Gå til innhold

Hvordan bli høyere?


Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Lurer egentlig bare på hvordan jeg kan bli høyere i høyden?:) Er selv rundt 1.75 og er 15.

Vet at jeg fremdeles ikke er fullt utviklet, men lurer bare på hvordan jeg kan "gjøre sjansen større" for at jeg blir høy:)

Har lest at høyde er en "polygenic trait", noe med genetikk å gjøre.

Isåfall er fammen på farssiden lave i gjennomsnittet, mens hos min mors brødre er svært høye. Han ene er hvertfall 2,20.

For jeg håpe jeg arver høyde fra morssiden:)

Uansett, hvordan gjøre sjansen større at jeg blir høyere?

 

 

Takk.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir delt ut hormonbehandlinger til folk i enkelte tilfeller for å stagge eller akselerere vekst i tenårene. Med din høyde kan du se langt etter noe slikt. Bortsett fra det er det ikke noe du kan gjøre innenfor det som er medisinsk forsvarlig. Men ta det med ro, du kommer antagelig til å ligge i øvre sjikt av befolkningen hva høyde angår, det er veldig vanlig å skyte i været i siste halvdel av tenårene.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Prøvde å ligge til en gif, men fikk det ikke til. Var reaksjon til Kakeshoma kommentar... 

 

Ellers kan du prøve å knuse leggbeina med en hammer eller annet egnet verktøy, og la det gro sånn at du får noen ekstra millimeter.

 

:rofl:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Har lest litt om André the giant. I hans tilfelle var det slik at en svulst blokkerte for at stoffene produsert i hypofysen fikk ta virkning, eller noe i den duren. Hvis legevitenskapen hadde vært ubegrenset utviklet, kunne man sikkert skrudd av og på denne funksjonen i kroppen som en bryter. Men så langt har vi ikke kommet.

 

Jeg vet ikke om det produseres veksthormoner som stimulerer vekst, i forhold til de som får virkestoffer som hemmer vekst, hos de som har slike medfødte vekstsyndromer.

 

Kanskje det finnes forskningsinstitusjoner som trenger forsøksobjekter? ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan regne ut hvor høy du kommer til å bli.

 

Legg sammen høyden til foreldrene dine i cm.

 

Pluss på 13 for gutter, og trekk fra 13 for jenter.

 

Del på 2

 

Er vel ikke sånn det funker. Enten arver du "høydegenet" fra moren din eller faren din. Det er ikke sånn at du blir middels høy om du har en høy far og en lav mor, eller motsatt. Da blir du som regel høy eller lav selv. 

 

Så vidt jeg vet, er ikke høyde noe du kan gjøre så veldig mye med. Både jeg, broren min og faren min er mellom 186-188.

Hvis du er 15 år, 175, og fremdeles vokser, kommer du nok til å bli høyere enn gjennomsnittet uansett. Ville ikke bekymret meg noe for det.

Lenke til kommentar

Er vel ikke sånn det funker. Enten arver du "høydegenet" fra moren din eller faren din. Det er ikke sånn at du blir middels høy om du har en høy far og en lav mor, eller motsatt. Da blir du som regel høy eller lav selv. 

 

Så vidt jeg vet, er ikke høyde noe du kan gjøre så veldig mye med. Både jeg, broren min og faren min er mellom 186-188.

Hvis du er 15 år, 175, og fremdeles vokser, kommer du nok til å bli høyere enn gjennomsnittet uansett. Ville ikke bekymret meg noe for det.

Jeg vet ikke. Moren min er 159, far er 180. Legger du disse inn i formelen min blir svaret bare et tall høyere enn min reelle høyde. Så noe må det jo ligge i det.

Lenke til kommentar

Du kan bruke såkalte Human Growth Hormones (HGH) i spurter slik at du kan få ekstra 10 cm eller mer.

 

Det var dette den kjente fotballspilleren Messi gjorde da hans vekst stoppet i ung alder. Det er også mistanke om at flere basketballspillere i NBA har gjort det samme. Blant annet var Michael Jordan sine foreldre 175 (far) og 165 (mor) henholdsvis. Han ble som kjent 195, mens hans bror var mer ordinære 173.

 

LeBron James var prosjektert å bli 190 cm ut ifra formelen Jokerjævelen viser til ovenfor, men endte opp med imponerende 201 cm. Det finnes en del slike eksempler. 

 

I tillegg er det en korrelasjon mellom talent i basketball på videregående skole og plutselig vekst til stratosfæriske nivåer.

 

Ikke helt bevist, men en teori selvsagt. 

 

EDIT; antatt pris: rundt 200 000 kroner. Kommer ikke å tillates av noen leger i Norge.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

 

 

Ikke hva du spør om men jeg synes det er verdt å skyte inn et viktig poeng her.

 

 

Du er, som du selv sier, ikke ferdig utvokst. Du er også i en alder hvor de fleste er eksperter på å finne feil med seg selv. Du ser feil ingen andre ser. Du er også allerede bare noen cm fra gjennomsnittet hos fullvoksne menn.

 

Eldste guttungen til eksen hadde motsatt bekymring. Han var høyere enn gjennomsnittet og gråt ofte fordi han ikke ville skille seg ut. Du bør ikke bekymre deg for hvordan kroppen din ser ut. Jenter, som jeg antar er hovedfaktoren her, tiltrekkes av alt mulig - folk liker forskjellige ting. For min egen del er jeg ikke høy, men jeg scorer høyere på å være bredskuldret. Jeg har aldri hatt problemer med damene. Du vil alltid ha et trekk som er attraktivt så fokuset ditt bør være å bygge på det du har og ikke det du "mangler".

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...