Gå til innhold

TEST: RoboRock s50 (Xiaomi Robot Vacuum 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne i snart 2 mnd og her mine synspunkter.

Først, den er SIIIINNSYK BRA!! Jeg får virkelig ikke fullrost denne nok til venner og bekjente! Jeg har en toppmodell Dyson DC52 fra før og denne er nå nesten parkert for godt. Jeg har en hund som har mye hvite hår og røyter godt. Som de fleste hunder,elsker denne det eneste teppet vi har ved sofaen og den legger fra seg sykt nye pels her!

Vi brukte derfor Dyson med motorbørsten (tepperensern som vi kaller den ) til å kjøre over teppet bok ganger til å fjerne alt av hår!

Roborock’n klarer å fjerne 99% av alt hår etter at den har kjørt over teppet, noe som VIRKELIG var over all forventning! Den er faktisk så bra på hundehår ( ca 5-10cm lange hår ) at vi ikke trenger å bruke Dyson på teppet lenger!

 

Så til store partikler. Denne har NULL problem med det. Der kjenner jeg meg ikke igjenn fra testen. Bikja eter som en gris og kaster knorter over hele gulvet så det ser ut som en slagmark etterpå. Roboten fanger ALLE knortene som ligger uttafor skåla og det er vanlig store knorter. Igjenn, veldig imponert!

 

Jeg kjøpte min på ebay med frakt og toll til 4500kr TOT. Så leit litt og dere finner en bra pris fra kineserne! Kommer med riktig tilkobling til stikkontakt osv.

 

Det er kun ET lite problem med den jeg har merket.

Det er hcis du tar roboten fra dockingen og inn i et rom for å starte der. Når den er ferdig surrer den helt vannvittig og klarer ALDRI å finne dockingen igjenn!

Så løsningen er å bare bruke «spot clean» og la den kjøre fra dockingen og til stedet den skal støvsuge og den finner tilbake lett etter clean up.

 

Så uten om det, beste roboten som finnes for øyeblikket. Den er like bra eller egentlg bedre i mine øyne enn Roomba 980 da appen er utrolig enkel og morsom! Hvor kult er det ikke å dra på ferie, ligge på stranda og STARTE robotten hjemme, vente 30-40 min og få melding om at leiligheten er ferdig støvsugd, se på kartet hvor den har vært og at den nå lader...!!!!

 

Bare kjøp sier jeg!! Du kommer IKKE til å angre!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så uten om det, beste roboten som finnes for øyeblikket. Den er like bra eller egentlg bedre i mine øyne enn Roomba 980 da appen er utrolig enkel og morsom! Hvor kult er det ikke å dra på ferie, ligge på stranda og STARTE robotten hjemme, vente 30-40 min og få melding om at leiligheten er ferdig støvsugd, se på kartet hvor den har vært og at den nå lader...!!!!

 

Bare kjøp sier jeg!! Du kommer IKKE til å angre!!

 

Dette er jo helt likt hos neato, bare så det er sagt :) De er vell de nærmeste konkurentene da de ligger mer eller mindre likt i pris. ift roomba'ene som koster dobbelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så uten om det, beste roboten som finnes for øyeblikket. Den er like bra eller egentlg bedre i mine øyne enn Roomba 980 da appen er utrolig enkel og morsom! Hvor kult er det ikke å dra på ferie, ligge på stranda og STARTE robotten hjemme, vente 30-40 min og få melding om at leiligheten er ferdig støvsugd, se på kartet hvor den har vært og at den nå lader...!!!!

 

Bare kjøp sier jeg!! Du kommer IKKE til å angre!!

 

Dette er jo helt likt hos neato, bare så det er sagt :) De er vell de nærmeste konkurentene da de ligger mer eller mindre likt i pris. ift roomba'ene som koster dobbelt. 

Det er jeg klar over, men den slår Neato ( vet ikke når D7 Connected kommer da.. )

Og er billigere enn Connected d5, så det er ikke noe å lure på. Den har mere sugekraft enn Neato og på neato kan du vel ikke justere ned «lyden» og sugekraften på den? Og Neato kan heller ikke moppe ??

 

For øyeblikket er denne uten tvil det beste som money can buy nå.

