Gå til innhold

SNIKTITT: Android P Dette er de nye funksjonene nye Android P kan by på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker av og til som om de endrer ting bare for å endre dem. Hvorfor skal vi bytte plass på alt mulig mellom hver versjon og bytte mellom runde og firkantede knapper? Endring for endringens skyld? Hvorfor?

 

Skjønner ikke dette jeg heller. Er så mange unødvendige endringer mellom hver versjon

Lenke til kommentar

Det virker av og til som om de endrer ting bare for å endre dem. Hvorfor skal vi bytte plass på alt mulig mellom hver versjon og bytte mellom runde og firkantede knapper? Endring for endringens skyld? Hvorfor?

 

Bruker Nova launcher. Kan forme knappene så mye jeg vil..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det virker av og til som om de endrer ting bare for å endre dem. Hvorfor skal vi bytte plass på alt mulig mellom hver versjon og bytte mellom runde og firkantede knapper? Endring for endringens skyld? Hvorfor?

 

Bruker Nova launcher. Kan forme knappene så mye jeg vil..

Poenget her er nok muligheter uten noen form for tredjepartsapplikasjoner. Selv har jeg brukt Nova, GO! og Aviate en hel del, men må si jeg liker ren android best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til rent eller nær-rent kosmetiske endringer som utgjør betydelige forskjeller i brukeropplevelsen, håper jeg Google vurderer mulighetene for å kunne brukerstyre valg av dette (vs. mer "classic" grensesnitt). 3.parts launchere er flott å ha, men det hadde enda bedre med littegranne valgmuligheter på disse områdene i grunnleggende AOSP-versjoner også.

Lenke til kommentar

"Det mest nevnte eksempelet på ting som er nytt i bakgrunnen på Googles operativsystem er nok at det sperrer helt for at apper kan forsyne seg av informasjon fra mikrofoner og kamera når de ikke er aktive på skjermen."

 

Har aldri hørt om det, men så er ikke telefon noe jeg følger særlig med på.

Om dette faktisk kan verifiseres, så er det den største nyheten her.

Men uansett så er vel sikkerhetsoppdateringene de viktigste på de siste android-oppdateringene. Ser lite som gjør hverdagen enklere for meg, men så bruker jeg fonen mest old-school, og kjøper kun såkalte billigmodeller. Betatesting kan status-folka som tydeligvis er villig til å kjøpe ny maks-tlf hvert år ta seg av.

 

 

Bra for meg, og mengden.

Lenke til kommentar

Jeg håper at dette er uheldig ordbruk og ikke presist. Det er drøssevis av høyst nyttige og legitime bruksformål hvor man trenger en app til å ha tilgang til mikrofon, kamera og/eller andre sensorer, når skjermen er av. Så håper hva som egentlig menes her, er at dette ikke vil være mulig om ved mindre en app er i -forgrunnen-.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som at flere av tingene dere skriver om her kom i Android 8. På min Pixel med 8.1 ligger søkeboksen under snarveisikonene, søkefeltet blir med opp når man sveiper opp, "gummistrikkeffekten" er der og man kan velge å skru av synlighet for opplåsningsmønster.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...