan det være problemer.

Det er sikkert riktig.

100k er litt for lite for å få en perfekt nyere bil og derfor er Auris og Urban Criuser foran i anbefalingen.

Urban Cruiser er en merkelig bil. Så liten, men allikevel så lite smidig. Den har jo svingradius som en lastebil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...