 

Neato har også et rykte på seg til å gå i stykker bare ved å se på den... vet ikke hvor mye juling denne tåler, men mitt inntrykk er skikkelig kvalitet hele veien! Og geniale løsninger. Vaskbart filter... løp å kjøp! ( Burde vært selger jeg ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så uten om det, beste roboten som finnes for øyeblikket. Den er like bra eller egentlg bedre i mine øyne enn Roomba 980 da appen er utrolig enkel og morsom! Hvor kult er det ikke å dra på ferie, ligge på stranda og STARTE robotten hjemme, vente 30-40 min og få melding om at leiligheten er ferdig støvsugd, se på kartet hvor den har vært og at den nå lader...!!!!

 

Bare kjøp sier jeg!! Du kommer IKKE til å angre!!

Dette er jo helt likt hos neato, bare så det er sagt :) De er vell de nærmeste konkurentene da de ligger mer eller mindre likt i pris. ift roomba'ene som koster dobbelt.

Det er jeg klar over, men den slår Neato ( vet ikke når D7 Connected kommer da.. )

Og er billigere enn Connected d5, så det er ikke noe å lure på. Den har mere sugekraft enn Neato og på neato kan du vel ikke justere ned «lyden» og sugekraften på den? Og Neato kan heller ikke moppe ??

 

For øyeblikket er denne uten tvil det beste som money can buy nå.

 

Neato har også et rykte på seg til å gå i stykker bare ved å se på den... vet ikke hvor mye juling denne tåler, men mitt inntrykk er skikkelig kvalitet hele veien! Og geniale løsninger. Vaskbart filter... løp å kjøp! ( Burde vært selger jeg ?

Joda, ville bare nevne det. Forøvrig fornøyd med min neato og jeg har ikke klart å stirre den i hel enda;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Så uten om det, beste roboten som finnes for øyeblikket. Den er like bra eller egentlg bedre i mine øyne enn Roomba 980 da appen er utrolig enkel og morsom! Hvor kult er det ikke å dra på ferie, ligge på stranda og STARTE robotten hjemme, vente 30-40 min og få melding om at leiligheten er ferdig støvsugd, se på kartet hvor den har vært og at den nå lader...!!!!

 

Bare kjøp sier jeg!! Du kommer IKKE til å angre!!

Dette er jo helt likt hos neato, bare så det er sagt :) De er vell de nærmeste konkurentene da de ligger mer eller mindre likt i pris. ift roomba'ene som koster dobbelt.

Det er jeg klar over, men den slår Neato ( vet ikke når D7 Connected kommer da.. )

Og er billigere enn Connected d5, så det er ikke noe å lure på. Den har mere sugekraft enn Neato og på neato kan du vel ikke justere ned «lyden» og sugekraften på den? Og Neato kan heller ikke moppe ??

 

For øyeblikket er denne uten tvil det beste som money can buy nå.

 

Neato har også et rykte på seg til å gå i stykker bare ved å se på den... vet ikke hvor mye juling denne tåler, men mitt inntrykk er skikkelig kvalitet hele veien! Og geniale løsninger. Vaskbart filter... løp å kjøp! ( Burde vært selger jeg ?

Joda, ville bare nevne det. Forøvrig fornøyd med min neato og jeg har ikke klart å stirre den i hel enda;)

Hehe, bare vent ??

Begge er gode maskiner! Er mest irritert på at jeg ikke skaffet meg en tidligere ?

Lenke til kommentar

Hvorfor står prisen i sammenligningstabellen til "ca 5700 kroner" når Iwill selger den for kr 4990?

 

Litt korrektur, dobbel nektelse:

"Dette er for å forhindre at moppen på undersiden av roboten ikke skal skade gulvet ..."

 

Dobbel nektelse?

Er jo akkurat det den plata er til? Den settes på ladestasjonen for at våtmoppen ikke skal stå bløt på parketten f eks etter den er ferdig å moppe..! Skjønte ikke helt hva du nektet for av det...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor står prisen i sammenligningstabellen til "ca 5700 kroner" når Iwill selger den for kr 4990?

 

Litt korrektur, dobbel nektelse:

"Dette er for å forhindre at moppen på undersiden av roboten ikke skal skade gulvet ..."

 

Dobbel nektelse?

Er jo akkurat det den plata er til? Den settes på ladestasjonen for at våtmoppen ikke skal stå bløt på parketten f eks etter den er ferdig å moppe..! Skjønte ikke helt hva du nektet for av det...

Han retter bare en grammatisk feil i teksten. Platen skal forhindre at moppen skal skade gulvet, ikke at den _ikke_ skal skade gulvet, slik det står i artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor står prisen i sammenligningstabellen til "ca 5700 kroner" når Iwill selger den for kr 4990?

 

Litt korrektur, dobbel nektelse:

"Dette er for å forhindre at moppen på undersiden av roboten ikke skal skade gulvet ..."

 

Dobbel nektelse?

Er jo akkurat det den plata er til? Den settes på ladestasjonen for at våtmoppen ikke skal stå bløt på parketten f eks etter den er ferdig å moppe..! Skjønte ikke helt hva du nektet for av det...

Han retter bare en grammatisk feil i teksten. Platen skal forhindre at moppen skal skade gulvet, ikke at den _ikke_ skal skade gulvet, slik det står i artikkelen.

Aaaaasahh... Pirki Pirki altså ?

Greit ?

Lenke til kommentar

Veldig fristende. Én ting jeg alltid har lurt på med robotstøvsugere; hva gjør man om man har to etasjer? Begge er veldig aktuelle å støvsuge. Må jeg kjøpe to?

 

Som janfredrik sier, eller kjøpe 2 stk ?

Men skal man ha det HELT rent i huset, trenger man en støvsuger som som du kan gå rundt med å ta oppå listene osv. Det er her Dyson V8 eller nå den nye V10 kommer inn i bildet ? Tanken på å slippe kabel og “dra“ støvsugern etter seg, frister! Men 6-7K for en Dyson V10 er litt vel i overkant synes jeg...

Lenke til kommentar

Ser på denne og robotstøvsugere generelt. Kjører den et par ganger om dagen eller hva? Man setter opp et program vel, hvor ofte har dere på deres? Tror den kan passe perfekt hos oss. Et stort rom på 50kvm med kjøkken og stue og en hund. Men hvis man ikke har spesielt mye "støv på hjernen", og vanligvis går over med støvsugeren på søndager uten å tenke så mye på at det er mye støv ellers i uka, er det vits? Kan tenke meg at det er noe man først legger merke til at man burde hatt for lenge siden, når man først har en. Nå som sommeren kommer blir det også lettere å få øye på støvet med sollys osv.

Lenke til kommentar

Ser på denne og robotstøvsugere generelt. Kjører den et par ganger om dagen eller hva? Man setter opp et program vel, hvor ofte har dere på deres? Tror den kan passe perfekt hos oss. Et stort rom på 50kvm med kjøkken og stue og en hund. Men hvis man ikke har spesielt mye "støv på hjernen", og vanligvis går over med støvsugeren på søndager uten å tenke så mye på at det er mye støv ellers i uka, er det vits? Kan tenke meg at det er noe man først legger merke til at man burde hatt for lenge siden, når man først har en. Nå som sommeren kommer blir det også lettere å få øye på støvet med sollys osv.

 

Vår kjører hver hverdag klokka 2, da er det normalt sett ingen hjemme. I helgene etter behov.

Lenke til kommentar

Ser på denne og robotstøvsugere generelt. Kjører den et par ganger om dagen eller hva? Man setter opp et program vel, hvor ofte har dere på deres? Tror den kan passe perfekt hos oss. Et stort rom på 50kvm med kjøkken og stue og en hund. Men hvis man ikke har spesielt mye "støv på hjernen", og vanligvis går over med støvsugeren på søndager uten å tenke så mye på at det er mye støv ellers i uka, er det vits? Kan tenke meg at det er noe man først legger merke til at man burde hatt for lenge siden, når man først har en. Nå som sommeren kommer blir det også lettere å få øye på støvet med sollys osv.

 

Har forrige modell. Tenkte også at robotstøvsuger er noe man har ekstra til støvsugeren, og at man må dra over med den en gang i blant. Slik er det ikke. Robotstøvsugeren danker deg ned i støvlene på å få med seg støv og skit. Hvis du hadde støvsugd med vanlig støvsuger, og satt den på etterpå, så hadde du nok fått full beholder av støv. Vi tok med vår på hytta denne helgen, og aldri har hytta vært så støvfri som nå :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lenge fundert på å kjøpe robotstøvsuger. Jeg har dog et hus hvor 1. etasje er over to plan, dvs. vi har en liten trapp ned til TV-stua og innenfor der er det et lite soverom og bad. Hvordan vil dette fungere? Takler den fint om jeg flytter den fysisk ned til dette rommet for å støvsuge? Det er også en annen etasje med noen rom og terskler som er vanskelig å komme over, så samme problemstillingen gjelder her.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...